• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • BeccaS

Ja det där med bilar :/ Vi vill ju också köpa en ny bil men de kostar ju en hel del iaf om man ska ha en familjebil.
    just nu har vi en Volvo 240 och det kommer knappast att funka med barnvagn :/

Skulle vara bra o hitta en bra familjebil men som inte är så himlans dyr. Någon som har några rekomendationer? :)

• L2K
    copernicus skrev 2007-02-26 16:36:35 följande:
    L2K får ni gå på f-grupp fast det inte är första barnet? Det får inte vi här tyvärr.
    Jag hoppas att jag får gå iaf. Förra graviditeten trodde jag inte att jag skulle få gå men fick.
    Och jag känner att jag har behov av det den här gången med!
    Sen är vi så bortskämda här så vi får 4x2,5timme!!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • LindaoJohan

jag har hört något om att det ska finnas en tyota modell (äldre) som ska vara billig och stor... men vet inte så mycke mer än så... vill ha en bil man kan lita på, som min brittan! det är med sorg jag kommer att sälja henne... *suck*Gråter

• copernicus

vi fick också gå 4x2,5h före förlossningen sen lika mycket efter barnet fötts.
    Ja visst "kan" man det där med förlossning och så men det är ju så mycket mer tex att lära känna folk.
    Angående bilar så har jag inte så mycket tips men gamla fordar brukar också vara billiga. Vi har en ny bil då vi bor så till att det verkligen behövs bil och ingen av oss kan NÅT om bilar. Dessutom äger en del av släkten en bilfirma här så vi fick kanon pris. Men fy vad vi betalar mycket för bilen per månad!!

• Tania

Hejhej!!

Jag är helt tom... har inget att prata om... känner mig trött och tom.

Längtar efter min älskling som sitter på tåget hem nu. Tur att de har internet på tåget så jag kan prata lite med honom.

• LindaoJohan

jag och en kompis satt och kollade på hennes räkningar när vi inte hade något att göra! fan va mycket trams-räkningar vi hittade... hon (eller dom två tillsamans) hade två lån på bilar, dagisplatsen(måste man ju ha) hemtelefon, 2 mobiler, bredband, tvlicens, el, en avbet på en tv, mm... så glad att jag inte samlat på mig en massa lån ännu... tycker ändå jag har halvtaskig ekonomi med en miljoner räkningar!

• solstraalen

Vad finns de för butiker på nätet som säljer mammakläder i strl 46/48 ?

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Vickyb
    Go eftermiddag tjejer.

Idag har jag jobbat för fullt.. och ser att ni har skrivit flitigt idag och igår
    Får läsa ikapp imorgon efter jobbet.. eller kanske ikväll. Just nu är jag så trött och börjar bli hungrig, så jag skall ta och laga lite mat och sen slappa en stund framför tv.n.

Tror att jag kännt någon spark under gårdagen och även lite nu för en stund sen..
    Men vet ju inte om det var det så jag väntar lite med ett glädjetjuuuuuut!

Kram på er!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Tania
    solstraalen: Om du kollar högst upp i flikarna på företagskatalog så finns det en massa länkar till sidor för mammor.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3