• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

sådär då hemma med våffel mix å ny tuttkasse! får se hur länge ja kan ha denna då...suck..

• L2K
    Tjo halloj!
    Phuuu så slut man kan bli bara av att vara ute och inte göra nåt!!! Vi har varit i båtklubben nästan hela dagen. Jag har tittat på medan ungarna har lekt i gruset och sambon har jobbat på med vårrustningen. (rättvis fördelning ) Vi har haft strålande solsken och bara härligt! Dock blandade temperaturer; mellan båtarna i skuggan puffade det om andedräkten och uppe under pressen i solen hade vi +28grader!!!!

Ang köns-UL - vi kommer att kolla den här gången. Dom andra två gångerna har vi inte gjort det och inte ens känt behov av det. Kan inte förklara varför det känns viktigare den här gången... Är väl egentligen mest av praktiska skäl skulle jag tro. Behöver jag alla dessa kläder i som finns i källaren eller ska jag ta emot lika mycket tjejkläder från grannen ist? Och så känns det lite som att jag vill ha testat det mesta under graviditetern och det här har vi inte gjort förut. Och vi har sagt att det här är sista barnet så...

Våfflor har vi käkat i stora lass! Hade laddat med kräftskjärtar, räkor, avocado, rom, gräddfil och lök men åt bara två små bitar med sånt. Åt sylt i stället. Helt otroligt vad smaken har förändrats under graviditeten. Innan kunde jag leva på räkor och rom å sånt och nu klarar jag knappt av att äta det.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-03-25 17:37:47 följande:
    sådär då hemma med våffel mix å ny tuttkasse! får se hur länge ja kan ha denna då...suck..
    Tuttkasse!!!! Hahahaha!!! Det är nåt min pappa brukar säga! Lääänge sen jag hörde det!
    Själv har jag gett upp att hitta en bh i helt rätt storlek, jag bjuder på lite valkar.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Calylite

ja fick en BH av min systerdotter i julklapp för 3-4 år sen, den har vart lite förstor så inte använt den men nu sitter den som gjuten helt superperfekt
    Köpt sport-bh med ja flitigt använder, de kan man ju ha efter de krympt med men skönt på kvällarna så de inte flänger runt överallt och är ivägen.

• Mommmy  Dearest

någon som vet en bra sida där man kan ladda ner en förlossningspan ifrån?

Jag har gjort en själv men den blev på tok för lång så jag tänkte fylla i en istället, verkar hålla sig inom de viktigaste ramarna ändå.

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • LindaoJohan

hej på er! Tillbaka från Turkiet! Har lagt in en ny magbild i bildtråden! Alanya va helt ok, sol och bad de tre första dagarnamen sedan va det tyvär mulet. Bra shopping var det!! Men gillade inte staden i sig, lite väl slitet... men men det fanns lite att se alla fall!! Hoppas ni mår bra med era bebismagar. Själv känns ryggen superbra just nu! *peppar, peppar* Har fått sammandragningar då o då, men inte så värst farligt! kram kram

• SannaKaarina

Calylite. han bor inte hos mig just nu men ja han vill ha en flicka. nog är han lika glad för att pojken men helst önskar han sig en flicka :p har sagt att ja då får vi skaffa en till senare och om han har tur så får han sig en flicka med :p

men det spelar som sagt ingen roll vilket klart man älskar sitt barn oavsett om dte är flicka eller pojke.

jag har inte engagerat mig i BH. när min Bh blev för liten köpte jag helt enkelt en skön sport bh som duger just nu . fast måste nog köpa nå till min mosters 50 års fest om två veckor. Men dte är jobbigt med Bh dom bara trycker och gör ont

• Tania

Hej tjejer!!!

Idag har det varit en BRA dag.
    Melle sov hos nonna (mormor på italienska) så vi sov länge och struntade i frukosten. Sen duschade vi läääääänge och sen bar det iväg till syrran för att kolla deras gamla köksluckor. Tyvärr hade de inte tillräckligt många så vi struntade i dem men däremot fick vi deras spis som är mycket nyare och fräschare än den vi har. Jippie!
    Efter besöket hos syrran bestämde vi oss för att åka till Ford för att titta lite på bilar nu när vi ändå var barnfria. Tror ni inte att vi hittar en volvo v50!!!!!!
    Automat till på köpet OCH dragkrok!!!.... Kunde det bli bättre???
    Jo visst... priset är ju högre än den förra bilen vi tittade på MEN den var ju inte automat eller hade drag (lyxigare).
    Vi pratade med en säljare och han "paxade" bilen åt oss och så fick vi en tid till värdering av vår bil (inbyte).
    Så förhoppningsvis har vi en ny bil till nästa helg
    Här är en rätt kass bild på den om någon vill se
  • SannaKaarina

TBMH den var riktigt tjusig :) grattis ibland har man tur då man råkar snubbla på bilar då man minst anar det

härligt med en sån bra start på dagen här har vi haft sol och riktig vårväder med 12 grader i skuggan :D

• mrsbygg

vill oxå ha en bil!!!! fast skulle vara rätt skönt me ett körkort oxå hehe...

urk mår illa, massa våfflor sen en massa fika på det! så ja mår lite lätt illa

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3