• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Vet ni vad jag upplevde igår?!
    Jag höll på å dona i ett förråd och två ggr då jag böjde mig framåt så kändes det PRECIS som om ja fick en pinne HÖGT upp  i magen.
    Undrar verkligen vad de var??

Om nu bebis sitter med rumpan neråt så är enda ja kan komma på att de skulle kunna vara, bebisen arm eller så.

Kändes PRECIS som en pinne.

Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen

Oj, ja den va billig!! Fläckar får man ju endå förr eller senare.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-02-26 20:21:03 följande:
    mammab: Vilken årsmodell har din pappa? Är det en kombi? Vi har nämligen en mondeo-03 och den är ju som ett mindre slott för fan. SKITSTOOOOOOR!!!
    den är ganska ny 04 eller 05:a tror ja...
    nej inge kombi..man får in mycket i den men när det ska vara två stolar sen vagn då blir det bra trångt....
  • jennsans

hejhej =)
    såg att ni disskuterade bilar. har en 740 nu ska göra i ordning en 745 så blir kombi här. med dekalen "blöjexpressen" på vindrutan som sambon envist har beställt.

annars så har jag varit på UL idag. är inte längre Juli mamma =( men allt såg bra ut tack o lov. nytt BF är 11/8.
    hoppas jag får hänga här ändå med alla trevliga mammor/blivande mammor.
    fick kort med hem och ska snart ta och lägga in dessa i datorn.

kram på er

• Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-26 22:47:26 följande:
    hejhej =)såg att ni disskuterade bilar. har en 740 nu ska göra i ordning en 745 så blir kombi här. med dekalen "blöjexpressen" på vindrutan som sambon envist har beställt.annars så har jag varit på UL idag. är inte längre Juli mamma =( men allt såg bra ut tack o lov. nytt BF är 11/8.hoppas jag får hänga här ändå med alla trevliga mammor/blivande mammor.fick kort med hem och ska snart ta och lägga in dessa i datorn.kram på er
    jasså du blev en augusti mamam vem säg inte det den kan allt kika ut i juli ändå hur var de på ul då? fick ni många fina bilder?
  • Trollie

jennsans:
    Gott att höra att allt såg bra ut på UL:et, men det var inget dåligt skutt med BF datumet! Klart att du ska stanna här , men räkna med att känna dej lite efter .

• jennsans

Åsa82
    tror inte den kommer tidigare bara någon dag tidigare av mig o mina syskon. fick 3 bilder. 1 man såg väldigt bra på. en där jag tror mig se handen väldigt bra och en lite mer suddig mest. BM bjöd på bilderna dock *glad*

Trollie
    förstår mycket väl att jag kommer känna mig efter. gör jag redan idag. men mitt kommer det med =)
    men så mycket roligt folk o roliga diskussioner här så =)
    ang skutt på BF datum så var jag beredd på det. ingen koll på menscykel efter p-piller ( var väl ett under att vi prickade rätt) och ingen koll på när jag hade sista mensen heller så *skratt* men trodde inte det skulle bli sån stor skillnad. men blir bra detta med =)

• Mamasita

"Kändes PRECIS som en pinne.

Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar"

Solstraalen: Jag förstår precis hur du menar. Min barnmorska sa att moderkakan ligger framåt medan den förra gången låg bakåt och uppåt. Så trollungen sparkar lite inåt, bakåt och fullkomligt ner så man känner vart den ska ut.. OCH jag har fått pinnen.. Jag tror att det är nån arm för benen har ju knä..? Pinnen pekade upp mot revbenen lite på tvären.. Ganska spännande och lite kul!!

Det är så kul varje gång jag känner en spark eller en rörelse - jag är så glömsk att jag liksom blir lite hemligt påmind om att det finns någon där.. skitmysigt - denna gången njuter jag lite mer och pratar lite mer.. första gången kändes det lite konstigt att prata med magen men nu är det mer som att prata med Isolde..

Är det nån som kan tipsa om nån bra sida på nätet med namn? vi har satt en ganska hög ribba utan att tänka på det.. Isolde heter Helena och Lucia - alla tre kvinnor med historia.. Om vi ska ha en tjej till (vilket bm trodde) så vill vi matcha lite.. Vi gillar internationella namn men jag hittar bara sidor med, för oss, skumma amerikanska namn som Lachanaya å sånt..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3