• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Trollie

solstraalen:
    Har hört någonstans att man har kininbrist när får sendrag, så det är bara att börja dricka tonic, men du får skippa ginen , på tal om häxkonster så fick jag rådet att lägga en rostfribordkniv under lakanet i fotändan på sängen, det hjälper alltid sa tanten som gav mig rådet.

• mrsbygg

sådär fick tag på han tillslut..så nu ska ja gör amig iordning och åka iväg å hämta skit ungen!

en fråga ni som har två barn eller mer va har ni för bil??
    håller på kikar lite, sugen på att köpa bil för det lär behövas sen.har iof inget körkort men karln har hehe..

• solstraalen
    Trollie skrev 2007-02-26 15:23:01 följande:
    solstraalen: Har hört någonstans att man har kininbrist när får sendrag, så det är bara att börja dricka tonic, men du får skippa ginen , på tal om häxkonster så fick jag rådet att lägga en rostfribordkniv under lakanet i fotändan på sängen, det hjälper alltid sa tanten som gav mig rådet.
    Hmm de där med kniven skippar jag nog att testa
    Så som ja vänder å vrider mig nätterna igenom så skulle den snabbt hamna under kudden
    copernicus skrev 2007-02-26 15:21:19 följande:
    solstraalen:det var den infon jag kunde hitta när ja sökte på nätet, men som sagt det kunde ju hända ändå!åh vad lite det lät med 4 månader! Längtar samtidigt som jag älskar att vara gravid, och nu verkar det vara sista gången i livet huvudvärk är inte kul!! Här har vi en rejälförkylning som är på bortgående som tur är!
    Skönt att förkylningen e på väg bort   
    Ja 4 månader är inte så lång tid.. inte med tanke på hur fort tiden går.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Giafia

Hej tjejer,
    nu har jag hittat hit och läst i mängder:)
    Läste att några av er snackat om bröst. Jag har gjort enbart ett bröstlyft har b-kupa i vanliga fall. ingen förminskning eller utfyllnad och jag fick supernöjd fasta fina välformade bröst:) Jag är född med hängbröst och skämdes otroligt över hänget. Skulle inte tveka att göra om det om jag får häng igen. Självförtroenden fick sig en kik och ärren kan jag leva med:)

• copernicus

nej solstraalen jag har inte tänkt på att det är så lite tid kvar faktiskt!

mammab: du undrade äver bil. Vi har bytt upp oss från en ford focus till en ford mondeo. Det känns bra att ha en stor bil med tanke på vagnar och packning som blir nu.
    Vi är jättenöjda med vår bil!

• Giafia

Skall förresten på föräldragrupp idag. Känns lite tidigt då jag är i v.22. Ska bli kul att träffa andra blivande föräldar i kommunen

• Thessan84

nu förstår jag varför den andra tråden ligger längst ner bland mina favoriter... hehe..

• Trollie

solstraalen:
    Du kan ju alltid testa med en sked , lite svårare att skada sig på !

Vi har ju inget barn sen tidigare men har en mercacombi och den tänker vi inte byta bort, flera kompisar har redan komenterat att vi har en perfekt barnbil. Det känns som att combibilar är smidigast när man ska ha med vagn och en massa annat.

• copernicus

Giafa: Gud så skojsigt med föräldragrupp! Kommer ihåg när vi började det var så spännande!
    Vi började också i v. 20 nånting, augusti och väntade barnen i november. Det var så skoj att träffa andra från området som väntade barn och som man kunde umgås med en del. En tjej och jag pratar flera gånger i veckan i telefon och eller träffas.

• Prinsessan Zelda
    Giafia skrev 2007-02-26 15:32:32 följande:
    Hej tjejer,nu har jag hittat hit och läst i mängder:)Läste att några av er snackat om bröst. Jag har gjort enbart ett bröstlyft har b-kupa i vanliga fall. ingen förminskning eller utfyllnad och jag fick supernöjd fasta fina välformade bröst:) Jag är född med hängbröst och skämdes otroligt över hänget. Skulle inte tveka att göra om det om jag får häng igen. Självförtroenden fick sig en kik och ärren kan jag leva med:)
    jag var en av dem som funderar på bröstlyft. Har du ett sånt där ankarärr på brösten. syns ärren mycket?
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3