• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • ladyluck
    Vickyb skrev 2007-03-13 12:31:43 följande:
    Tänkte bara höra mig lite för Jag har blivit så hård i magen och är så fruktansvärt rädd för att trycka på.. ibland kan det kännas som man klämmer ihjäl bebisen, eller så känns det som stygnen som ja blev sydd efter förlossningen skall spricka upp. Är livrädd ibland.. så vissa dagar kan jag verkligen inte gå på toa! Någon mer som känner som ja?! Hoppas Hehe.. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Hihi, precis som jag

En stor kram till er som har det jobbigt just nu!
    Nu ska jag ut i solen och njuta, innan det är dags att göra sig i ordning för babysim
    Stolt mamma till Melwin & bebis i magen, bf 070707
  • madeleine78

solstraalen : på dagis sover barnen efter lunch.. Oftast har de u nån aktv. eller r ute på fm före lunch..
    Kanske hon inte alls behäver sova så där mycke sen när hon väl börjar.
    Dagmammor har ju oxå sina rutiner med sina barn. lunch och sen vila för de små. där skiljer de ju ganske mer i ålder mellan barnen.. vila för de små, medan de större leker?

min dotter börja dagis när va 1år och några månader.. då sov hon middag 1 tim efter lunch.. men efterhand så behövde hon inte vilan längre.. då de inte gick o få henne att sova i tid om kvällen... på hennes dagis vilar alla barn efter luch, men alla sover inte.. lyssnar på en saga eller så...

Jag tycker att det är postivit med både dagis och dagmamma. men valde dagis till min dotter då jag fick de först.. stod i kö till både och..

Fast jag tycker nog att de funkar i stort sett samma hos dagmamma o dagis ändå.. bara det att hos en dagmamma är de färre barn.. men å andra sidan skiljer de ofta i ålder på dom. min mamma är nämligen dagmamma

• Nathalie009

Mammab : Nej man får itne ta ut F-penning och sjukersättning samtidigt =)
    min dotters pappa är långtidsjukskriven å får itne ta ut F-penning öht efterosm han får ersättning från F-kassan.
    Lite krångit då han kommer ju förmodligen va sjukskriven hela sitt liv så då får han ingen nytta av f penningen :S

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-13 13:57:15 följande:
    Mammab : Nej man får itne ta ut F-penning och sjukersättning samtidigt =)min dotters pappa är långtidsjukskriven å får itne ta ut F-penning öht efterosm han får ersättning från F-kassan.Lite krångit då han kommer ju förmodligen va sjukskriven hela sitt liv så då får han ingen nytta av f penningen :S
    okej, men jag kan inte ta ut dom dagar som é kvar fram tills ja får sjukpenning? inte ens säker på att ja går någon ersettning..skulle vara min vanliga tur..
  • LindaoJohan

solstraalen: på förskolan jag jobbar är vi och barnen ute på fm fram till lunch. Är det superkallt går vi in tidigare med de små barnen. Efter lunch sover de ute i sina vagnar. Då har föräldrarna skrivit i ett "sovschema" där det står hur länge de vill att barnet sover. Allt följs väldigt bra, men såklart alla kan glömma nån gång att fylla i när barnet somnade, men i stort sett funkar det superbra!

Nu ska jag städa lite på min balkong! Äntligen vår!

Fick hyra tens plattor idag, för 180 spänn ända till den 31 juli! Skönt att kunna bestämma själv när jag vill använda dem!

• madeleine78

LindaoJohan: så funkar de på förskolan som min dotter går på oxå.
    Tycker jag är super...!! till en bröjan när Towa börja så sov hon 1 tim..sen fick vi lov att korta de ner till 40min..30min.. och sen tyckte vi inte att det var nån idé att ha vilan längre.. dels så somna hon inte.. och tycktes inte behöva den längre heller...

• LindaoJohan

madeleine; ja det funkar otroligt bra där jag jobbar, sedan är det ju skillnad på alla förskolor. Föräldrarna får ju bestämma själva om barnen ska vila eller ej, vill dom inte får dom vara med på vakenvila. Då kör vi oftast med avslappningsmusik. Vid enstaka fall lyssnar vi på en saga. En del barn somnar då på madrasserna och andra inte!

• Theresa1

hej, är det bara jag som är bottenlös när det gäller att äta? Blir ju fan aldrig mätt!!!

Leverpastejsmackor är mitt allt just nu

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3