• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • Ostkustens Pärla

Hej allihop!

Är det någon av er som fött barn på Västerviks BB och kan dela med sig av era erfarenheter? Hur var bemötandet? Har de bra personal? Tillräckligt med resurser?

Anledningen till att jag frågar är att jag bor i norra kommundelen och har lika nära till Linköping när det väl är dags. Men man skulle ju vilja att bebben föds "hemma i Västervik"... Men det känns som om Linköping på nåt sätt har mer resurser?! Några synpunkter??

• Fialie

Cid: Jag hoppas att det blir jag som köper dina böcker oxå i fortsättningen! Jag kommer INTE att ta studieuppehåll utan jag ska fortsätta plugga. Kommer givetvis att hoppa någon kurs, men bebisen ska få hänga med till skolan så långt som det är möjligt!!

Har varit hemma i nästan 2 år med bägge mina barn och känner att jag inte skulle kunna vara hemma så pass lång tid längre. Så det här kommer att bli en karriär-bebis!Flört

Lucas -02 och Lova-Li -04
  • FrogLeg

Hej hej allihopa...
    Jag är lite trött på min stora pansarvagn (syskonvagn) och har nu gått och blivit intresserad av att ev köpa en Phil & Teds...

Felet är att närmaste återförsäljare finns i Norrköping eller jönköping och vi har ingen lust att åka dit bara för att titta på den o provköra o provsitta. Vi måste se om våran stora Linnéa får plats i den och om Thea skulle sitta bra i "baksätet". För tyvärr håller bara baksätet upp till 15 kg om jag fattat de hela rätt. Är de någon av er som har en P&T eller känner någon som har?

Förra veckan när jag var på stan såg jag en P&T stå parkerad utanför Morella... Tittade lite extra på den men det är svårt att säga om Linnéa skulle få plats bara genom att titta på den.

En annan vagn jag sett på nätet som jag tycker verkar smidig är en som heter Musty... Någon som känner någon som har en sån eller som har en sån själv? Hittar ingen info om vad den tål för vikt osv. Nån expert?

Ojdå vad jag skriver

Hoppas alla har de bra i de fin fina vädret

• cid

Fialie: Ah, då kan vi ju vanka runt där med våra små tillsammans i höst
    Jag börjar ju iofs med en månad kvar nu fundera på vad f*n jag har gett mig in på. E så trött så det är helt sanslöst. Menmen, det är bara att stå ut, snart är det ju sommaruppehåll...om man orkar dit...
    Vad är det för kurs du ska hoppa? Har du möjlighet att läsa ifatt den på något sätt?

• Annsofie74

Fialie
    Grattis, grattis...

• sunzhine

Fialie- grattis grattis... mysigt med en liten knodd...
    Hoppas at du har samma tur som jag o får en snäll bebis som man lätt kan ta med

• Emelle
    FrogLeg-
    Kan ha fel nu, MEN har för mig att shooting star har musty vagnar...Har sett i hennes galleri. Hon kanske vet mer om dom. Själv har jag aldrig hört om dom...
    ♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • FrogLeg

Emelle
    Du hade rätt de var en sån vart så nyfiken att jag surfade in direkt för att se om de var en

shooting star
    Vart har du köpt din vagn? Jag skulle gärna vilja veta lite mer om den...

• väduren82

Hej! Grattis Fialie ;)
    Ostkustens pärla: dom är jätteduktiga på Västerviks bb,väldigt bra personal tycker jag iallafall,finns väl en och annan surkärring men dom finns överallt *haha*

• ShootingStar

FrogLeg:
    Japp, jag är stolt mutsyägare! Jag har köpt den från tyskland men finns även att köpa online från sverige, dock inte i samma utbud.
    Det som jag älskar med vagnen är att den är smidig och lättkörd. Själva vagnen är ganska bred, eller som en vanlig standardvagn, men den modellen jag har har även ledat chassi, så man svänger med bakhjulen, eller hela underredet svänger.. hmm.. svårt å förklara.
    En annan mycket bra grej med den är att man kan ha så många olika delar till ett å samma chassi. Vi har bara ett chassi, men till den har vi sittdel, liggdel och ett funseat. för allt det (och regnskydd till sitt och ligg och en ståbräda och "beach bag" till funseat) betalade vi 7000 kronor, känns inte så farligt med tanke på att det ju faktiskt är 3 vagnar i ett!  Har även nu beställt tvillingdelen som ska komma i dagarna. Den har jag köpt begagnad för 700 kronor.
    Är verkligen en vagn jag rekommenderar, och du får gärna komma å klämma lite på den om du vill! Vet ju att det är lite svårt att köpa vagn man bara sett på bild, man vill ju gärna prova på riktigt oxå! 

tyska sidan: pingpong-online.com
    mutsys hemsida: mutsy.nl
    svenska sidan: babybee.se

Fråga gärna mer om du undrar!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----