• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest
    jennsans skrev 2007-03-11 09:12:18 följande:
    teenpregnancy: jo 745 är bra bilar =) ser fram emot att få åka nya bilen =) dock får gubben min köra in den nu innan bebis kommer så att jag slipper bli stående *skratt*
    Jo, det får nog vara så, tyvärr fick vi sälja vår enorma 745:a för den hade jättemånga småproblem. Har man inte verktygen eller platsen att fixa det så att säga så är det rent sagt omöjligt
  • Tania
    Medelålders skrev 2007-03-11 09:10:00 följande:
    Hej alla mammor och magar!Det är nu snart en vecka sen jag var härinne....och HERREGUD vad ni skriver, orkar inte uppdatera mig just nu men hoppas att ni har det bra alla.Själv är jag i v 20+3 idag och börjar känna av fogar och bäcken rejält tyvärr. Men jag visste ju att det skulle komma-har ju vart lika alla andra gånger oxå.I går var vi till Barnens hus och köpte bilstol till lillskruttan, en AKTA GRACO autobaby II med bas. De har erbjudande nu så den kostade bara 989:- (tror jag det va) mot 1489:- annars. Det är ju 500:- i rabatt och det är ju alltid skönt att kunna spara ngn krona! Stolen är i grått och rött och verkar väldigt praktisk! Hoppas vi blir nöjda.Så nu har vi klarat av alla de lite dyrare inköpen....det känns skönt. Bara lite smått kvar, lite små filtar, några bodys, blöjor, flaskor och sånt kvar!Ha en skön söndag tjejer...nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp kaffe och kolla nyhetsmorgon söndag!/KramMamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
    Vi köpte en likadan Akta Graco igår. Jag var och tittade på dem efter jobbet i fredagas men eftersom de hade såååå många så tyckte jag att jag kunde vänta med att köpa till på lördagen så kunde mannen min också få se den. Tror du inte att alla UTOM EN var puts väck!!!
    Det var en familj som kom en sekund efter oss som också hade velat ha en men vi tog sista lådan. Jisses vilken tur alltså. Men sen vet man ju inte om de kanske får in fler allt eftersom eller hade fler på lagret... fast då tycker jag ju att de borde plocka fram dem.
  • Tania

Nu letar jag efter en Graco-vagn som är förberedd för travelsystem. Har märkt att det inte finns så många begagnade på blocket och så...

Menmen... får prata med tjejerna på Barnens Hus, jag som är så tjenis med dem hehe. 
  • Vallmar

Godmorgon tjejer!!

Idag är det soligt och vackert väder här i Vaxholm så det blir nog en promenad med sambon!
    Fina magar alla har, var inne o kikade i fototråden. La in en i min fotosida för några dar sen men det är nog dags med ny snart.

Gu var rolig med mässa, vi ska gå sista helgen i april på barnmässa i Sollentuna.

Solstraalen: Tycker du ska kontakta din bm och se om det finns något du kan göra åt dina besvär!!

Ha en bra dag!!

• Tania

Jag var precis ute på altanen och städade. Det var fortfarande lite kallt men man känner att det går åt rätt håll.

Snart är det dags för en utflykt till Ford och Volvo för att kolla ny bil. Det är ju söndag idag så då är det bara se men inte köpa. De har inga säljare på söndagarna utan bara hallvärdar som visar bilarna. Får se om vi fastnar för någon... kanske orkar vi med en provkörning.
    Hoppas bara att öppettiderna på deras hemsida stämmer så man inte kommer dit och så är det stängt. 
  • mrsbygg
    tbmh skrev 2007-03-11 11:21:11 följande:
    Jag var precis ute på altanen och städade. Det var fortfarande lite kallt men man känner att det går åt rätt håll. Snart är det dags för en utflykt till Ford och Volvo för att kolla ny bil. Det är ju söndag idag så då är det bara se men inte köpa. De har inga säljare på söndagarna utan bara hallvärdar som visar bilarna. Får se om vi fastnar för någon... kanske orkar vi med en provkörning. Hoppas bara att öppettiderna på deras hemsida stämmer så man inte kommer dit och så är det stängt. 
    vill oxå köpa bil!..

ohh yes våren är på väg! äntligen...och snart sommar..och bäbisar!! jippi!!!

min kompis fick en tös inatt/imorse...så avis..hon hade gått över 9 dagar stackan..
  • SannaKaarina

Mamma B min kompis fick en pojke igår kväll kl 18 hon var dock 6 dagar före.. nu längtar man destor mer till Juli

• Hallonfot

Jag längtar också tills våren visat sig på riktigt. Såg häromdagen att vi fått både snödroppar och krokusar i rabatten så nu borde våren komma. Skulle inte vara helt fel med sommar nu heller så man äntligen får träffa bebben...och då skulle man inte hinna gå upp mer i vikt heller.

Är så tråkigt att vara ensam på jobbet. Har tröttnat nu men ska jobba några timmar till i alla fall. Har precis tagit en tidig lunch och jag som aldrig brukar vara godissugen är nu jättesugen på något sött. Här finns inget att stoppa i munnen...för sockerfria halstabletter duger väl inte. Får gå och ta ett glas saft och se om det hjälper.

• copernicus

tbmh:
    Såg att ni ska/vill köpa en ny focus. det är en jättebra bil, speciellt flexen.
    Men jag vill ge dej ett tips då vi fick problem med vår bil när sonen var ca 2 år. han fick nämnligen inte längre plats i baksätet med sin stol. De nya focusarna görs inte utan airbag fram utan måste beställas extra vilket kostar ett par tusen. För vår mondeo kommer det kosta 5000 kr.
    När man får två barn behövs utrymmet i baksätet!!
    I övrigt är bilen enormt bra och bagageutrymmet är ju större än i v70´n.
    Jag såg att ni har en focus nu också men tänkte bara ifall ni inte har airbag nu så vet ni iaf hur det blev för oss!!
    Lycka till med bilköpet

• Jessa6

Jen2006: Vi har också tänkt att gå på profylaxkurs, har precis öppnat en massa kurser här och allt som kan hjälpa till är bra!

I går var jag på födelsedagsfest, sådär kul, jag åkte hem efter två timmar. Var väl 20 personer och 9 av dem röker. De tyckte att det var så kallt ute på balkongen och tjatade sig till att få röka i köket och det fick de till slut för han som bor där. Man kan ju säga så att lägenheten fylldes med rök, han har ingen fläkt utan bara en lucka (ni vet i gamla lägenheter) så då drog jag hem, så jäkla äckligt!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3