• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

ohh hitta fiskpinnar oxå..

så värsta lyxmiddan, pommes, fiskpinna å vitlöksbröd! de ni....

• Giafia

Här är en till som hatar att vara gravid. Verkligen urtrist, skäms för att tycka så. Har sagt till sambon att skall det bli
    några fler barn än detta i den här familjen är det hans tur:)
    Jag som alltid föreställt mig en skock på tre...

• Mommmy  Dearest

Jag hatar den eviga väntan...
    Älskar o va gravid men väntan gör mig verkligen galen. Jag känner för att slita skallen av mig snart för att det är sååå långtråkigt...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Jessa6

teen: Varför är det så långtråkigt då? Jobbar du inte eller hittar på annat? Jag är timanställd men jobbar ganska mycket ändå, dock ej heltid längre och jag tycker tiden går så snabbt att jag hinner knappt med, vill ju njuta av denna tiden.

• Halvblod

Jag verken hatar eller älskar att vara gravid. Tycker det är lite jobbigt med smärtan jag har i magen och att det trycker och drar...men innan hade jag sjuk mensvärk och även ont vid ägglossning och det slipper jag ju nu iaf
    Däremot kan jag inte riktigt förstå vad det är som är sååååå mysigt med att vara gravid och sååååå mysigt med att ha mage. Folk blir nästan lite sura när jag inte är så där jätte överväldigad över att vara gravid...som om jag inte kommer att bli en lämplig mamma för att jag inte älskar mitt barn över allt annat redan nu (jag har ju inte ens träffat henne/honom!!!)...men men, det är ju så olika hur man känner sig och mår, är dock säker på att vi alla kommer att bli super-mammor Skrattande

• Halvblod

Har precis skickat in en intresseanmälan på ett radhus precis utanför stan (nästan granne med ett stort köpcentra)...åhhhh, vill flytta nuuuuuuuuuuuuu!!!! Hehehe....vi som precis hade bestämt oss för att bo kvar i stan till nästa sommar iaf...men man kan ju åka dit och titta lite iaf för det hade varit underbart med en grillplats och liten gräsmatta redan till sommaren.

• Calylite

ja gillar inte heller gravåperioden, bara nått man må göra för att få en god sak ur de, hade man kunnat slippa så skulle ja lätt gjort det.
    Å ja har inga heller problem med de, inte vart illamående, har ingen foglossning, sömnen har snarare vart borta än överdriven (vilket behövs med en unghund som behöver tränas), mått som rena prinsessan men ändå så gillar ja inte vara gravid helt ärligt.
    Typ som den där promenaden till glassbaren, man vill bra ha glassen men för att få den måste man ta sig dit med.
    Vill bara ha skiten gjord så man får sin bebbe snart

• Jessa6

Calylite: Lite kul liknelse med glassen

Nu har man "sovit" en orolig natt för att jobba morgonen idag. Slutade kl 23 igår, tog mig hem, sen vred man ju fram klockan, somnade och vaknade vid halv fem att grannarna bråkar. Lust att ringa på deras dörr i morse när jag gick vid 06,40 bara för att jävlas. Vaknar jag, sover jag jätteilla sen när man vet att man ska upp...Hoppas de inte löste det där bråket...

• Hallonfot

Halvblod: Jag hade ingen foglossning förra gången men hade en lätt förlossning. Hade första värken kl 07.00, kom till förlossningen kl 14.00 och hon är född 15.41. Underbart även om det självklart gjorde ont men jag sprack bara lite grann så ingen fara. Hann heller inte med annan bedövning än lustgas så jag mådde toppen efteråt också. Hoppas faktiskt inte att det ska gå "lättare" (läs: snabbare) den här gången.

Vallmar: Ja, det är nog bäst att slå av på tempot snart. Kommer inte riktigt ihåg men vet att det var något med stress som påverkade fostret. Jag hoppas i alla fall att jag ska få vara ledig alla 4 dagarna i påsk! Behöver jag tillägga att jag sitter på jobbet nu?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3