• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Angående syskon å dagis och så.
    Jag har bf 1a juli och Saga blir 19månader den 5e Juli, som det ser ut nu så kommer hon få vara hemma med mig och bebisen.  Jag längtar såååååå mycket efter att få va hemma med 2 små guldklimpar
    Vi ska hitta på en massa skoj

Saga är hemma med mig nu oxå då jag endå bara pluggar på distan ( heltid ) och vi har sagt att så länge hon inte visar tecken på understimulation så får hon vara hemma.
    ( Vi besöker öppna förskolan i snitt iaf 1gång i veckan ).

Så vi har sagt att när hon visar att hon behöver dagmamma/mamma så söker vi det åt henne,men planerna är att syskonet och hon börjat hos dagmamma/dagis samtidigt hösten 2008.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-02-24 07:58:39 följande:
    ni som har haft moderkakan i framvägg förra grav. minns ni när bebisen började sparka ordentligt alltså så man verklgien kännde på utsidan? ja minns nämligen inte :S
    v26 nångång.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-02-24 16:50:02 följande:
    annki72: Jag får också jätteont i magen. Det känns som knivstick och ilningar. Men jag antar att det är något som växer där inne . Mår också bäst av att få sitt/ligga i soffan men datorn i knät. Låter jättelat men va tusan jag är ju gravid
    Har oxå fruktansvärt ont, antar att det är lill* som växer och frodas väl.

Hur är det med maten för er?
    Jag kan inte längre äta så mycket för då får jag så otroligt ont i magen och det känns som maten sitter i halsen.. Och då tycker jag inte att jag äter mycket, utan lagom. Får njog börja äta lite och oftare, fast det är så jobbigt nu när man kommit in i en period där man är ständigt hungrig!
    annki72 skrev 2007-02-24 16:45:51 följande:
    tbmh: Tack, ska försöka var lite mer aktiv nu, när jag måste vila mer, får så grymt ont i magen så fort jag håller igång, klarar inte ens gå till affären och köpa lördags godis med barnen, och det är ca 500 m bara.det ända jag inte får ont av är att sitt här framför datan och skriva på FL
    Samma här, när jag gått ett tag så sticks det till i magen ibland.. Undra vad det kan bero på. Foglossningar får jag oxå om jag går en stund, framförallt när jag går upp för backar med vagnen.
  • Vickyb

Linnéa kommer att gå på dagis 15/vecka. 9-14 i tre dagar.

• annki72

Godmorgon, idag har jag sorg
    After dark gick inte vidare men en bra sak med det är ju att nu kan man lyssna på den hur mycket man vill

Jag tycker den är så underbar!!!!!!

Jag vill oxå köpa vagn, tror att det blir en City Voyager. men kollar blocket ändå varje dag

inatt har jag haft så ont i bäckenet hjälper inte med att stoppa upp kuddar längre, vad ska man göra för att få sova ordentligt?????

• Jessa6

linper: Vi ska också köpa en city jet från Emmaaljunga. Verkar smidigt och han i affären sa samma, att det kan ta 12-18 v att få dem. Häller på vissa populära färger iallafall. Ska beställa snart sa vi, är ju 18 veckors leverans på den lill* nu ju...

• Jessa6

Skrev i går men skriver idag igen, är det någon som vet om Emmaljungas bilbarnstolar (rock-a-tot) som passar på underredet på vagnen (city jet) är bra? Är det någon som ha en sån?

Jag kollade på Edge duo kombi men jag tykcte den var alldeles för stor och tung, en del vänner till mig har den men jag gillade city jet bättre, lättare att köra, underredet är 5 kg lättare, passar mig perfekt!

• linper

JEssa6... Blev lite nyfiken på vilken färg ni ska ha?

Vi är också stormförtjusta i City jet. Tror den passar oss kanon!

• Jessa6

linper: Jag vet inte än vilken färg, finns ju massor av fina, var inne på svart eller platina eller sport carbin. Ska ni ha bilstolen också?

• linper

Jessa6... NEj vi ska inte ha barnstolen. Har en annan barnstol (Acta Gracco) som vi ska använda.

Platina tittade vi också på men jag gillade inte innertyget i vagnen. Tyckte det blev lite "plottrigt".

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3