Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

sådär fick tag på han tillslut..så nu ska ja gör amig iordning och åka iväg å hämta skit ungen!

en fråga ni som har två barn eller mer va har ni för bil??
    håller på kikar lite, sugen på att köpa bil för det lär behövas sen.har iof inget körkort men karln har hehe..

• mrsbygg
    copernicus skrev 2007-02-26 15:34:56 följande:
    nej solstraalen jag har inte tänkt på att det är så lite tid kvar faktiskt!mammab: du undrade äver bil. Vi har bytt upp oss från en ford focus till en ford mondeo. Det känns bra att ha en stor bil med tanke på vagnar och packning som blir nu.Vi är jättenöjda med vår bil!
    min pappa har en mondeo men den känns för liten fr att ha två bilstolar i sen! tycker det är trångt me endast sagas stol i baksätet..!!
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-02-26 20:21:03 följande:
    mammab: Vilken årsmodell har din pappa? Är det en kombi? Vi har nämligen en mondeo-03 och den är ju som ett mindre slott för fan. SKITSTOOOOOOR!!!
    den är ganska ny 04 eller 05:a tror ja...
    nej inge kombi..man får in mycket i den men när det ska vara två stolar sen vagn då blir det bra trångt....
  • mrsbygg

gud va jag är trött idag..helt slut..

försöker komam på nån mat tills idag men svårt helt tomt i kylskåpet..suck..
    behöver åka handla men varken lust eller fått in någon lön än..suck.

• mrsbygg

ah!! jag vet va d blir för mat..blev super sugen på broccoli låda så d får det bli!
    så himmla gott....mmmm

• mrsbygg
    Ella174 skrev 2007-02-27 15:10:49 följande:
    mammab, hur gör du din broccolilåda?
    anväder detta receptet..

4 dl kokt pasta t ex skruvar
    300 g frysta broccolibuketter
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    4 ägg
    2 1/2 dl matlagningsgrädde
    1 1/2 dl Kvibille riven ädel

Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli och pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.

super gott!!
  • mrsbygg

sen är sagas typ älsklings grönsak broccoli så hon tycker oxå d är super gott!

• mrsbygg
    Ella174 skrev 2007-02-27 15:16:59 följande:
    mums, tack för receptet.Och alla tillfällen att kunna få i sig smaskig ädelost (uppvärmd) är ju bra!
    så lite så! håller på fixar det nu..jätte hungrig!!

hitta JÄTTE semlor oxå som vi ska mumsa i oss till fikat sen..mmmmm
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-02-27 16:23:43 följande:
    Solstraalen - jag tycker oxå att din mage har vuxit!!!Men visst är det svårt att se om magen växer ibland?Mammab - det där lät jättegott, tyckte tom jag som inte gillar ädelost. Här blir det risotto med majs, ärtor och kantareller och sen grillad kyckling till det. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    karln gillar heller inte ädelost men han märker inte ens at tjag haft i det hehe..
    eller så säger han bara inget å ser glad ut

min mage har stått ganska still nu..den krypte hur mycket som heslt efter vinterkräkan..
    men den växer yttepytte lite...man ser knappt någon skillnad bilder finns juh i mitt galleri..
    ska ta ny bild imorrn! gick in i v.21 idag!!
  • mrsbygg

här är mina magar...

v.16, FÖRE vinterkräkan

v.18....

v.20..

inte växt så värst mycket tycker jag efter jag vart sjuk..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3