• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 15:15:59 följande:
    men blir de inte lite mindre automatiskt när man lyfter?? bli biten: www.monstersgame.se/
    Jo det tror jag.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-02-25 15:20:34 följande:
    jag kommer fixa till mina tuttar sen när jag är klar med amningen med denna bäbisen!hade tänkt lyfta sen fylla ut "tomheten"...lyfter ja bara så kommer dom endå se hängiga ut för det är så jäkla mycket hud...inte vackert när dom "krymper" från 80H till en 70DD på mindre än ett år!så jag ska la börja spara pengar snart..det går la på en runt 50tusen har ja för mig för lyft och utfyllning hehe...
    Skönt när man har de fixat

Själv ska jag göra en stor bukplastik, de kostar allt från 50-70 000 *hualigen*

Men förhoppningsvis uppfyller ja kraven å får sen via landstinget
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Jessa6

Nu är det slutiskuterat, det bli en Emmaljunga city jet. Var billigare i Helsingborg än vad de var här i Halmstad med så vi åker ner och handlar in en där.

När jag var på babyfroffsen sa hon i affären att en del AKTA bilbarnstolar inte passar i Saab eller volvo för att bilarnas bälten är för korta. Tyckte det var bättre att vi testade först innan vi köpte någon, kan även vara för hög fram och har man den då i framsätet kan det vara svårt att se ut på den sidan...

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-02-25 15:20:28 följande:
    L2K skrev 2007-02-25 15:14:34 följande: solstraalen - jag önskar sååå att jag hade orken och viljan att gå ner dom 20 kilo som behövs för att jag ska få en operation. Fast samtidigt är jag livrädd att jag inte ska trivas med min nya kropp. Har vägt och sett ut så här dom sista åtta-tio åren. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723Ja de e ju grejen, man kanske inte trivs.Jag är dock sån som VANTRIVS utav bara f*n när jag e stor ( e ja större än stl 44 mår ja skit rent ut sagt )Med Anton gick ja från 68 till 109kg. Vid förlossningen försvann 15kg. Resterande fick ja banta bort ( alla förutom 5 fick ja bort )Men sen gick åren å man fick några tillbaka.Å med Saga gick ja från 82 till 117kg, vid förlossningen med henne försvann bara 7kg, resterande fick ja kämpa bort ( trots att alla läkare sa att ja hade samlat såååååååååå mycket vätska)Denna graviditet började jag på 88kg, väger nu iaf 98, räknar starkt med att gå upp till 125-130kg och det känns faktist rent ut sagt åt helvete Jag skäms såååååå över mig själv som stor.Har inget emot stora människor ( nu prata vi folk stl 44 och uppåt ), men jag har sååå ont i knäna osv då ja e "fet".Vet inte hur de kommer bli i sommar, sägs ju ska bli skitvarmt.Men vid graviditeten med Anton fick ja ENORMA överarmar som inte blev mindre trots att ja bantade. Så idag är dom gigantiska och ju mer ja går upp i vikt ju störra valkar blir de på ryggen å jag skäms så över dom Så det blir inte mycket å va ute i sommar.Nä långt å svamligt. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    usch va jobbigt och behöva gå upp så mycket...

jag gick upp massor med saga jag började på 75kg..sista gången jag vägde mig låg ja på 100+ var runt v30...sen vägrade ja ställa mig på vågen!
    Men jag hade TUR, gick ner allt under förlossningen och vistelsen på BB var där samanlagt 5 dagar. så när ja kom hem vägde ja 75 igen!

sen lyckades ja gå ner 10 kg utan ansträngning. slutade iof äta för ja mådde dåligt psykiskt..men 10 kg gick ja ner hehe..så vägen visade som minst 63!! *över lycklig*

men så började ja sakta gå upp igen. så nu på inskrivningen vägde ja 69 Förvånad
    får se hur det slutar denna gången!
  • Prinsessan Zelda
    Jessa6 skrev 2007-02-25 15:27:46 följande:
    Nu är det slutiskuterat, det bli en Emmaljunga city jet. Var billigare i Helsingborg än vad de var här i Halmstad med så vi åker ner och handlar in en där. När jag var på babyfroffsen sa hon i affären att en del AKTA bilbarnstolar inte passar i Saab eller volvo för att bilarnas bälten är för korta. Tyckte det var bättre att vi testade först innan vi köpte någon, kan även vara för hög fram och har man den då i framsätet kan det vara svårt att se ut på den sidan...
    vi har en Akta graco med bas och har en saab 9-5 combi, funkar hur bra som helst, bältena är inte för korta. har även haft den i volvo 740 och det funkade det med. Basen behöver ju inte mycket bälte, och bara stolen funkade det med fast det var tajt, men det gick.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • annki72

Jessa6: vad får man betala för en city jet?
    funderar oxå på en sån.
    vi vill ha en cerise,vilken färg har ni valt?

• L2K
    Solstraalen och mammab - efter att ha läst vad ni har skrivit om era vikter så känns det som att mina godiskilon ligger i lä. När jag väntade Sebastian startade jag på ca 95kg (till mina 157 cm) och hade gått ner till 85kg redan på inskrivningen. Gick ner ytterligare 5kg som jag senare gick upp innan förlossningen. Efter förlossningen var jag nere på 77kg men började raskt gå upp i vikt efteråt.

Min svägerska och jag viktväktade och jag kom ner till 77kg än en gång men så fort vi slutade med vv så gick jag upp. Ända sedan våren -03 har jag pendlat mellan 80-89kg. Peppar peppar så har jag inte behövt passera 90kg igen!!!

Men för att hamna på max-nivå för att få en operation från landstinget så måste jag ner till max 68kg och det känns som ett JÄTTEsteg!!!

Jag har dessutom kommit på att vv inte är nåt för mig då jag borde undvika socker och nästan all lightmat innehåller sötningsmedel och socker ju. I dagsläget klarar jag knappt ens av att tugga tuggummi med sötningsmedel pga av smaken efter att ha levt på allt va light va medan jag va med i vv.

Men jag får väl ta det steg för steg sen. Detta blir ju sista barnet så jag kan ju börja fundera på om jag vill kämpa fram en operation i framtiden!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • linper

Jessa6... Var ska ni köpa er City jet? Vi beställde vår på Babyproffsen i Helsingborg. Kanonservice!!

Annki72... vi beställde en City Jet i veckan. Med citykorg, fotsack och allround åkpåse blev det 7000:-

• annki72

Linper: Vad kostar bara sitt vagnen och liggkorgen, vet du det?

kan man köpa med bara citykorgen och köpa till sitt delen sen?

• Vicke

Jag har glömt bort den här tråden nu när den är utbytt ... Funderade varför det var så dött i julitråden. Lite trött tror jag visst !!! Men nu lägger jag in den här i favoriter och tar bort den andra! hehe!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3