• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Jag har funderat på en sak.

Saga skulle ALDRIG för en suck i världen kunna gå på dagis nu.

Hon bara MÅSTE få sova 2ggr om dagen. En gång innan lunch å en efter. Å gör hon inte de så sover hon oftast 3 timmar i ett kör och då somnar hon nästan alltid mellan 11 och 12 å sover sen ca 3 timmar.

Hur gör dagis egentligen??

Nu ska vi ha dagmamma till henne å syskonet sedan och slipper då "problemet" eftersom dagmammor är mer flexibla.

Bara en tanke jag hade

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • Mommmy  Dearest
    Hallonfot, haha, ja du! Man ska verkligen inte bråka med gravida kvinnor om man inte har en dödsönskan, det är verkligen livsfarligt har jag märkt

Jag hoppas verkligen att det var den enda gången som det någonsin kommer att hända. Sen när man vaknar på morgonen så har mannen stuckit utan att ens säga något eller skriva en lapp, så fräckt att lämna mig sovandes!
    Han ska få när han kommer tillbaka tydligen drog han och pappa ut för att fixa med bilen, man suckar... Jaja nu ska jag äta nudlar och fixa till här hemma
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-13 00:35:55 följande:
    Åhhh!!!!! Nu blir jag bra jävla sur!Vi har precis köpt vår bli två dagar sen och nån jävel ska försöka sno den ifrån oss!!!!!! ARGH!!!!!!!!! VI köpte nyligen en jättefin ford mondeo för ett rimligt och förståeligt pris till vår nya familj!OCH NYLIGEN SKA NÅN IDIOT DÄR UTE FÖRSÖKA ATT BRYTA SIG IN OCH TA DEN!!!!åhåhåhåååå, träffar dem på mig kommer dem inte ur mina grepp levande!GALEN GRAVID KÄRRING PÅ INGÅNG!
    Haha.. Känner igen mig lite på det sista du skrev! "galen gravid kärring på ingång"
    Igår när jag skulle hämta ut pengar på bankomaten så stod det en och hämtade ut pengar.. och jag ställde mig bakom, kanske 2-3 meter. När hon va klar så gick jag fram så hörde ja bakom "ursäkta" men du får ställa dig i kön. Vilken jävla kö ryter jag till! Han hade alltså då stått vid en papperskorg kanske 5-6 meter bakom. Hallå lixom! Så sa jag åt han att han får ställa sig i kö bakom så man ser att någon står där. Så kläcker han ut sig " men du kanske är en sådan som går före i kön" Och då bröt helvetet lös.. Då kunde jag fan inte håla käft, och jag bara kände hur varm och hur jag kokade inombords. Jävla gubbjävel!!

Jävla idioter som inte kan ge fan i andras tillhörigheter.. Fan, man blir så jävla förbannad!! Tur att dom inte fick tag i eran bil iaf..!!!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-13 07:44:02 följande:
    Jag har funderat på en sak.Saga skulle ALDRIG för en suck i världen kunna gå på dagis nu.Hon bara MÅSTE få sova 2ggr om dagen. En gång innan lunch å en efter. Å gör hon inte de så sover hon oftast 3 timmar i ett kör och då somnar hon nästan alltid mellan 11 och 12 å sover sen ca 3 timmar.Hur gör dagis egentligen??Nu ska vi ha dagmamma till henne å syskonet sedan och slipper då "problemet" eftersom dagmammor är mer flexibla.Bara en tanke jag hade Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
    Jag har oxå funderat på dagmamma till båda barnen sen!!
  • Mommmy  Dearest

HAHA!!!!! Vickyb...

Man blir ju glad när man läser det där för man ser verkligen likheter Det är helt sjukt vilken extra kraft man får när man blir sur... ganska skrämmande!

• mrsbygg

DET ÄR VÅÅÅÅR..så lycklig haha....skönt väder iaf

ska snart till fk, men då blir la dagen förstörd eller nått..hatar dom som jobbar där alltid lika otrevliga..urk..

gick in i v.23 idag! ska ta kort imorrn på magen tror jag..den har inte växt nånting. eller ja, jag tycker inte det iaf. men lika glad är ja för det! gör allt för att inte bli lika stor som när ja vänta saga!

när brukar andra bm besöket vara när man väntar andra barnet? jag har inte hört nå från min bm än...jaja..

nehe göra sig iorning snart då kanske..ingen lust men måste dit!

föresten nån som vet hur det funkar, kan man ta ut fp samtidigt som man har sjukpenning..
    jag hade några dagar kvar sen jag fick saga så funderar på att ta ut dom medans ja väntar på att sjukpenningen ska gå igenom, för har ja fattat det rätt kan det ta ett tag!?

• Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-13 12:14:31 följande:
    HAHA!!!!! Vickyb...Man blir ju glad när man läser det där för man ser verkligen likheter Det är helt sjukt vilken extra kraft man får när man blir sur... ganska skrämmande!
    Haha ja helt otroligt. Kände mig som en kickersfjortis i sina bästa hugg! Haha..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-13 12:17:48 följande:
    DET ÄR VÅÅÅÅR..så lycklig haha....skönt väder iaf ska snart till fk, men då blir la dagen förstörd eller nått..hatar dom som jobbar där alltid lika otrevliga..urk..gick in i v.23 idag! ska ta kort imorrn på magen tror jag..den har inte växt nånting. eller ja, jag tycker inte det iaf. men lika glad är ja för det! gör allt för att inte bli lika stor som när ja vänta saga!när brukar andra bm besöket vara när man väntar andra barnet? jag har inte hört nå från min bm än...jaja..nehe göra sig iorning snart då kanske..ingen lust men måste dit!föresten nån som vet hur det funkar, kan man ta ut fp samtidigt som man har sjukpenning..jag hade några dagar kvar sen jag fick saga så funderar på att ta ut dom medans ja väntar på att sjukpenningen ska gå igenom, för har ja fattat det rätt kan det ta ett tag!?
    Jag får ny tid efter varje gång jag varit hos BM. Jag skall dit igen den 29 mars och då är det min tredje gång. Ring och hör med henne.
  • Vickyb

Tänkte bara höra mig lite för

Jag har blivit så hård i magen och är så fruktansvärt rädd för att trycka på.. ibland kan det kännas som man klämmer ihjäl bebisen, eller så känns det som stygnen som ja blev sydd efter förlossningen skall spricka upp. Är livrädd ibland.. så vissa dagar kan jag verkligen inte gå på toa! Någon mer som känner som ja?! Hoppas Hehe..

• Nena72

teenpregnancy: Vi kommer att köpa ett Diktad skötbord. Mycket beror det på att vi i vilket fall som hellst måste köpa någon typ av klädförvaring och då tycker jag att detta är ett utmärkt skötbord eftersom vi kan använda det resten av tiden som en bra möbel

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3