• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

Måste bara berätta vad min yngste son på 5 ½ år sa idag när vår nya toalett är klar, först letade han upp sina gamla blöjor (up&go) som jag sparat och la dom på skötbordet, och så sa han

Son-" mamma, vi har 2 blöjor till bebisen, vi måste köpa fler"
    Jag- Men bebisen har ju inte kommit än så vi hinner.
    Son- Men man vet ju aldrig när den kommer så det är lika bra att köpa nu!

Åh vad goa de kan vara det små liven, han längtar verkligen efter att bli storebror

• SannaKaarina

enligt det vanliga UL vecka 18 så var dte en pojke mer än så tänker jag inte forska i det. skulle inte slänga ut en massa pengar på att få reda på könet. tycker det är kul att veta men bara då jag fick reda på det då vi ändå var in och kollade :)

men on dte nu skulle vara en lite flicka som kikar ut så vet jag att en viss pappa skulle vara överlycklig. själv är jag nöjd bara min baby mår bra. har köpt lite kläder men väntar med det mesta tills behovet finns. har nybörjar kit och sen lite plagg i storlek 56 62 men annars så köper jag utefter och alla saker som är inköpta passar båda. och då ul sa pojke så tänkte vi ut ett pojknamn ochså så vi har namn till båda.

• Calylite

SannaKaarina

haha vill din sambo med ha tjej

• Milla med killar

Ja vi ska med ta reda på vad det är genom 3 D nästa söndag i Linköping men de har redan sagt att det är en kille till på rutin. För mig handlar det mer om att jag känner att jag måste vänja mig om det trots alllt är en tjej där inne.
    Det tror jag ni förstår efter 3 killar

Se ska ni bara veta vad alla tjatear on en flicka när man har tre killar. För min del så är jag sååååå himla lycklig bara den kommer ut välbehållen till oss inte vad det är. Kvittar helt vilket kön det är. Killar är helt underbara o gosiga

• mrsbygg

jaha, fick tag på min pappa..så ska åka iväg till lindex och försöka hitta en bh som passa..uscha..snor dyrt men men..tänker inte sringa runt utan så!
    sen blir det våfflor ikväll mmmmm....
    ska köpa lite fika oxå, svägerskan å hennes snubbe å deras sötnos kommer hit!
    saga är helt kär i henne, ska pussas å kramas å hålla i å ha sig hehe..

nehe klämma in tuttarna i den alldeles för små bh:n sen brumma iväg!

• Halvblod
    Giafia skrev 2007-03-25 14:50:51 följande:
    Någon här som har en stark kännsla av när bebisen skall komma?Är beräknad till 7/7, men sa redan när jag fick reda på grav. att det blir ett midsommarbarn och det tror jag fortfarandeSka till bm på onsdag. Skall bli spännande att se vad jag har för sf mått. Har ju legat över alla kurvor tidigare...
    Jag sa oxå ett midsommarbarn i början då jag enligt SM är beräknad till 2Juli (enligt UL 10juli...vilket betyder att jag plussade nästan innan jag blev befruktad så det tror jag inte riktigt på )
    Jag har ingen direkt känsla när...bara att jag kommer att få tidigare, någon gång unden juni förmodligen. Mamma är dock helt säker på att det blir 11juli.
  • Mjukis82
    Halvblod: Jag röstar för i slutet på juni om vi nu ska ligga på BB samtidigt!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

Har förresten uppdaterat foto-tråden med en bild från vårt UL i fredags!

Här har det varit en ganska mysig helg... e ju så underbart väder här nere nu! VI har passat på att ta fram utemöblerna och jag har planterat lite blommor i krukorna i trädgården! Mysigt!
    Har precis haft besök av min guddotter Engla som är 8 månader och hennes föräldrar, och vi har mumsat i oss våfflor! *slurp*

Ang. att ta reda på könet så har vi ju gjort det denna gången, men förra gången fick det bli en överraskning. Det jag känner nu när jag vet är att det blir lite mer personligt, och jag tycker att mycket av spänningen finns kvar ändå...

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • copernicus

åh nu känns det som att våren verkligen är här!
    Har tränat sonen att cykla, men han har inget tålamod så vi fick ge upp efter en stund.
    igår var vi till IKEA i gävle och shopppade hurra!!
    jag älskar att åka iväg en heldag så där!
    Passade på att handla vårkläder till Cappe och en klänning från Lindex till mej själv.
    På kvällen var jag ut med jobbet, vi har en resturang här som heter "Broken Dreams" och de serverar amerikansk mat. SÅÅÅÅ GOTTT!!!
    åt förrätt potatisskal med ost och bacon och gräslökssås.
    Varmrätt Baconvirad kycklingfile med ost, pommes, sallad, guacamole, beasås och grillad majs.
    Efterrätt glass med grädde, chokladsås och godis.
    Samt massor med vatten.  Summan gick på 200 kr. som jobbet stod för

nu ska jag nog vila en stund, resten av familjen gör det så då kan jag passa på också.

• Giafia

Svärföräldrarna vill verkligen att bebisen kikar ut 7/7 då det är 40 år sedan de träffades den dagen:) Men vi får väl se

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3