• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Karttu

Hej på er i vårsolen!

Få se, i sommarvärmen svullnar vi väl alla upp... Det gäller ju att försöka äta "rätt" o inte äta salt mat t.ex. Men vätskan försvinner ju lyckligtvis (o förhoppningsvis) sen.

Hur e det annars när man faller och är gravid? Jag föll idag när jag var ute med sonen och fick ont i magen efteråt. Kanske sträcktes ligamenten, så det är det som känns av, för fostret borde ju vara skyddat inne i livmodern, inte sant?!

• Mjukis82
    Hej hej!

Jag har svullnat liiiite... inte mycket men så pass att förlovningsringen inte är på längre! När jag väntade Isabelle svullnade jag ngt så kopiöst, fötterna var stora som elefant-fossingar och det var definitivt inte skönt! Antar att det kommer bli lika denna gången på slutet, då det förmodligen kommer vara ganska varmt!

Har precis kommit hem från BM... mätte magen för första gången och jag hade 26 Förvånad i SF-mått (är i vecka 24+2) så inte helt oväntat är jag lite större än vad jag var i förra graviditeten. Blodtrycket var som vanligt... *skönt* Och hjärtljuden låg på ca 150-160 precis som det brukar.
    Fick dessutom köpa ett par kryckor för mina foglossningar... ska ha dom när jag ska gå längre sträckor, hoppas det hjälper lite iallafall!

På fredag är det äntligen dags för vårt 3D/4D-UL i Köpenhamn! *längtar* Ska bli så mysigt! Dessutom ska jag och älsklingen bo över på hotell... så det blir en liten mini-semester!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Calylite

Mjukis82
    va kul med UL , du får ladda upp bilder så man får se

• Jessa6

Idag har jag varit och lyssnat på bebbens hjärtljud, härligt, slog på som attans, i genomsnitt låg det på 140 .
    Jag själv tog ju en del prover med.
    sf-mått: 23 cm
    blodtryck: 100/60
    hb: 128
    blodsocker:9,4!!
    Ska göra en sockerbelastning på måndag, hoppas verkligen det har gått ner då...
    Vågde mig med och idag minsann hade jag gått upp 7 kg...*huaaah*

• Mjukis82
    Jessa: Mysigt att lyssna på bebben! Va högt ditt socker låg, hoppas att det är bättre på måndag!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Tania

Jag har också varit hos BM idag.

I v 24+3 har jag 22cm mage och bebisens hjärta slog 146 s/min.
    Jag ligger i underkant på "kurvan" och med Melle låg jag i överkant. Lite kul att jämföra så här andra gången.
    Ja just ja.... jag har gått upp 7,3kg sen inskrivningen.
  • Hallonfot

Jag kan också känna att jag svullnar i vissa situationer. Till exempel om det är varmt (hatar numera för varma konferensrum) eller om man stått väldigt mycket.

Jag vill också mäta magen. Sist var jag så stor vid första mätningen att rutsystemet knappt räckte till. Hoppas jag är liiiiite mindre den här gången men vet att jag är stor om magen. Bara att konstatera att jag bär mina barn utanpå istället för inuti magen.

• Medelålders

Hej på er!

Har inte vart inne på ett tag nu...ni skriver så ni skriver.....

Vi verkar vara många som varit till BM idag-jag med! Mitt första besök sedan inskrivningen den 19/12!!!!

Allt var bara bra förutom ett lite lågt Hb (110 mot 137 vid inskrivningen),  men det misstänkte jag redan eftersom jag är så trött och andfådd jämt. Så nu blir det till att äta järntabletter...hoppas att inte magen tar stryk för mycket bara  Skrikandes

Har gått upp 2,5 kg sedan jag blev gravid...SKÖÖÖNT att det inte var mer (än så länge!!!)

BM mätte inte magen, inte förrän vecka 28 sa hon och jag är "bara" i vecka 23, så jag får vänta ett tag till....men hon kände förstås och jag ligger lite över, sa hon! Hjärtljuden var i princip omöjliga att mäta eftersom lillpluttan inte låg stilla en sekund därinne.....men runt 140-143 fick BM det till till sist.

Ha en skön kväll alla!

Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
  • Mommmy  Dearest

Jag har faktiskt inte svullnat upp någonting än ganska glad för det.
    Dock har min hud blivit helt kaotiskt, OCH I ANSIKTET! Det är hemskt, vill inte vistas bland folk med uppsprucken hud och finnar överallt...

Jag ska träffa BM på onsdag så vi får se då hur allting är Det verkar som att de flesta tjejer här är glada och pigga i alla fall

Har precis käkat en hel Pizza mumsss... och nu blir det chokladpudding med grädde... massor av grädde!

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3