• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-03-11 20:37:38 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-11 20:35:40 följande: Någon mer än jag som har fått mer flytningar än vanligt?ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ Absolut, mkt mer än som icke-gravid. Eller menar du nu i mitten av grav jämfört med i början? Har varit ungefär samma hela tiden för mig. 1+1=3 den 29:e juni!!!
    nej jag menade precis under hela graviditeten!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • madeleine78

Tania: visst är dom snygga.. OCH rymliga...

Hoppas ni får nå bra svar nu då..

Du, jag har förrästen fått för ni bodde på bckby.. men de gör ni inte va´? *asg* om jag inte missminner mig så bodde du där i dina unga dar ialf?

• SannaKaarina

Hur i helsike kan en barnmorska säga till min syster att det är farligt för henna att sluta röka???? jag blir så arg när jag hör det. och blir så arg på min syster som försöker försvara att hon röker med vad en korkar barnmorska säger . syrran är gravid i 11 veckan nu

• madeleine78

SannaKaarina: röker din syster mycke? hon mår kanske väldigt dåligt? en del säger då att de är inte vrt att må så fruktansvärt dåligt som en del kan göra om de tvingas sluta röka under grav.
    Då är de bättre för psyket och mamman att "få" röka men dra ner på de så gott de går..

De ser de som att bättre ha en bra mående mamma och bebis.. än att mamma mår fruktansvärt dåligt och bebis lika så...

Jag försvara abslout inget av de nu.. bara vad jag har hört...

• SannaKaarina

hon påstår att hon inte gör det. och rökningen hjälper inte henne att må bättre hon stressar lika mycket oavsett. är så arg på henne då jag vet vilken karaktär hon har. hon lyckades gå ner i vikt med enbart sin viljestyrka, och när hon väntade sin första mådde hon riktigt dåligt men då slutade hon tvärt för barnets skull. förtjänar inte den här lilla samma sak. jag försöker förstå men jag kan inte. jag kan inet vara i närheten av cigarettrök utan att få andnöd hur ska då inet det lilla barnet drabbas. och om mamman mår dåligt och röker hur ska då det lilla barnet må då den föds och inet får nå mer nikotin

• FruRundberg
    Vickyb skrev 2007-03-11 20:35:40 följande:
    Någon mer än jag som har fått mer flytningar än vanligt?ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Jo det har jag med! Mycket ibland oxå.. usch skitjobbigt..kan bli lite nojjig ibland då det kan tom kännas som mens rinner till..
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Mjukis82
    Hej!

Har haft en tuff helg så därför har jag inte orkat skriva... Men nu har jag precis kommit hem från vattengympan och känner mig nästan som en ny människa - gud så skönt det är att komma ner i det varma vattnet!

Ang bilar: Är riktigt avundsjuk på er som ska köpa ny bil... Jag vill osså! Men vi har absolut inte dom pengarna just nu!

Vickyb: Jag har också betydligt mer flytningar nu än innan jag blev gravid... det var likadant när jag väntade Isabelle... och det blev ännu värre på slutet. Var tom inne på förlossningen för att jag trodde att jag läckte vatten då, men det var bara rikliga flytningar sa dom! URK!

solstraalen: Inte kul att ha ont så... det får jag med. Och vad jag har förstått så beror det på ligamenten.

SannaKaarina: Man ska aldrig sluta förvåna sig! Har dock svårt att tro att BM verkligen har sagt så! Usch! Blir så arg när jag hör att folk röker när de är gravida... det finns såååå mycket som kan hända ju!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mommmy  Dearest
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-11 18:57:26 följande:
    teenpregnancy skrev 2007-03-11 17:42:56 följande: Ska uppdatera lite om dagens händelser för mig då Har ÄNTLIGEN beställt barnvagnen Den är fööööör vacker! Jag föll för Emmaljungas Edge Duo Kombi med sportchassit i färgen JUNGLE LIME! Den var då inte billig men vad gör man inte för sin förstfödde? Jag har fallit för färgen limegrönt Så vacker, sedan köpte vi lite kläder i färgen lime och mjukisdjur. Så nu kommer min bebbe att passa ihop med barnvagnen hihi då kommer vi ha samma vagn fast jag kommer ha nåt tanten kallade lyxchassi samma färg å allt va kul
    YAY! Den är ju bara för fin Vi hade hela tiden sagt att vi skulle ta den i färgen sport carbon men när vi väl stod där sa vi jungle lime Så gullig!
    När ska ni få er barnvagn? om ni nu inte redan har fått den så att säga
  • Tania

Madde: Jo vi bor på bäckby vid radhusen uppe vid "byggleken" (golfbanan). Jag har bott på bäckby hela mitt liv förutom två år då jag bodde i lght på Spantgatan (usch).

Här på "fina" sidan är det lugnt och skönt men jag håller mig borta från centrum. Gillar inte vad det har blivit av det.
    Jag har inte fått svar än men säljaren har väl inte vaknat än
    Hoppas att det ligger ett mail och väntar när jag kommer hem.
  • solstraalen

Hmm idag har jag fått någe knäpp i näsan.

Jag tycker allt luktar gammal äcklig prutt.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3