Inlägg från: Mommmy Dearest |Visa alla inlägg
  • Mommmy  Dearest

BF Juli-07 Nr3

Hello damer!

Tänkte dela med mig lite av vad som hände igår med mig.
    Efter en lunch inne i stan började helt plötsligt min mage gör så ofantligt ont! Jag satt och åt med ett par vänner och så, därefter skulle alla hem. Dessa värkar kom kontinuerligt men det var okej att utstå dem. Dock gjorde det jävla ont. Trodde att det skulle försvinna efter ett tag.

Så efter det att jag och en vän satte oss på tunnelbanan hem började dessa värkar göra mer och mer ont. Jag kunde inte andas och helt plötsligt började det svartna framför mina ögon och hörseln försvann. Min vän blev då en aningen rädd när jag sa att jag mådde jättedåligt och lade mig över två platser på tunnelbanan. Inte nog med det utan jag började svettas som en idiot och trodde att jag skulle dö.

Så där i tunnelbanan sitter jag med en vettskrämd vän som inte vet vad hon ska göra. Så jag börjar ta av mig kläder för att jag svettas så mycket och lägger mig ner då. Då beslutar jag för att ringa till förlossningen och de sa åt mig att gå hem (kände att jag inte kunde göra något annat än att dö på stället) och ringa tillbaka om en halvtimma.

Jag bad min far att hämta upp mig vid tunnelbane stationen och ta mig hem. Väl i bilen ligger jag ned och kvider, verkligen haaaatar smärtan. Pappa blir helt galen och jätterädd. När jag väl kommer hem till dem så slänger jag mig över min syrras säng och bara väntar ut dessa värkar (om det nu ens är värkar). De kommer för var minut och håller i sig i ett par sekunder. SMärtan börjar över naveln och sprider sig till ryggen. Precis innan jag ska ringa tillbaka till förlossningen så har smärtan avtagit en del men inte helt. På förlossningen så bestämmer de sig för att jag bara behöver vila lite till.

Till slut somnar jag av utmattning och drypande våt av svett. Nu beslutar jag mig för att ringa till min BM för jag har inte känt av bebisen ett tag. Det värsta är att dem inte svarar och dem har ju sina roliga telefontider också... suck.

Önska mig lycka till damer!

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Mommmy  Dearest

Jo jag vet, ganska oroande men jag försöker att hålla lugnet.
    Jag fick äntligen tag på dem och jag ska till MVC halv 12 väldigt tur det för min BM har semester så jag får träffa en vikarierande. Men hellre det än att vara orolig.

Gud förbjude att något har hänt. Det värsta är att jag har haft sammandragningar innan och då drog sig bara magen ihop och blev stenhård. Gjorde liksom inte ont men nu kändes det verkligen som att jag skulle kunna lägga mig ner och bara dö.

• Mommmy  Dearest

Idag känns det oroande. Definitivt oroande, men jag ska ju träffa en BM nu så det känns lite lättare och så. Jag försökte väcka den när jag duschade imorse genom att bara prata lite och smeka magen. Jag fick i och för sig en liten knuff men den var så ynklig att jag bara ville gråta.

Jättehemskt, normalt misshandlar min lilla bebbe mig men nu var det verkligen en liten liten puff. Men när jag väl är på MVC vill jag veta ALLT och hur det står till. Kan man begära att få se på den lilla genom UL? Dem har ju deras gulliga apparater där eller är det bara Läkaren som får göra det? För den står nämligen inne hos läkaren.

Mjukis, mannen blev hur rädd som helst, ganska gulligt att veta att han tänker på oss i alla fall. Pappa blev helt vettskrämd och var alerten att dra iväg till förlossningen när som helst igår.

• Mommmy  Dearest
    Pusselbiten, lycka till för dig också men snälla du ring!!! Du har i och för sig varit gravid förr så du kanske känner av vad för sorts smärta det är men ring ring ring...
    Hur mår du nu då?!
    Usch vad obehagligt det är med allt detta. Inge kul alls juh. Speciellt när det mesta har gått bra för de flesta här inne och helt plötsligt ska skumma saker börja hända Generad
  • Mommmy  Dearest

Ja, tack så mycket damer...
    Ska äta lite nu och försöka vila lite och få lillen att röra på sig.

Så skönt att veta att man kan prata ut sig med er att ni finns där som stöd. Pjhu!
    och jag som ville göra iordning balkongen med trallar och blommor... hehe..

• Mommmy  Dearest

Okej, ska uppdatera gårdagens händelser.

Gick till MVC och träffade en BM 11:30 - Vi lyssnade på hjärtljuden och samtalade lite om saker och ting. Hon tyckte att allt lät bra men fan vad länge hon lyssnade. Därefter fick jag ta ett urinprov. Hon visade mig att allting var helt okej. Sen säger hon att hon ska ringa till huddinge sjukhus för att checka till saker och ting.

Jag väntar i väntrummet och sitter tyst. Därefter kommer hon och säger att jag har tid till SPEC-MVC på Huddinge sjukhus för vidarebefodring (hon ville vara säker) kl 13:30. Jaha, det var en chock men hellre att dem är översäkra än osäkra.
    Så jag strosar runt lite och sen tar bussen till Huddinge Sjukhus.

Väl där så lägger dem mig i ett rum direkt med CTG på, där får jag ligga tills jag nästan slumrar till. När jag väl har kommit ut ur rummet är klockan 14:45 och nu är det bara att vänta på en läkare som ska ta emot mig. Ingenting händer på ett tag och de har frågat mig om jag hade tagit blodtryck och urinprov på sistånde (ja, på MVC för några timmar sen)

Sen skickar dem mig för att göra ännu ett urinprov. kl 16:15 säger dem att dem stänger och att förlossningen tar hand om oss nu. Nu är det bara tre tjejer kvar och jag har varit där LÄÄÄÄÄNGST. Vid 17:00 tar en läkare emot mig och säger att allting såg bra ut men att när man testade mig på urin på sjukhuset så visade det sig att jag hade bakterier i urinet. Jaha säger jag då - Och att jag kommer att få veta vad det är exakt denna kväll och vad jag kommer att göra åt det. Annars sa hon att bebisen rörde sig fint och allt såg bra ut osv....

Så då är det bara att ringa förlossningen ikväll och höra vad som står på....

• Mommmy  Dearest

jupp... jag hoppas på att det inte påverkar bebisen fast doktorn på sjukhuset sa att det bara kunde vara urinvägsinfektion men vad faan... har aldrig känt av något sådant. Fick bara HEMSKA värkar iförrgår. Usch - fick en chock när jag fick dem alltså. Trodde inte att dem skulle vara så förjävliga. Haha snacka om naiv...

• Mommmy  Dearest

Ja fast man ska inte oroa sig för mycket, annars blir det bara extra stress.
    Fast alla gångerna innan så visade det sig ingenting alls och jag gjorde ju precis ett urinprov på MVC innan jag åkte iväg till sjukhuset. Kanske att jag bara fick med mig lite flytningar och shit.

Det sa även läkaren att det inte kunde vara mycket men vi får ju höra mer om det ikväll.

• Mommmy  Dearest

Nej plus att vi vet ju inte ens vad det är nu. Jag är ju ingen doktor som kan säga med säkerhet vad det är, så tillsvidare ska jag bara ta det lungt och lita på vad dem har att säga. Sen om det visar sig att vara värre så kan jag börja få panik. Men isådanafall tills ikväll.

• Mommmy  Dearest

Uhhh orkar inte läsa igenom alla 34 sidor jag har missat

Grattis Zandrisen!

Hihi, angående kiss - ganska äckligt men jag märkte en dag att jag längre inte har kontroll över det. Nyser man läcker man. Garvar man får man springa till toaletten Räcka ut tungan

Usch, någon måste hålla koll på mig Jag har köpt ännu ett par skor jag har köpt så många skor att det inte är sant. Men dem här var så gudomligt söta att jag köpte dem, har använt dem flitigt också. Dock är det klackar Fundersam vet att det är dåligt för hållningen och så...

Nu MÅÅÅSTE jag avsluta alla mina läxor jag är efter i, usch. En inlämningsuppgift om Psykologi, Naturkunskap och en massa laborationer. faaaan! hatar att göra inlämningsuppgifter.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3