• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • FrogLeg

ludicrous
    Ja man behöver ha P&T´s vagn till den kostar 5495 kr på 1klass + syskonsätet 995 kr.
    Men man kan få samma saker + regnskydd om man beställer från utlandet för ca 4300 kr
    De är lite skillnad.

Majalaja
    Vi är lite osäkra på vagnen än... Frågade på P&T tråden om den inte tippar bakåt lätt, de gör den visst... Jobbigt om Thea sitter bak i syskonsitsen och Linnéa går jämte vagnen och hon får ett ryck och rusar iväg Då kan jag ju inte bara släppa vagnen och springa efter Nea... De gick visst inte att åka buss heller om man hade en sittande i syskonsätet och ingen fram för då välte vagnen Fasen de finns både för och nackdelar med allt...
    JAg har försök tatt hitta nån test med vagnen typ råd och rön men de finns inga sånna.
    Våran Brio syskonclassic är bra MEN några minus *rätt klumpig *Tung *och vi får inte ut den genom dörren på ett smidigt sätt. Annars har den allt bra... Stor sittyta för barnen båda sätena går att ha liggläge man kan vända sitsen mot sig eller till sig och de är en stor varukorg under. Det är inte lätt att hitta den ultimata syskonvagnen, den verkar inte finnas tyvärr

Shootingstar
    Vad bra VArt vagnen ostabil på nåt sätt? Hur funkade de med villäge osv? Vilka vikter klarar de olika sätena?

• Lena1976

Idag har vi varit på shopping tur till Linköping...så nu har Tjejan fått sin gåstol....kommer bli jättebra när hon fattar gallopen hur man ska göra med fötterna...just nu är hon en jäkel på att backa..

• Marie med två barn

Har just plockat fram dotterns cykel med stödhjul och varit ute en stund så hon fick testa. Gick rätt bra för henne att trampa. Nu ska hon bara lära sig att svänga och bromsa också. Snart kan barnstolen på min cykel åka bort.

*Carpe Diem*
  • sunzhine

När cyklarna åker fram till barnen vet man att våren är här. Om ett par dar ska vi ut o cykel träna stora tjejen så hon lär sig cykla utan stödhjul snart. Hoppas hon hittat balansen nuunder vintern så det går snabbt, hon är ju så ivrig att lära sig cykla men har ju dåligt tålamod när det inte kommer av sig själv...

I helgen blev jag moster till två små grabbar, jättesöta. Nu är Emma genast stora tjejen

• Fjanten

Blir inte så mycket tid till FL nu när man har världens goaste bebis här hemma!

Olle är 3 veckor nu och vi har hunnit få lite balans i tillvaron. Har hunnit ut med vagnen på promenad några gånger och det är verkligen så skönt att komma ut bland folk. Jag njuter!
    Ser fram emot vårväder! Då ska vi ut så mycket som möjligt!

Har lagt upp några bilder på vårt underverk. Vet inte om bildkvalitén är den bästa. Orkar inte ta tag i det just nu. Finns ju roligare saker att göra ...

• Löööv

Hur trivs ni i Västervik då flickor?....vi funtar på att flytta dit. Vet någon varför det är så många hur till salu där och aldrig blir sålda?

• väduren82

Hej löööv!
    Jag trivs kanon i stan,men har ju alltid bott här i snart 25 år ;)
    Många hus är till salu men dom blir också sålda,det är många som vill köpa nu!

• sunzhine

Jag trivs bra i Västervik, kommer från stockholm, men har nu bott här i 5½ år. Visst vintrarna kan bli lite långtråkiga men sommaren är helt underbar med massa turister och håll igång. Nära till natur och hav och nära större städer... kanon helt enkelt, önska bara att det låg en 20 mil närmare sthlm

• Löööv
    sunzhine skrev 2007-03-05 20:49:24 följande:
    Jag trivs bra i Västervik, kommer från stockholm, men har nu bott här i 5½ år. Visst vintrarna kan bli lite långtråkiga men sommaren är helt underbar med massa turister och håll igång. Nära till natur och hav och nära större städer... kanon helt enkelt, önska bara att det låg en 20 mil närmare sthlm
    Det är ju just det....vågar man lämna stockholm?.
  • sunzhine

Det beror sig ju på hur bra man trivs i stockholm.. Det är ju verkligen en kontrast...
    Jg är glad att slippa all stress o storstadsmiljön, men sknar familjen o vännerna. Visst saknar jag "stan" oxå, men samtidigt räcker det att komma upp nåra dar så längtar man "hem" till lilla Västervik igen.
    Har ni fått jobb här eller varför fundera i på o flytta hit?

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----