• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod

Jag drömmer inte alls för tillfället (ovanligt för jag drömmer oftast väldigt intensivt och har ibland svårt att skilja på mina drömmar och var som verkligen har hänt.)

I början av min graviditet drömde jag nästan varje natt att jag väntade trillingar och detta nämnde jag föm min BM förra veckan. Hon blev lite paff och frågade om jag hade haft någon blödning i början av grav. (det har jag ine haft!)...för det är tydligen väldigt vanligt att man drömmer om att man får flera barn när man är gravid med tvillingar (eller fler).

För någon vecka sedan drömde jag att jag hade fått barn...men jag tog även hand om någon annans barn...det ena var en pojke och det andra var en flicka, men jag fick aldrig veta i drömmen vilket som var mitt barn...hmmm, blev ju så nyfiken

• Ella174

Har också haft kramp i vaderna under nätterna och det hjälper för mig att flexa upp med foten så fort jag känner att krampen är på väg.
    Tydligen inte helt ovanligt med natt-kramp när man är gravid...

• Halvblod

Min mamma är helt säker på att jag kommer att föda den 11/7 (bf 10/7)...det är nämligen hennes födelsedag.

Jag plussade på sambons brors födelsedag, enligt SM ska jag ha på min systers födelsedag (2juli), var på inskrivning på min pappas födelsedag, är enligt UL beräknad till dagen innan mammas födelsedag och mamma gick en dag över tiden när hon väntade mig...så nu är hon heeeelt säker på att det blir den 11/7

• copernicus

hmm jag drömde också att jag väntade fler barn fast tvillingar då. Var så säker i början att jag verkligen gjorde det, men på ul fick jag veta att det bara var ett barn.
    Har alltid trott att jag ska få tvillingar men det verkar inte bli så då min sambo inte vill ha fler barn efter det här. Jag vill ha tre.

Ja könsdrömmar kan vara jättejobbiga då nan blir så nyfiken. Jag drömde hela förra grav att det var en tjej men ut kom en pojke!
    Jag var så bestämd på att de var en tjej jag väntade så jag fick en rejäl chock.

Min mamma var med på förlossningen (och min sambo) hon frågade mej när vi sett att det var en pojke hur det kändes. Förbannad svarade jag att de skulle stoppa tillbaka honom för jag skulle få en tjej. Min mamma fick panik, sambon skrattade. Efter 30 minuter frågade hon igen hur det kändes och om jag fortfarande ville att han skulle stoppas tillbaka. Ja svarade jag men nu går det inte för nu har de sytt igen mej!  Stackars mamma hon trodde verkligen att jag skulle få en psykos eller nåt, men det gick över så fort lustgasen slutat verka. Men jag kommer ihåg känslan än.
    Nu är Casper det bästa som hänt mej och jag skulle inte byta honom mot nåt i hela världen!!
    Nu har ju UL visat  attdet ska bli en tjej men tänk om det inte är det, hur reagerar jag då??!
    Könet spelar ju egentligen ingen roll, det vet jag ju av erfarenhet!!

• L2K

Jag har fått höra att det kön man drömmer om är det som INTE kommer ut. Alltså, att man drömmer tvärtom mot vad det är.

När jag väntade Oskar drömde jag ofta om en tjej och att jag va besviken att det inte va en tjej.
    Även med Basse drömde jag om en tjej och ut kom en kille.

Hittills har jag inte drömt såna drömmar. (Vad jag vet iaf =)
    Men den här gångentänker vi tjuvkika iaf.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Nathalie009

själv drömde jag att ja fick en tjej hela tiden o ut kom evleina :D så för mej stämmde det=)) Drömde att d va en tjej ä'ven fast alla trodde d var en kille faktiskt =)

• copernicus

ja man kan ju aldrig vara säker på nåt!!
    Hursomhelst önskar jag bara att barnet är friskt och att vi slipper en massa allergier den här gången!

• mrsbygg

jag har drömmt att ja fått tvillingar och trillingar å allt möjligt!

får se va det bli, blir iaf bara en vet jag hehe

fyyyy va kallt d är här...både inne å ute..usch massor av snö. hatar snö!! vill ha sommar å bäbis nu!
    Gått halvtid idag, känns rätt skönt. och jag kommer troligen få lite tidigare oxå eftersom saga kom tidigt! så ja hoppas ja får i slutet av juni ist för mitten av juli!

• copernicus

ja sommar sommar sommar vill vi ha inte bara för bebisarna utan för värmen också!
    Här snöar det förfullt och är kallt, Casper vill inte ens gå ut!
    Grattis till halvtiden visst känns det skönt att passera första perioden.
    Själv är jag i 20+4 tror jag.

• L2K

Jag behöver inte prompt ha sommar på en gång, bara jag slipper vinter och snö! En härlig vår kan gärna få knacka på redan imorn.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3