-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Inte Gamleby eller Gunnebo, då kommer du till landet.
Det ligger ett par mil utanför vvik.
Jag röstar ju som vanligt för långrevet.
Fin natur nära till skog o vatten, lagom nära till stan (tar ca 25 min att gå.), ganska mycket barn osv.
Fast hus var det ju.
Brevik säger jag då.
Brevik
.....då ska jag titta upp det
!!!.
Tack snälla
Lööv: skulle jag köpa hus här i stan så skulle jag satsa på Kvännaren, Stenhagen eller Reginelund! Stenhagen och Reginelund ligger nära stan, den senare med närhet till vatten. Kvännaren lite längre ifrån, i alla fall med Västerviksmått mätt....å andra sidan promenerar man in till stan på 15-20 minuter...
Kvännaren är ett underbart ställe å bo på, nära till det mesta och fina stora hus!
Jag trivs jättebra här!
Här finns ju skola, dagis, affärer, vatten, motionsspår, natur ja, faktiskt i princip allt jättenära. Det som jag tycker är bra är att det inte är så trafikerat. Är ju ingen genomfartsled, utan dom som kör här är dom som bor här. Å man kan gå in till stan på 15-20 minuter.
Angående Karlsson så vet jag inte om d va så mycket å ha... Tyckte det mesta faktiskt va dyrare än andra affärer... Inga direkta fynd tyckte jag...
Men en kompis som va på besök stod å köa på öppningsdagen från 5 på morgonen å va bland de första in, han fick köpa en torktumlare för 9 kronor. det var ju ett fynd iaf!
Idag e det vår ute!!!
Just d, ingen här som är intreserad av å köpa tvättmaskin? Annonsen finns på blocket...
http://www.blocket.se/vi/10941852.htm?ca=18_s
Lööv: i vilket område man vill bo handlar ju helt enkelt om vad man vill ha närhet till.
Dagis, skolor, affärer, centrum, natur, vattnet? Och självklart vilken prisklass man vill ha på huset och vilket sorts hus man vill ha.
Jag tycker nog dom flesta husområden är trevliga, sen är jag uppväxt på "rätt" sida av järnvägen och föredrar den norra sidan....men jag tror alldeles säkerligen att den södra sidan avc stan är precis lika bra.
Någon som har en FISHER PRICE babysitter "Kick and play" som ni vill sälja???
Hej på er!
Jag efterlyste en lägenhet i förra tråden o tänkte bara säga att vi hittat en nu. Det blev en 4:a i Johannesdal, så den 1 juni blir jag återigen Västerviksbo
Kalmarmamman: välkomna!
Då får du ju helt enkelt bli medlem i vår tråd också!
Tack brudar
. Jag ska titta upp alla alternativ jag fått