• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

Mammab: Hur gick det? Fick du sova något? Att komma trea är inte fy skam i alla fall.

Såg att ni pratade underkläder förut. Jag hade vanliga trosor (mest boxers) när jag väntade Alva och det kommer jag köra med nu också. Tycker det räcker att byxorna går upp över magen.

Usch, sitter på jobbet för tredje söndagen i rad (jobbar på kontor så i vanliga fall jobbar jag måndag-fredag). När många tar det lugnare i graviditeten har jag fått göra tvärtom. Jobbar mellan 50-55 timmar i veckan nu för vårt projekt som ska driftsättas i början på maj. Jag mår bra så än så länge går det bra men är rädd för att man kanske rätt var det är tar ut sig och måste bli sjukskriven. Behöver jag säga att jag längtar till sommaren? Ja ja, det blir ju rätt mycket extra pengar och jag har även satt lite på komp. Har tänkt jobba kanske 3 dagar i veckan i slutet och sen ta semester åtminstone 2 veckan innan bf. Hur har ni andra tänkt göra? Man vill ju inte ta ut för mycket semester för då har man ju ingen kvar att ta ut när man väl börjar jobba igen.

Oj, sorry...vad långt det blev.

• Hallonfot

Verkar som om alla har sovmorgon idag.

• mrsbygg

hehe joda jag fick sova, dom drog ner på stan en sväng å då gick ja och sov..

men så vakna ja för en stund sen kunde inte sova mer, suck...
    och sambon är uppe oxå hehe...trode han ville sova

ska snart iväg å hämta skit ungen som sovit hos sin mormor. vi bor grannar hehe..

fan fan fan fan, jäkla snö är tillbaka!! skit fint väder igår sen idag då toksnöar det, suck..
    nehe klämma i sig frukosten sen traska över till mammsen då...

• Hallonfot

Vad skönt att inte behöva gå så långt när man ska hämta lillan.

Snö? Bodde inte du i Västerås? Här i Västra Götaland är det 3 plusgrader men det regnar och känns svinkallt. Vill att vädret ska vara som igår när det var friskt, klart och soligt!

• mrsbygg

jo bor i västerås...så sjukt värsta vår vädret senast igår varm å soligt.
    sen nu snö å regn å rusk *hua*...

• Hallonfot

Jag sitter och jobbar så jag slipper gå ut i rusket. Har bestämt mig för att "bara" sitta till kl 12 för sen får det vara nog. Det är ju faktiskt söndag och vilodag!

• jennsans

bor i uppsala jag.. snöar för fullt här med. trots 2 plusgrader.

hua vad hemskt att jobba 3 söndagar på rad när man dessutom jobbat hela veckorna.

ang semester kommer jag ta ut stor del av min. en vecka innan HP och 10 dagar mellan HP och BF.
    en del föräldradagar är ju semestergrundande med. men tror jag behöver ta ut för att få det att gå runt ekonomiskt. fast första veckan är ju i och för sig ren lathet att jag vill gå hem =)
    fast när jag räknar efter så får jag nog en del semester kvar ändå

• Jen2006

Semester ja, jag ska ta min semester från 11 juni och fram till BF, så nu är det inte ens tre månader kvar LÄNGTAR!!!!!

• Hallonfot

Jennsans: Jag är så dåligt insatt i det här men menar du att föräldrapenningen är semestergrundande? Alltså att man får x antal dagar semester trots att man är hemma och föräldraledig? Det låter nästan för bra för att vara sant. Om det är så ska jag definitivt gå hem minst 2 veckor innan bf...och kanske redan 3 veckor. Åh, hoppas det är så!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3