• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jessa6

Halloonfot: Nej jag har inte dragit ner så mycket än, blir 6 dagars jobb nu på raken... Tänkte ta det lite lugnare i maj och juni. Mår ju bra så än så länge går det att köra på så här. Jobbet är väl sådär, det är de festiliga akitivteterna som händer på helgerna som är det roliga!

• SannaKaarina

Solstraelen det låter som Niferexen. jag blev bra direkt då jag slutade med dom. :( vad tråkigt att du inte mår bra. det är hemskt det där

• Jessa6

solstraalen. Usch då, låter inte så roligt, hoppas du kryar på dig snart!

SannaKaarina: Ja det är ju ganska skönt att jobba, få det sociala med, tycker det är ganska långtråkigt att gå hemma, helst när man mår bra, har man problem förstår jag det, men jag har så svårt att få tiden att gå. att vara ensam hemma är ju pest och pina, förstår att du vill jobba, snäll arbetsgivare iofs du har! Här vill de gärna att jag jobbar in i det sista...Vilket inte jag vill...

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-03-25 09:12:22 följande:
    Solstraalen: Vad hemskt! Ska du åka in till sjukhuset? Är det pga järntabletterna som du är dålig i magen?Jag måste ha järnmage (förutom att jag har magkatarr då och det rimmar ju lite illa) för jag äter Duroferon och har inte märkt någon skillnad alls i magen....förutom om jag inte äter mat samtidigt som jag tar dem för då kräks jag upp dem.
    Nä inge sjukhus för mig
    Jag hr inte tagit någe mer järntabletter sen i fredags eftersom jag fick såååå svårt å bajsa av dom.
    Men ja ringer bm imorrn å pratar med henne, för min mage gör mig helt galen, milt sagt.
    SannaKaarina skrev 2007-03-25 09:15:32 följande:
    Solstraelen det låter som Niferexen. jag blev bra direkt då jag slutade med dom. :( vad tråkigt att du inte mår bra. det är hemskt det där
    Fast nu är de som sagt i fredags jag tog dom sist. Tar aldrig mer en niferex. Fy 17. Under de 2 dagar jag var sååååååååå hård i magen så pajjade min stackars analöppning totalt av allt pressande.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Hallonfot

Jessa6: Hur mycket jobbar du? Jag jobbar cirka 50 h/veckan och det känns som max för mig nu. Tur att man vet att det inte kan vara för evigt. Jag tänker gå hem minst 2 veckor före bf!

Någon som vet om hjärtklappning är farligt?

• Halvblod
    Hallonfot skrev 2007-03-25 08:39:41 följande:
    Halvblod: Jag hade ingen foglossning förra gången men hade en lätt förlossning. Hade första värken kl 07.00, kom till förlossningen kl 14.00 och hon är född 15.41. Underbart även om det självklart gjorde ont men jag sprack bara lite grann så ingen fara. Hann heller inte med annan bedövning än lustgas så jag mådde toppen efteråt också. Hoppas faktiskt inte att det ska gå "lättare" (läs: snabbare) den här gången.
    Det där tyckte jag lät bra...den kör jag på!!!
  • Jessa6

Hallonfot: Det är väl adrig bra med hjärtklappning, ett stressrealterat med, bebisen kan ju känna av om man är stressad med, tycker du kan gå ner till heltid iallafall. var rädd om dig och den lill*. Jag är timanställd på två ställen nu så jag jobbar ungefär heltid. Vissa veckor blir det mer och ibland mindre.

• Halvblod

Solstraalen: Ajdå, det låter ju inte så roligt. Har haft mycket problem med magen för några år sedan och det är verkligen inte roligt att inte kunna lite på den när man lämnar hemmet, lider med dig!!. Hoppas att det bara är en tillfällig reaktion på att du har slutat med järntabletterna!

• Hallonfot

Halvblod: Mitt tips är att ta det lugnt och andas. Läste att man öppnar sig snabbare då. Sen är bästa tipset en varm vetekudde att ta till under värken. Underbart! Hoppas det funkar den här gången också även om det är mitt i sommaren (sist var mitt i vintern och då lockar den kanske mer).

Jessa6: Jag ska säga till på jobbet att jag måste få avlastning. Ska i alla fall försöka hålla mina kontorstider så kan jag istället jobba lite längre en dag på helgen. Tror det är de långa dagarna som gör mig mest stressad. Har ju barn och hus hemma också som ska tas om hand. Hade det inte varit för mina föräldrar så hade vi aldrig klarat den här våren.
    Är det inte stressande att inte veta hur mycket man får jobba från vecka till vecka? Eller är det skönt?

• Jessa6

Hallonfot: Det är tråkigt i längden att inte veta hur mycket det blir varje vecka men jag kan stå ut nu när man vet att det inte är så långt kvar. Mitt ena jobb är stående och ganska stressigt medans mitt andra är sittande och man kan ta det i sin egen takt.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3