• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • little baby

Hej på er tjejer, vad roligt med NY tråd, har jobbat hela helgen så jag har missat ett antal sidor nån som har lust att sammanfatta lite orkar inte läsa 36 sidor Fundersam

Mår ni bra allihopa?
    Nåt spännanade som har hänt?

Här är allt bra, lite trött efter helgens jobb men det går bra!
    Bebisen sparkar o har sig *mysigt* går in i v 22 på Torsdag, HURRA!Cool

OBS LÄNGATAR EFTER  ush det är så grått o trist här och snöar typ hela tiden Skrikandes

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • mrsbygg
    copernicus skrev 2007-02-26 15:34:56 följande:
    nej solstraalen jag har inte tänkt på att det är så lite tid kvar faktiskt!mammab: du undrade äver bil. Vi har bytt upp oss från en ford focus till en ford mondeo. Det känns bra att ha en stor bil med tanke på vagnar och packning som blir nu.Vi är jättenöjda med vår bil!
    min pappa har en mondeo men den känns för liten fr att ha två bilstolar i sen! tycker det är trångt me endast sagas stol i baksätet..!!
  • Mjukis82

Hej hej!

Gud vad ni skriver... tar en hel evighet att läsa igenom ju!

Ser att ni diskuterar föräldrargrupp... är så kluven när det gäller det! Vi gick ju när vi väntade Isabelle, men nu vet vi inte hur vi ska göra. Egentligen handlar det nog mest att jag inte vill skrämma upp de andra genom att berätta vår historia, men samtidigt så är den ju en del av oss och jag/vi träffa andra gravida ju! Svårt beslut... =/

Idag har det varit en ganska lugn dag... har så fasligt ont i fogarna så det blir inte att man rör på sig speciellt mycket.
    Det mest positiva med denna dagen har nog varit att plutten sparkar så himla mycket och kraftigt nu! Såå härligt och mysigt ju!

Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Sylt

Har varit o  kollat babyskydd idag, känns nästan lite fnissigt.... Tänk att vi skall bli en stoor familj (fyra pers) *hihi*. Nu känns det som "hobby" med bara ett barn *asg*, man kanske skall passa på o njuta av lugnet före stormen?!

• nasse01

Ska dra till Stockholm i morgon för 2 dagar med jobbet.
    Ska försöka passa på och träffa en kompis med i morgon kväll. Kan vara sista gången nu på ca 1 ½ år som man kan åka upp i "lugn och ro"..
    Om ni förstår vad jag menar..

• Theresa1

mammab: Vilken årsmodell har din pappa? Är det en kombi? Vi har nämligen en mondeo-03 och den är ju som ett mindre slott för fan. SKITSTOOOOOOR!!!

• madeleine78

Oojjaaa vad ni skriver....

Här hos oss är de mest jag som har barnvagnsdilemma... min sambo tycker att allt jag visar och ger osm förslag är fint... han svara bara "ja den är fin.. ta den... nästa jag visar och säger eller den här då? så får jag samma svar...
    Han tycker att det blir bäst om jag bestämmer... de enda krav han har är att den ska fyra hjul...
    Säger jag att det är kanske dax att börja kolla på de nu.. får jag som svar med ett stort leénde att: jag är kanske dax för de med tanke å att du är gravid! *asg*
    De lilla intresse han har just nu ligger på bilbarnstolar... då anser att vi behöver en ny till vår dotter.. OCH en sån där bra som vi hade till henne när hon va nyfödd... alltså ett babyskydd menar han då.. för det var så msidigt att bära ur ocg i bilen.. OCH JA!! så klart så tycker han att vi behäver en ny större bil oxå!!! inte mig emot.. nog för att vi får mer än plats än den vi har nu.. men ändå.. inte mig emot..

Jag är mycke inne på min EL cerox just nu... i färgen Elk! dck ska ja ha den utan dessa fjantiga älgar som pryder suffletten... *uuuhhh*

Annars är de sportlov för hela slanten... min Towis och jag har tillbringat dagen med vänner i pulkabacken.. med varm choklad och korvgrillning och hela baletten..
    men de tar visst mer än jag insåg på krafterna att vara gravid i 6:e mån och springa upp o ner... upp o ner.. me en 15-kg-klump...
    Kanske dax att börja inse att jag verkligen är i gravid i 6 mån...

• Emmyss

Madeleine78: Hihi, kanske bäst att inse det ja...och man är inte lika smidig då som annars:)

• Jen2006

Hej,
    Idag höll jag på att svimma på jobbet. Låter kanske inte så illa men jag jobbar på pappersbruk (och var själv) så det är inte bästa platsen att ramla omkull på... Blev lite skärrad av det!!! Så nu SKA jag ta och inse att jag är gravid och dra ner lite på takten (lättare sagt än gjort)

jag har gått in i vecka 22 idag, och sparkarna börjar bli allt kraftigare och mer regelbundna *mysigt*. tyvärr lyckas aldrig min sambo ha sin hand på magen när lillen sparkar.

• Knövel

Här tittas det också på vagnar och bilar.
    Eller rättare sagt jag tittar på vagn och maken på bil
    Lutar åt en Volvo V70 eller en Passat eller liknande. Den bilen vi har nu gick inte igenom besiktningen så det är nån styrled och liknande som ska bytas, trist.

Avis på er som är hemma och har lov eller liknande, jag är så less på att jobba, vill bara sitta ute i sommarsolen och njuta nu

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3