• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Sylt

Babyskydd --> Förra gången hade vi en ActaGraco med bas - kan klart rekommenderas! Super att slippa trixa med bilbältet varje gång. Jag har sonen bak på passagerarsidan o bebisen måste då sitta i mitten bak. Det finns inte en chans att jag kan spänna bältet varje gång. Vi skall köpa en Bugaboo-vagn med fästen för bilstolen. Vet att bebisen inte skall sitta för länge (som spädis hellst inte mer än 20 min åt gången), men det är super när man bara skall snabbt in på dagis/affären/posten el dyl.

Det blev inte så mkt melodifestival för mig, kollade bara in bidragen. Men jag missade inte chips- och godisfesten för det

Jag har också fått en rejäl hylla (om man jmf med min vanliga 70A) och har redan börjat använda mina amningsbehåar, vart skall detta sluta.... Mannen är nöjd iaf *asg*

Är ni mkt inne o skriver i det "nya" forumet? Jag känner att jag inte hinner hålla mig "up-to-date" på två ställen , men skall ge det en chans!

Mannen o sonen är ute o åker pulka i - REGNET. Super, massor av snö och sen kommer det regn - tror ni att vi har halt eller?? Livsfarligt!

• Mjukis82
    Hello Girls!

Såå besviken jag blev för att After Dark inte gick vidare i melodifestivalen! KATASTROF ju, den var ju så bra!
    Tom med plutten verkade tycka att den var bra, för h*n kickade loss som aldrig förr och fick mig verkligen att tappa hakan!

Ang. bilstol: Vi hade köpt en Akta Graco med bas till Isabelle, men hade förlossningsgaranti så vi har lämnat tillbaka den. Dock tycker vi att det verkar superbra att slippa hålla på med bältet varje gång, så vi ska köpa en likadan denna gången... var inne o kollade på deras hemsida igår, och fastnade för färgen som hette Earth Mother eller ngt sånt.

zandrisen : Jobbigt med blödningarna! Hoppas att du slipper dom i fortsättningen!

Sylt: Nope, jag är inte inne i det andra forumet... jag känner lite som du att jag inte orkar hålla mig uppdaterad på två ställen. Gillar FL dessutom, och är aktiv i fler trådar, så jag tror jag stannar här faktiskt, men håller lite koll hos dom andra också!

Senare idag ska jag iväg på min lillasysters kalas, hon fyller 15... sak bli skönt att komma härifrån ett tag... värsta röran och en massa oväsen ju! Inget vardagsrum har vi heller utan får kolla på TV i sovrummet... Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan det blir färdigt här!
    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • SannaKaarina

Jag tycker det är skönt att vara på båda ställen. men så är jag en stor data nörd sen innan som är inne på ex antal olika sidor jämt eller var det då jag hade bredbandsbolaget.

det som är jobbigt det här med vikten är folks kommentarer om man skulle nämna att man ska jobba med det, det är hela tiden att haloo tjejen du är faktiskt gravid du SKA gå upp i vikt. varför ska det vara en så stor regel och om jag känner panik då jag var överviktig innan och kämpade väldigt hårt med att gå ner och lyckades gå ner 25 kg så är jag livrädd att hamna i den sitsen igen, jag vill inte gå ner pga fåfänga jag är den jag är dom som inte accepterar så är det deras bekymmer, men jag vill gå ner i vikt Pga min hälsa. jag har inte haft problem med det hittils men hur blir det om 10 20 år om jag inte tänker på det. självklart går man upp då man väntar barn men det ska väl inte betyda att man släpper varenda tanke på det.

Med foglossningar jag kan inte skotta uppfarten längre :( det gör förbannat ont. och bära in ved är bara att glömma så jag har satt igång elkasetten nu det får vara lite dyrare men jag prioriterar vad min rygg klarar av och inte gör. och promenader är numera lugna vaggande med Rocken ex antal ggr per dag korta men många. och han har hela tomten att rusa omkring med :p

Jag tror nog att alla känner ibland att deras inlägg försvinner i mängden men så är det när vi är så många Julimammor samtidigt :)

• Mommmy  Dearest

Lite update här då också då.

Vi har faktiskt precis köpt en Akta Graco med bas, Logico S. Det var planerat att vi skulle ta Duologic men den såg alltför obekväm ut :( Stackars fyraåring i sen sådan tajt bilbarnstol.

Så vi bestämde oss för att ta en för spädbarn och sedan en lite större för när den har vuxit ur.

Sylt, appråpå stora bröst ;) Jag förstår vad du menar! Hade exakt samma storlek som du tills nu :D HELT underbart! haha jag känner mig som drottningen i skolan :P Växer som en galning och mannen är helt klart nöjd med sina nya vänner :D

Ska gå och laga biffar nu :D ha det bra...

• misan84

Härlig med en ny sida. Har varit iväg sen i fredags o ni har skrivit såååå mycket. orka inte läsa allt just nu

♥ Misan84, blivande mamma till lilla pyret i magen -> 070704♥
  • SannaKaarina

Jag anvundas er som är lyckliga över att brösten växer. jag hade hellre sett att dom skulle krympt på mig. tyckte dom var lite väl stora redan innan. jag fasar om dom växer ännu mer nu.

jag får bara hoppas att min Akta Graco med bas passar ihop med min bil hörde att den inte passar till alla bilar.. annars får jag ge den till syster min eller nått

• misan84

Skulle med vilja att mina bröst krympte, har fått sådan noja om hur dem kommer se ut efteråt sen. uscha... Kommer ju hänga på magen

♥ Misan84, blivande mamma till lilla pyret i magen -> 070704♥
  • mrsbygg

ja vill som sagt ha ny vagn! nån som kollat upp priset på en emmaljunga city cerox 360? me city korg?? vill så gärna ha en sådan. i färgen jungel lime. såg en på stan som hade en emmaljunga i den färgen den är bara sååååååå snygg!!

ska höra med mor om vill sponsra lite hehe, dom köpte sagas bilstol akta graco med bas när hon föddes (som vi förövrigt även ska ha till denna bäbisen..)! så nu kan hon få sponsra till vagnen till denna

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3