• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

Jag gillar inte heller de här första nio månaderna och ändå mår jag toppen den här gången. Vill bara ha min (ok, vår) bebis nu! Då skulle det dessutom betyda att det är sommar med allt vad det betyder (jordgubbar, värme, färsk potatis, att kunna vara utomhus hela dagarna, grillning, mm). Fast jag måste ändå säga att tiden gått jättefort. Tycker inte det var länge sen vi gratulerade varandra till att ha gått förbi "de kritiska veckorna", dvs att vi passerat vecka 12.

• Vickyb

Morrn morrn. Sovit gott?

Oj gisses vad det sparkas och har sig i magen! Underbart! Livlig än.
    På torsdag skall jag till BM, hoppas dom mäter magen, vill ju inte vänta ytterligare massa veckor!

Nu har jag jobbat på äldreboendet och bara efter knappt en timme började hela ryggen värka. Efter varje steg jag tog så kändes det som någon stack knivar i ryggslutet.. Kanske är det dags att ringa ner till sjukgymnasten igen?! Jag kommer ju att bli tvungen till att tacka nej till jobb så fort dom ringer annars?! Och det kommer jag att förlora massa pengar på! *suck* Men FK vill ju inte alltid så som jag vill.. och förmodlingen kommer dom inte att sjukskriva mig heller! Men om man kommer med ett läkarintyg, då bör dom väl ändå sjukskrva mig? Får höra med min BM.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-25 08:44:41 följande:
    Jag gillar inte heller de här första nio månaderna och ändå mår jag toppen den här gången. Vill bara ha min (ok, vår) bebis nu! Då skulle det dessutom betyda att det är sommar med allt vad det betyder (jordgubbar, värme, färsk potatis, att kunna vara utomhus hela dagarna, grillning, mm). Fast jag måste ändå säga att tiden gått jättefort. Tycker inte det var länge sen vi gratulerade varandra till att ha gått förbi "de kritiska veckorna", dvs att vi passerat vecka 12.
    Nej jag håller med dig om att det gått otroligt fort! Helt otroligt hela 23 veckor idag
    Nu är våen kommen och klockan framflyttad! underbart.. nu är det sommartid och jag bara njuuuuuter! Fast kan inte riktigt njuta fullt ut.. pg av den förbannade onda ryggen som jag inte slipper undan en endaste dag!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Jessa6

Visst går det fort, i morgon går jag in i v 26! Fatta alltså, "bara" 14 veckor kvar!! Det går ju jättefort! Och nu när det är vår med, helt underbart! Massor med fester och akriviteter famför mig, nästan varenda helg är upptagen fram till 10 juni!!

• Hallonfot

Jessa6: Ta det inte fel men...vad skönt att höra att det finns fler som inte dragit ner på arbetstempot. Hur går det för dig?
    Jag har fått lite hjärtklappning sen i torsdags och det är väl stressrelaterat antar jag. Fick det lite i förra graviditeten också men inte så här tidigt. Ska verkligen försöka ta det lugnare efter denna vecka som kommer.

Vickyb: Så kan du ju inte ha det. Ring så fort du kan och förklara läget!

• solstraalen

Här har ni en trött tjej.
    Min mage är HELT ur balans.

Först förra helgen med sjuka gaser som kom ur både mun å rumpa.
    Sen nu slutet av veckan så vart ja nästintill förstoppad.

Nu sen igårkväll skiter jag RENT vatten verkligen.
    Vaknade inatt av att ja hade skitit ner mig i sömnen?!?!
    Det lär min son på 7½år tycka är kul
    Så har mer eller mindre levt på dass inatt.

Men men, inte "så" lång tid kvar av denna graviditetet, går in i vecka 27 idag redan!

Hoppas de e bra med er andra

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Hallonfot

Jessa6: Oj, du både jobbar mycket och hinner med en massa andra sociala grejer. Mitt liv är patetiskt. Känns som om jag bara jobbar. Var flera veckor sen vi bjöd hem folk eller var bortbjudna. Till mitt försvar så har maken varit borta flera fredag- och lördagkvällar.

• Hallonfot

Solstraalen: Vad hemskt! Ska du åka in till sjukhuset? Är det pga järntabletterna som du är dålig i magen?

Jag måste ha järnmage (förutom att jag har magkatarr då och det rimmar ju lite illa) för jag äter Duroferon och har inte märkt någon skillnad alls i magen....förutom om jag inte äter mat samtidigt som jag tar dem för då kräks jag upp dem.

• SannaKaarina

oh .. är det så några veckor kvar . jag går in i vecka 26 på onsdag. hinner knappt med tycker faktiskt veckorna går otroligt fort.

jag avundas er som har jobb fortfarande min brukare dog i februari så jag blev arbetslös blev inringd ett par ggr som vik som jag for och jobbade med glädje tills min chef sa stopp. han anser att vi gravida tjejer inte ska behöva jobba utan att vi ska njuta av graviditeten istället för att behöva tänka på att fara iväg :( okey nu var det tur i oturen då min mor blev sjuk så jag for ner till söder och hjälpte henne men nu vill jag få jobba igen :(

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3