Mjukis82 skrev 2007-03-17 22:35:53 följande:
jennsans: Va? Det är ju skrämmande! :-O Tur att din sambo är OK iallafall!Vi diskuterade ju järntabletter här om dagen... Niferex var det många som inte kunde äta pga att magen blev knas av dom. Nu har jag ätit dom ett par dagar, och undrar vilken sorts problem ni fick? Jag får nämligen springa på toaletten hela tiden Trodde man skulle få svårt att gå på toaletten pga järntabletter, men här har det blivit tvärt om! Ngn mer som har haft samma problem? Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
Jag va livrädd för att bli hård i magen av niferexen när jag åt dom förra graviditeten men fick ist som dig och fick springa massor.
Än så länge har jag sluppit undan tabletterna men ska till BM på torsdag så vi får väl se vad hon säger då.
Jen2006 skrev 2007-03-18 12:01:43 följande:
Undrar varför tjejnamn är så mycket lättare...
Hehe... En bra fråga. Har haft klara tjejnamn båda gångerna och bara killnamn andra gången.
Den här gången har vi andranamn till tjej men inget annat än så länge...
Ser att ni pratar mycket om ledighet. Själv går jag ju på heltissjukskrivning redan nu och läkaren skrev i sista intyget att jag antagligen inte kommer jobba mer under graviditeten och bad mig söka HP. Och blir det så kommer jag att ha varit ledig från 24/1... Känns helt sjukt måste jag säga. Man är ju inte direkt van att gå ensam hemma hela dagarna utan barn.
Vi håller även på och pusslar och ser om vi inte kan få ihop semester och föräldrardagar så sambon kan va ledig från 18/6 till 12/8. Vore super om hans jobb godkänner det!!!