Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-02-25 15:20:28 följande:
    L2K skrev 2007-02-25 15:14:34 följande: solstraalen - jag önskar sååå att jag hade orken och viljan att gå ner dom 20 kilo som behövs för att jag ska få en operation. Fast samtidigt är jag livrädd att jag inte ska trivas med min nya kropp. Har vägt och sett ut så här dom sista åtta-tio åren. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723Ja de e ju grejen, man kanske inte trivs.Jag är dock sån som VANTRIVS utav bara f*n när jag e stor ( e ja större än stl 44 mår ja skit rent ut sagt )Med Anton gick ja från 68 till 109kg. Vid förlossningen försvann 15kg. Resterande fick ja banta bort ( alla förutom 5 fick ja bort )Men sen gick åren å man fick några tillbaka.Å med Saga gick ja från 82 till 117kg, vid förlossningen med henne försvann bara 7kg, resterande fick ja kämpa bort ( trots att alla läkare sa att ja hade samlat såååååååååå mycket vätska)Denna graviditet började jag på 88kg, väger nu iaf 98, räknar starkt med att gå upp till 125-130kg och det känns faktist rent ut sagt åt helvete Jag skäms såååååå över mig själv som stor.Har inget emot stora människor ( nu prata vi folk stl 44 och uppåt ), men jag har sååå ont i knäna osv då ja e "fet".Vet inte hur de kommer bli i sommar, sägs ju ska bli skitvarmt.Men vid graviditeten med Anton fick ja ENORMA överarmar som inte blev mindre trots att ja bantade. Så idag är dom gigantiska och ju mer ja går upp i vikt ju störra valkar blir de på ryggen å jag skäms så över dom Så det blir inte mycket å va ute i sommar.Nä långt å svamligt. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    usch va jobbigt och behöva gå upp så mycket...

jag gick upp massor med saga jag började på 75kg..sista gången jag vägde mig låg ja på 100+ var runt v30...sen vägrade ja ställa mig på vågen!
    Men jag hade TUR, gick ner allt under förlossningen och vistelsen på BB var där samanlagt 5 dagar. så när ja kom hem vägde ja 75 igen!

sen lyckades ja gå ner 10 kg utan ansträngning. slutade iof äta för ja mådde dåligt psykiskt..men 10 kg gick ja ner hehe..så vägen visade som minst 63!! *över lycklig*

men så började ja sakta gå upp igen. så nu på inskrivningen vägde ja 69 Förvånad
    får se hur det slutar denna gången!
  • mrsbygg

humm..undrar om ja ska laga våran vagn sen tvätta å dona sen sälja den..
    kikat runt på blocket å skulle nog kunna få en 3500-4000 för den!
    då har man juh hälften av pengarna till den nya

tycker våran är så stor å klumpig vill ha en mindre! har en emmaljunga edge duo kombi-05.a...

• mrsbygg
    Jessa6 skrev 2007-02-25 18:25:01 följande:
    mammab: Jag tyckte också att den var stor och klumpig och valde Emmaljungas city Jet istället, verkar smidigare. Vi ska betala ca 5700:- för den. Då är det standard med sittdel och man köper till liggdel.
    jag vill nog ha cerox360! sen köpa city korgen till..men jag vet inte..
    får se hehe...
  • mrsbygg

suck vilken tråkig söndag det varit!! sååååååååååååå uttråkad.

men nu ska ja fixa kvällsmat, blev lite sent men men..
    blir kycklingwok me äggnudlar ikväll! snabbt å enkelt å göra!

• mrsbygg
    tbmh skrev 2007-02-25 19:46:11 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 19:07:23 följande: tbmh skrev 2007-02-25 17:23:45 följande: Åh, vet ni vad jag/vi har gjort?????Vi åkte iväg till IKEA (min mans förslag) och köpte DIKTAD skötbord De har FAMILY-erbjudande och då kostar de bara 1195:-Vi passade också på att köpa en madrass till spjälsängen.Känns lite konstigt.... Vet inte om vi ska montera ihop den än... vi har diktad skötbord sen tidigare och är väldigt nöjda med den. Ikea har en liten hylla som inte hör till byrån men ser likadan ut som man kan skruva fast på sidan och få lite extra utrymme.bli biten: www.monstersgame.se/ Jag tror också att jag blir nöjd med den. När Melle var liten hade vi en plastbalja hängandes på sidan av skätbordet där vi hade salva osv. Den finns också på IKEA fast jag vet ju inte om de fortfarande säljer den... måste kolla upp. Det funkade alldeles utmärkt tycker jag.Jag vill inte ha den där hyllan man kan sätta över bebisen ifall man skulle råka tappa något.UUUUACH::: jag har fått halsbränna!!!! jag hade det under hela förra grav och hoppades slippa den här gången. Jag har novalucol hemma så jag får proppa i mig såna för att stå ut. URK!!
    har oxå d skötbordet, jätte nöjd!! fast jag ahr hyllan över tycker den är super, staplar upp alla blöjor där sen har ja sagas salvor osv dår uppe oxå!

nu har man fått mat i magen igen! funderar på att gå till macken och köpa nå godis eller nått..lite små sugen sådär...
  • mrsbygg

jag har drömmt att ja fått tvillingar och trillingar å allt möjligt!

får se va det bli, blir iaf bara en vet jag hehe

fyyyy va kallt d är här...både inne å ute..usch massor av snö. hatar snö!! vill ha sommar å bäbis nu!
    Gått halvtid idag, känns rätt skönt. och jag kommer troligen få lite tidigare oxå eftersom saga kom tidigt! så ja hoppas ja får i slutet av juni ist för mitten av juli!

• mrsbygg

så skönt fast sen börjar man tänka nu ska jag baeöva vänta lika länge till..suck...

drygt å vänta....

• mrsbygg

absolut!!! tjata på..

Jag vill ha vår, sommar sol...värme!! bort me snön!!!!!!

• mrsbygg

suck får inte tag i min pappa...så ja måste troligen gå och hämta saga..
    drygt för ja kan inte gå mer än 5-10 min sen får ja svin ont...och d tar minst 20 i normal takt att gå till sagas dagis...så i min vette fan 30min? kanske...suck...

ska prova ringa pappa igen..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3