• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • Emelle
    Ostkustens Pärla

Jag har fött tre barn på Västerviks förlossning!
    Första ggn tycker jag inte att de lyssnade på mig så som de borde, men allt gick endå fint och jag är nöjd med förlossningen.
    De två senaste förlossningarna har varit precis som vi önskat och bemötande och personalresurser har varit som förväntat!

Sen har jag haft problemfria och friskfödda barn.
    Kanske har linköping mer resurser om det uppstår "problem".
    men som sagt. Jag har känns mig nöjd och trygg här hemma
    ♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • ludicrous

Hejsan alla :)

Har ett problem.. vantrivs som fan i skolan och funderar på att antingen gå som lärling till något,(helst frisör,men det tar inten emot i stan om man inte gått frisörskola) eller söka jobb, någon som vet något bra man kan gå som lärling till?? Eller vet någonstans där de behöver typ deltidare eller något?

• Emelle
    ludicrous

Vet ju inte hur gammal du är, men om du är över gymnasie ålder så borde du väl kunna få praktik till aktivitetsstöd och genom detta få in en fot i arbteslivet...
    Annars är nog studier den enda vägen till jobb.
    Läser du på gymnasiet så har jag bara ett (tråkigt med j---ligt sant) råd.
    Läs klart. Kämpa dig igenom.
    Jag hoppade av då jag väntade Emilia. Och det har jag som vuxen ångrat många ggr.
    Betalda utb. regnar det ju inte precis över en!
    Nu har jag skaffat en utb efteråt, men skulle endå vilja haft ett gymnasiebetyg...
    ♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • NicosMamma
    Ostkustens Pärla -
    Jag födde mitt barn här i Västervik för nästan 4 veckor sen och jag har bara positiva erfarenheter.
    Hade i och för sig min aurorabarnmorska under förlossningen och hon är den bästa verkligen!
    Jag kände mig trygg hela tiden och är jättenöjd, har bara positivt att säga!
    Där emot på BB fanns det en och annan surkärring men det finns det över allt!
  • NicosMamma

ludicrous-
    Säger som emelle försök att stå ut.
    Jag hoppade också av min gymnasieutbildning i och för sig för att jag flyttade ifrån Nybro mitt i terminen men jag började aldrig om på nytt för jag fick jobb direkt men det är en av dom få saker som jag ångrar så fruktansvärt mycket att jag hoppade av.
    Nu står jag här utan utbildning och får antagligen läsa resterande på distans samtidigt som jag får ta en praktikplats genom arbetsförmedlingen efter mammaledigheten.
    Men det känns surt att sitta här och veta att om jag bara hade stått ut den korta tiden som var kvar så hade jag haft en utbildning nu och kunna få ett jobb.
    Lycka Till!

• FrogLeg

ShootingStar

Tackar så mycket för info Men de jag undrar lite är hur rymlig vagnen är och hur hög vikt de olika sätena tar. Jag ska ju ha den som syskonvagn isåfall. Kan man ha ena sätet mot sig och de andra framåt?
    Jag är egentligen inne på en P&T men syskonsitsen ("baksätet") tar bara 15 kg och min tjej väger mer än så och eftersom syskonsitsen inte har liggläge går de ju inte att ha lillasyster där ännu
    Det är så klurigt och rörigt, helst vill jag inte ha någon syskonvagn alls... Men jag inser att jag inte klarar mig utan.

• Fialie

Cid: Har ingen aning vilken kurs det blir! Antagligen den första eller sista ht. Borde egentligen kolla upp det där...har inte orkat än! Nån sa att det var juridiken då..
    Misstänker att jag måste hoppa praktiken vt-08 oxå. Kan ju bli lite problematiskt med en liten bebis då!!Glad Men det borde väl gå o lösa tycker man.. kanske det går att flytta praktiken? Vet du om nån har gjort det?

Nej, nu ska jag gå o knyta mig. Mår sååå jäkla illa. Har inte mått så här med någon av de tidigare barnen. Fyyy sjutton! Har fått tabletter utskrivna för det, men tycker inte att de hjälper länge!

Bye bye o god natt!

Lucas -02 och Lova-Li -04 o lilla bebis i magen
  • Emelle

Fialie-
    Det är dom barnen som man mår mest illa med som blir vackrast och smartast vettu!
    Ser bara vad det blev av Emilia! 9 månader av ständiga kräkningar...och ut kom hon!!
    Bedååårande vacker!

Nu kalalr husfruarna på mig!! *springer till teven*

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • sunzhine

Fialie- Det är juridiken ni läser på ht. 07, om de nu inte gjort om upplägget men det tvivlar jag ju på eftersom ni ska på praktik på vt efter o då måste man ju har juridiken i bagaget. Jag har fått skjuta på min 5 veckors praktik som jag skulle gjort i höstas, ska försöka ta igen den i sommar. Ring ner o prata med högskolan så ska du se att det löser sig.
    Hoppas illamåendet släpper...

Nå nu måste jag plugga ksa ju till Linköping imorgon o måste få lite gjort så jag inte får dåligt samvete

• ShootingStar

Frogleg:
    Jag vet faktiskt inte hur mycket vikt vagnen tar, men ska kolla upp det, borde ju stå i bruksanvisningen. Sittdelen vi har är väldigt rymlig, gott om plats och så gott som fullt liggläge. Vad gäller syskonsitsen vet jag inte än, får den antagligen idag med posten! Men skulle tro att den är lika rymlig som den sittdelen vi har nu. På syskonsitsen går det främre sätet inte att fälla alls (tror jag) men det bakre går att fälla till viss del, dock inte fullt liggläge. Men det finns en insats, en åkpåse med nån speciell botten, som man kan ha i den bakre sitsen så den kan användas för spädbarn oxå, så det blir som en liggdel.
    Sätena går inte att vända utan båda är framåtvända.
    Jag kan ge mer info sen när jag fått vagnen senare idag!

Angående P&T så tror jag att den bakre sitsen kan användas till spädbarn, har sett bilder på den med små små bebisar där bak, fast om jag förstått det rätt så ligger de typ "instängda" på nåt sätt, tycker det ser lite konstigt ut... Är oxå sugen på en P&T, men börjar inse att man inte kan ha hur många vagnar som helst...

Men återkommer senare idag med mer "fakta"....

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----