Beckah82 skrev 2007-05-09 16:25:38 följande:
Men för fan...nu ger jag upp skiten snart...Jag vägde mig igår på MVC och upptäckte till min förfäran att jag gått upp 3 kg på 2,5 vecka. Mätte blodtrycket för säkerhets skull och det var lågt och fint ( 110/65 )Idag när jag kom till MVC igen så vägde jag mig åter igen. Ett kilo(!!!) hade jag gått upp sen igår och alltså totalt 4 kg på knappt 3 veckor (19 dagar).Kollade trycket igen som var fint (exakt samma som igår 110/65) men eftersom jag gått upp så snabbt kollade BM blodsockret..jajemensan...jättefint blodsockervärde på NIO KOMMA ÅTTA. Toppen...Så nu ska jag på glukosbelastning i morgon bitti. Yey!Jaja...det måste ju inte vara graviditetsdiabetes förstås...det kan ju ha varit en tillfällighet att det låg på 9,8 men samtidigt så har jag ju en massa andra symptom (trötthet, enorm törst och kissar ofta och mycket). Men jag trodde att min ökade törst berodde på att min medicin (Lergigan) ger muntorrhet.Jaja...bara att tacka och ta emot. Kan ju inte påstå att jag är det minsta förvånad.
Näe fyyy *kramar om* nu får det faktiskt räcka för din del, ska det aldrig ta slut?
Tycker verkligen synd om er nu...ush lider med er!