Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

SannaKaarina skrev 2007-05-08 08:46:44 följande:
    uff ni har nästan nära till förlossning :p jag har 9 mil enkelväg att köra.... kanske därför man börjar bli nojig att vara ensammen hemma
    ååhh fyy 9 mil stackare,Förvånad känner du ingen som bor närmare så Ni kan bosätta er där sista tiden så ni slipper föda på vägen Fundersam
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    tacky skrev 2007-05-08 08:55:17 följande:
    var inte nervös för min första förlossning, kände mig trygg och glad och förberedd. nu när jag vet vad det handlar om är jag skräckslagen typ... å andra sidan får man väl tro att den här gången behöver inte allt som var fel förra gången bli fel den här. eller vad tror ni? hur höga är oddsen på att:a) bäbisen ligger i vidöppet läge (= mer långdraget)b) OCH bäbisen ligger med pannan först (= nästan omöjligt att föda fram)c) OCH narkosläkaren fastnade med en trafikolycka i flera timmard) OCH värkstimulerande droppet efter epiduralen lades fel så att det inte togs upp av kroppen utan bara pumpade upp armen till en ballong. det kan bara bli bättre den här gången, eller hur?
    Ja det kommer nog bli bättre denna gång, det får vi hoppas på i varje fall
  • little baby
    Mjukis82 skrev 2007-05-08 09:09:03 följande:
    Godmorgon!Förlossningen: Nervös??? Japp! Fruktansvärt nervös om jag ska vara ärlig! Eller mest rädd faktiskt. Ska till läkaren på Isabelles födelsedag, onsdag nästa vecka, och min tanke är att jag ska försöka prata med honom då ang igångsättning. Bara hoppas att mitt psyke håller för det just den dagen. Han har redan lovat mig att jag inte kommer få gå över tiden (gick över 12 dagar med Isabelle), men jag får panik bara av att tänka att jag ska komma igång av mig själv här hemma, och av den anledningen vill jag bli igångsatt 1-2 veckor innan BF. Vill ha konstant övervakning på Pluttan från första stund. Men vi får väl se - jag ger mig inte i första taget!Själva förlossningen i sig (smärtan o så) oroar jag mig inte speciellt mycket över då det gick som en dans sist, det att historien ska upprepa sig som gör mig livrädd!
    Ja det är bra stå på dig på vad du känner. Om du inte mår bra psykiskt under en förlossning kan du då heller inte göra ditt bästa, för både dig själv och din bebis skull. Och jag tror säkert att dom förtsår dig och kan hjälpa dig på bästa sätt. Ni kommer nog att komma fram till ett bra gemensamt beslut!
  • little baby
    Hallonfot skrev 2007-05-08 09:09:50 följande:
    Tacky: Oddsen måste vara minimala!!! Vad hemskt det måste varit. Jag hade en snabb förlossning. Var inne i 1h 41 min innan Alva tittade ut. Hade säkert gått snabbare om jag fattat att det inte var så farligt att krysta. Nu skrek jag som en stucken gris att jag kände att hennes huvud inte skulle få plats när det var på väg ut. Kan tillägga att jag med bara minuter kvar tills Alva kom upplyste både sköterskor och läkare att de inte behövde vara inne i rummet för vi hade både yatzy och kortlek med oss. VISSTE ju att det tar MINST 24 timmar för en förstföderska från första värken. NOT!!! Ha ha, den här gången ska jag vara tyst som en liten mus....om jag kan.
    Oj ja det gick verkligen fort. Hinner man verkligen med i svängarna då? Hoppsan två timmar senare har man sin bebis i famnen...snacka om omtumlande känslor...Men det kanske är lika bra att det går så fort så man inte hinner ge upp om det drar ut på tiden. Man blir trött och inte orkar krysta osv...
  • little baby
    Nathalie009: Ush vad hemskt...det där hoppas jag du slipper vara med om en gång till, ja att ALLA slipper det där..ush så hemskt. Jobbigt att inte bli bra bemött oxå..gör inte saken lättare direkt!
  • little baby
    Backah82: Hur mår du? Har du kunnat sova något?
  • little baby

Nehä ni tjejer, nu ska jag göra lite nytta
    Har lite smått ont i ryggen av att sitta som en ostbåge vid datorn

Men ha en bra dag allihopa!

Ajöken!

• little baby

Okej tjejer!

Skickar över lite ostbågar till ERRäcka ut tungan , så ni blir tysta

• little baby

vad kul upptäckte nyss när jag klev ur duschen att jag fått mer bristningar. fast bara på insidan av lår och vid skinkorna lite grann...ingenting på magen (än) hehe Generad

Man känner sig så j*kla snygg alltså...jipppiii BEACH 2007 Here I come

• little baby
    Vickyb skrev 2007-05-08 10:49:16 följande:
    Hehe..  "here we come" - se upp för oss fläskfior på beachen 2007. Överflödig mage och bristningar både här och var.Jag har inte dirket heller fått några nya på magen.. dom gamla har blivit något större bara.. inget man tänker på så värst mycket.. Men av ren förvåning såg jag här omdagen att jag har bristningar runt hela bröstet.. även under.. när jag lyfte så såg jag att det även var där oxå.
    Ja det är juh bara att finna sig i det hehe..inte så mycket annat man kan göra.
    Det ska synas att man har burit sitt livs bästa lycka i 9 månader så vad gör lite bristningar här och där, egentligen..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3