• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod

Igår var jag på en liten shoppingtur med min nygravida kompis.
    Jag lyckades hitta en mexikansk bola (har endast hittat på nätet innan) så en sådan blev det...så nu pinglar jag för fullt för bebis
    Köpte oxå ett par supertuffa jeans till lillen...kom på att jag endast hade köpt bodys och man vet ju inte hur varmt det verkligen blir i sommar...på svenska sommare kan det ju faktiskt ganska ofta behövas ett par byxor.

På kvällen var vi på konsert och bebis dansade för fullt till musiken Skrattande

Idag hade jag tänkt att stanna i sänger i stort sett hela dagen...så jag finns här om ni behöver mig Flört
    Möjligtvis tar jag en liten paus och tittar på dirty dancing eller någon annan gammal klassiker...kanske behöver även hunden komma ut och göra sina behöv (saknar tiden då han gick på kattlådan...hehehe)

• zandrisen

Tbmh, va bra tta du tog tag i de nya sidorna, verkligen jättesnyggt! Gör liskom Teskedsmamman, och kör med "anteckningar" i ett dokument i listen...

JoNaLi du är definitivt inte osynlig, letade efter dig när du inte varit inne på ett par dagar, men så såg jag att du var aktiv på msn iaf, så... Håller liksom alla anda tummarna för att din bebis pappa ska göra slag i sak och flytta tillbaka till er! Kände mig förresten lite bortglömd och ignorerad för några veckor sedan, ingen svarade på mina inlägg, och jag var lite smålessen... Tror att det är lätt att det blir så när det är väldigt många i en tråd, men absolut inte med mening liksom.

Angående stora barnen och Dagis, här i kommunen får man 15 timmar bara. Molly fullkommligt ÄLSKAR sitt dagis, så det kommer att bli jobbigt i början. Hoppas på att öppna försklan i byn där jag bor ska kunna fylla hennes behov något, men det hade nte varit fel med 20 timmar, det hade vart perfekt!

SannaKaarina, vikten är ett stort problem för mig med... Skäms över de kilon jag dragit på mig, typ 7-8 kg redan, suuuuperjobbigt! Vet att jag kommer att dubbla det minst, och med tanke på att jag är 156 cm lång så blir det mastigt! Hänger i vilket fall som helst på i vikttråden sen....

Miss Heaven, prestationsångest är bara förnamnet! Och foglossning har jag till tusen också, så nån träning har det inte blitt den senaste tiden... Jag bara sväller...

Igår när vi var på bjudning så hade jag en miniblödning, typ blodblandade flytningar. Blev såklart supernervös men maken var mer sansad, så vi avvaktade. Slutade nästan på en gång, kom väl typ 1-2 tsk blod, och jag tror att det beror på sköra slemhinnor. Har ju tex näsblod varje dag nu, så... Bebis rejvar på därinne, och jag har inte haft ont eller så, så vi förutsätter att allt är bra! *lättad*

• Prinsessan Zelda

Snart ska jag iväg och shoppa lite. Ska köpa amningsbh:ar som jag kan börja använda redan nu. Köpte flera usla förra gången, har två kvar som går att använda. Jag räknar inte med att brösten ska bli större denna gången än förra. Vanligtvis har jag 75C men i amningsbh:ar har jag 75 DD typ. Då behöver de sitta bra för ryggen osv. Sen får man ju se vad mer man hittar

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

zandrisen

jobbigt med blödningar sådär. Man vet ju att det är vanligt då slemhinnorna är extra sköra osv men jag först¨år verkligen att man kan bli skraj ändå. Jag skulle börja få massa konstiga tankar om det hände, även fast man vet i huvudet är det inte alltid hjärtat följer med så att säga

• solstraalen

Bara måste få glädja med mig eller vad man ska säga

Min lilla Saga är ju en tänkare som person, tänker efter före och när hon väl gör något så kan hon de mer eller mindre utan problem.

Å idag tog hon 5 riktiga gåsteg i följd!!! Första gången hon vågade gå själv

Igår vågade hon tom stå och dansa utan att vi höll i henne ( hon kollade på melodifestivalen )

Jag är så glad för min stora lilla tjej!  Även om hon e av den sena sorten i utvecklingen
    Hennes bror var tidig med allt och det var kul de oxå, men jobbigt eftersom han slog sig så ofta.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Prinsessan Zelda

Zandrisen

såg att du jobbar som socialsekreterare. är du socionom, det är jag. Fast jag jobbar på en särskola. men när detta barnet börjar dagis funderar jag på att söka ett mer "socionomjobbb", känns lite nervöst när man inte jobbat inom det än så länge. Funderar lite på typ LSS handläggare riktat mot barn och ungdomar.

• Prinsessan Zelda
    solstraalen skrev 2007-02-25 10:48:25 följande:
    Bara måste få glädja med mig eller vad man ska säga Min lilla Saga är ju en tänkare som person, tänker efter före och när hon väl gör något så kan hon de mer eller mindre utan problem.Å idag tog hon 5 riktiga gåsteg i följd!!! Första gången hon vågade gå själv Igår vågade hon tom stå och dansa utan att vi höll i henne ( hon kollade på melodifestivalen )Jag är så glad för min stora lilla tjej!  Även om hon e av den sena sorten i utvecklingen Hennes bror var tidig med allt och det var kul de oxå, men jobbigt eftersom han slog sig så ofta. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    va kul

spelar roll när det händer, det är ju lika stort framsteg ändå
  • solstraalen

Ja jag e så sjukt stolt!!
    Har längtat såååååååååååååå efter de här så ni kan inte ana!!!

Ska bli såååå kul när hon går, slipper hon lida av att tofflorna åker av oxå. Sitter ju på plats bättre då man går ( ja hon är lite udda å tycker om å ha tofflor )

I övrigt, hennes köldallergi hon fått, ja idag fick hon stora nässelutslag ( de e så allergin yttrar sig ) på händerna av att bara krypa inne.

Jag vill ha vår!

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • MissHeaven

kul att det är flera socionomer i tråden!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3