• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • Löööv

Vi har semestrat 1 gång till Småland och fastnade för det ......Tänkte oss Västervik för att det ser så fint ut och billiga hus . Här i Stockholm kommer vi aldrig ha råd med gräs till barnen. Vi sitter i en 3a värd lika mycket som ett stort hus i Västervik.

Samtidigt är jag rädd att hamna helt på landet utan social kontakt om du förstår hur jag menar. Vi vill ju ha en stad runt omkring........

• sunzhine

Så illa är det ju inte att man är ute på landet, Västervik är en alldeles lagom stad, med himla goa o väl bemötta människor. Det svåra är väl bara o få jobb, men det sk väl ordna sig...
    Jo huspriserna är helt sjukt låga här jämfört med Stockholm.

• Löööv

Ja, det där med jobb ja

Viktigast för mig är att barnen får en bra barndom......känner inte att vi får det här, det är stressigt (kanske det är överallt?).....vi har inte ens möjlighet att ha en barnpool utanför på sommaren!....nä, jag vet inte. vi är aldrig i stockholm heller, bara IKEA ibland men det har väl ni med? IKEA och storvaruhus?

• sunzhine

IKEA har vi i Linköping, 11 mil härifrån... O varuhus finns det gott om, vi har Rusta, ÖB, Nordiksa, Karlsons´....

• Jullan84

Löööv
    Här finns inget IKEA.
    Närmast är i Linköping som ligger 11 mil bort och så i kalmar 14 mil. Så det är ju en lagom dagsutflykt.

Men börjar komma mer och mer nya större affärer här..

• Löööv

Karlsons?.... . Jag vill flytta

• Jullan84

Är Karlsons nåfot att ha?
    Inte vågat mej dit än...
    Det värsta jag vet är MYCKET folk och barnvagn.
    Man sitter lixom fast..

• Löööv

Låter ju kul!. Men var ska man bo då?, vi vill bo i ett område med mycke barn.

Gamleby?.......Gunnabo?

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----