-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Hittade en bild på en P&T så du kan se vad jag menar med att den lilla bebisen liggen instängd... Men det funkar ju iaf till spädbarn, men sen vet jag inte om det ser så skoj ut för den lilla... Men det kanske funkar jättebra, har ingen aning...

Frogleg:
Nu har jag läst på lite om P&T. Och syskonsitsen tål 25 kilo när den är ovanför liggdelen. När den är baktill tål den bara 15 kg om jag förstått rätt...
Hej hej ja söker efter en gåstol...någon som har en och sälja??
ja söker typ Gåstol baby king eller gåstol baby queen eller nått liknande.
Lena-
Har inte Sara provat gåstol än? Hon kommer nog tycka det blir kul i såfall!!
Max susar om kring i sin här hemma! Det är hans favorit nu!!
Sätt ut en annons i VT om du vill ha en beg. Annars tror jag inte dom är så dyra att köpa heller faktiskt!
Har tyvärr ingen till salu som du förstår...den används liksom ![]()
wee har lyckas lägga upp två nya bilder iaf före och efter bild på angelinas tapeter, ni får gärna hojta till om vad ni tycker, och så snart jag orkar så ska jag fixa bilderna på resten av kåken :)
Sunzhine: Tack för svaret! Ska ringa så fort jag klarar av att prata ett långt telefonsamtal utan att behöva avbryta för att sticka ned huvudet i toan!![]()
Förresten, TACK alla ni som har grattat oss här i tråden o i gästboken! Det värmer verkligen. Att bära sitt tredje barn gör att omgivningen inte blir lika himlastormande som vid de andra barnen, kan jag o fler med mig lova! Det är liksom inte lika överaskande..
Så tack än en gång!!
fialie- om ni är i skolan på fredag så kan du prata med dom då, både Peter och Ann är i skolan och det kan ju va skönt o disskutera ansikte mot ansikte... Men det ska säkert gå o lösa på nåt sätt. Jag tycker det e toppen att du ska ha ett tredje barn, vill jag med ha en vacker dag o alla barn förjänar lika mycket glädje från omgivningen redan från det att de ligger i magen.
Nä nu ska jag dyka ner i sängen och plugga de sista sidorna, helt slut i benen efter en lååång dag i Linköping och sen på simskola med tjejen... Kommer nog somna innan jag öppnat boken
Nån som vet hur det funkar med dagisplatsen när man ska va mammaledig?
Vill ju att Alicia ska gå kvar på dagis när Lilla Pyret kommer sen, men de på dagis säger att jag ska säga upp Alicias plats, jag tycker det låter konstigt. Pratat med en annan bekant som jobbar på dagis å hon säger att jag absolut inte ska säga upp platsen, bara ändra tiderna... Förvirrande... Hur funkar d egentligen???
Shooting-
Vill du ha kvar henne på dagis ska du inte säga upp platsen OM hon inte är 4 år.
Är hon det har du rätt till 15/veckan GRATIS (allmän förskola)
Men hon är väl inte så "gammal" va?
Det som kommer ske är att du får 15 timmar i veckan (antagligen 3 timmar om dagen) till henne.
Ingen lunch ingenting. J---a skitsystem. Särskilt eftersom du får betala lika mycket som tidigare...
Jag har bråkat och härjat om det här i så många år nu...suck!
Fattar inte varför det är så. Ingen verkar tycka att 3 timmar om dagen är positivt. Men trots det så ska det vara så...
Jaja, hoppas du fått svar på din fråga! ![]()