• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-03-13 14:32:44 följande:
    hej, är det bara jag som är bottenlös när det gäller att äta? Blir ju fan aldrig mätt!!!Leverpastejsmackor är mitt allt just nu
    ja ka oxå äta hur mycket som helst när jag har matlust!

helt sjukt hur mycket man kan trycka i sig..vart tar det vägen lixom?
    bäbis lär vara fullvuxen redan nu tycker jag hehe..
  • FruRundberg
    teenpregnancy skrev 2007-03-12 22:58:41 följande:
    Själv så har jag slarvat med mina järntabletter Inte bra alls... Käkar ErcoFer 60 mg Fungerar perfekt förutom att jag är så dålig på att ta dem Det är många som har köpt DIKTAD skötbord, tänkte också göra det med tanke på att spjälsängen är en DIKTAD. Undrar bara, hur nödvändigt är det egentligen med ett riktigt skötbord? Jag menar, räcker inte det med en byrålåda i bra höjd? För i min familj hade vi aldrig några skötbord och det gick bra.Antar att det är en mindre ansträngning att ha ett skötbord,eller?Ganska förvirrad
    Nä det är väl inte helt nödvändigt med skötbord.. men eftersom DIKTAD kan "omvandlas" till både byrå efter skötbords perioden tyckte jag att det var en bra investering. För jag behövde ändå en ny byrå.  Har man tvättmaskin så kan man alltid byta på den.. eller om man har "grovkök" där man har en bänk eller sån variant. Det hade vi hemma när min lillebror va bebis.. då gjorde vi om lite i grovköket å bytte på "diskbänken" eller ja vad det nu kallas.
    Det gick jättebra!
    Nuhar jag grovkök men bänken där inne e alldeles för kort i längden så halva bäddmadrassen hänger utanför*ler* så det funkar inte..

Oj.. va mycket det blev nu.*L*

Kram
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Beckah82

Hemkommen från läkaren nu. Fortsatt sjukskriven till 15/4 så länge. Heltid. Var halvtidssjukskriven innan.

Fick veta provsvaret från gbs-provet jag gjorde när jag var inne på förlossningen, jodå jag har gbs men det skulle inte behandlas tyckte läkaren (eh?) eftersom det inte varit någon påverkan på livmoderhalsen. sammandragningarna fortsätter som vanligt hela dagarna men som sagt, livmoderhalsen är ju opåverkad så...

Fick göra vul även idag och den är nästan 5 cm fortfarande så det är inget att hänga upp sig på. Ska göra en urinodling också för säkerhets skull på tordag när jag ska till BM på ordinare kontroll.

Skuttar vidare på mina kryckor så länge, fick lånet förlängt tills augusti igår hos sjukgymnasten plus att jag ska gå vattengympa på måndagar.
    I söndags kände jag hur lillan vände sig nedåt, eller jag trodde det iallafall och det fick jag bekräftat idag med VUL:et att jodå där låg ett huvud längst ner. Hoppas hon stannar så. Victor vände sig inte förrän jättesent och det gjorde skitont i revbenen när han äntligen vände sig.

Halsbränna har jag fått mer och mer den sista tiden...USCH jätteobehagligt. Någon med tips?

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • FruRundberg

Dum fråga kanske.. men vad är GBS?

• Beckah82
    JoNaLi skrev 2007-03-13 15:16:27 följande:
    Dum fråga kanske.. men vad är GBS?
    Hihi såg inte ens att du frågat innan jag skickade länk
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2007-03-13 15:18:03 följande:
    JoNaLi skrev 2007-03-13 15:16:27 följande: Dum fråga kanske.. men vad är GBS? Hihi såg inte ens att du frågat innan jag skickade länk ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    hehe.. ja nu vet jag iaf
  • Giafia

Välkommen tillbaks Beckah

Zandrisen: Tycker riktigt synd om dig. Ibland önskar jag mig en rullstol när jag har så ont att sambon får bära mig på toa. Men är glad så länge jag slipper eg.

Igår em fick jag jätteont i magen och kunde inte böja mig alls. Det gick över efte ca en halvtimme.
    Eftersom jag skulle på föräldragrupp ringde jag aldrig bm. Fick lyssna på hjärtljud och hon kände på magen allt kändes bara bra, men skulle höra av mig ifall det hände igen.
    Någon som känner igen sig?

• copernicus

välkommen tillbaka Beckah!

Känner med dej tbmh vet hur det känns!
    Jag och min bror är uppvuxna med vår mamma eftersom vår pappa dog när jag var nästan 7 år.
    2002 blev min mamma jättesjuk och jag körde in henne till akuten, läkarna trodde först att det var tarmvred. Efter ett par dar blev vi inkallade till sjukhuset och sj.prästen stod utanför när vi kom. Mamma berättade att de hittat 4 stora elakartade tumörer i magen.
    Under tiden som följde blev vi inkallade flera gånger eftersom de trodde att det var kört för henne. Hon bodde på lasarettet istortsett ett helt år och när hon var hemma hade hon sistahjälpenvårdare hemma.
    Men sen fick vi veta att vi väntade Casper och mamma blev bättre och bättre.
    Förra veckan började hon arbeta 75% och läkarna i Uppsala sa i slutet på feb. att nu kan hon börja leva igen och sluta oroa sej!
    Det känns så skönt!!

Det jag vill säga är att hoppet är aldrig ute!!!
    Hur jobbigt det än känns så kan man klara av en sådan hemsk sjukdom.

Jag hoppas verkligen att din mamma får behandling så hon snart blir bättre!

Kram

• Vicke

Idag fick jag min sjukskrivning beviljad. Det känns som en sten föll fån mig en sån lättnad... Jobbar ju halvtid nu och det är tufft nog. Men som tur är så har jag förstående arbetskamrater!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3