• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • Emelle

mAN SKRIVER 9-14 OM MAN INTE vet sitt schema för tiden man söker.
    Jag har oxå sökt plats till Max nu, till 1 oktober. SJUKT så fort tiden gått!!

• ShootingStar

Odine: Hur har du det med magen, håller verkligen med om det där med att hitta en skön sovställning sista månaden nu är hopplöst... Tänk om man kunde få sova en hel natt, en endaste gång bara... puh...
    Skriva på om faderskapet, det hade jag glömt att man ska göra. Men hur gör man det, vart? Har glömt sen förra gången... *nollkoll*

Sen en fråga till alla här, hur funkar det egentligen med dagisplatsen nu när man ska va mammaledig? Som vanligt ligger vi efter i planeringen å har inte sagt upp Alicias ordinarieplats än, och den ska ju va inne två månader innan, och nu är det ju bara en månad kvar. men om vi nu då säger upp hennes plats, får hon då bara gå på dagis fram till bebis kommer och sen va hemma tills det har gått två månader så uppsägningen gäller och hon får gå 3 timmars dag...?
    Och sen när hon ska börja gå ordinarie tider igen, när jag inte ska va mammaledig mer, måste man söka plats igen då? Och måste man då göra det 4 månader innan som man gjorde första gången? För eventuellt kommer jag ju plugga i höst, och då ska hon ju gå heltid igen, men om jag ska plugga vet jag ju inte förrän jag vet hur allt funkar med nya bebisen... gah... blir galen på allt, är så rörigt... Bara massa konstiga regler....

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Odine

Shootingstar:
    Faderskapet, det ringer du upp till familjerätten nr: 88552, du ska prata med nån Inger Larsson

Tyckte det va lika bra att få det överstökat nu innan ungen ploppar, ska bara ringa dit sen när barnet e fött så man kan fylla i lite info som sagt.

Sova e ett rent h*lvete, plus att man åkt på förkylningen som sagt och rethosta, vad mer ska komma?
    Tror att magen sjunkit en hel del känns juh som om man har halva magen mellan benen nu när man sitter ner *suck*

Får man verkligen vara så här trött och depp på allt som har med graviditeten att göra nu?

• sunzhine

morn morn!

Fy vilket trist väder att vakna till idag! Vart tog solen och värmen vägen???

Idag blir det i allafall en sväng på stan med familjen o sen bara myyysa! Vi firar ettårig förlovningsdag idag så en tårta ska jag & Jezzie baka när hon vaknat så vi har något smarrigt att mummsa på framför TV:n ikväll...

Hoppas alla får en riktigt bra dag.

• Marie med två barn

sunzhine - Grattis på förlovningsdagen.

*Carpe Diem*
  • Emelle

Men åååå vilket tråkigt väder.
    Jag ska ner på stan och svulla Mc D och kolla folk med barn + Tessan80.
    Vore ju roligare med sol då....

• Majalaja
    ShootingStar skrev 2007-05-11 22:20:06 följande:
    Sen en fråga till alla här, hur funkar det egentligen med dagisplatsen nu när man ska va mammaledig? Som vanligt ligger vi efter i planeringen å har inte sagt upp Alicias ordinarieplats än, och den ska ju va inne två månader innan, och nu är det ju bara en månad kvar. men om vi nu då säger upp hennes plats, får hon då bara gå på dagis fram till bebis kommer och sen va hemma tills det har gått två månader så uppsägningen gäller och hon får gå 3 timmars dag...?Och sen när hon ska börja gå ordinarie tider igen, när jag inte ska va mammaledig mer, måste man söka plats igen då? Och måste man då göra det 4 månader innan som man gjorde första gången? För eventuellt kommer jag ju plugga i höst, och då ska hon ju gå heltid igen, men om jag ska plugga vet jag ju inte förrän jag vet hur allt funkar med nya bebisen... gah... blir galen på allt, är så rörigt... Bara massa konstiga regler....
    Vänta med att säga upp platsen tills du vet om du ska plugga eller inte!! Annars finns risken att du förlorar den. Själv läser jag ju en kurs på distans och fick då rådet att inte säga upp platsen innan jag visste om jag skulle börja kursen eller ej. Tror inte man måste säga upp platsen förrän nån vecka EFTER att det nya barnet är fött och under uppsägningstiden så går barnet ändå tretimmarsdagar. Så egentligen kan du gott vänta åtminstone tills bebisen kommer.

Fånigt det där med låtsasscheman tycker jag. Stor mening att fylla i något som ändå kommer att ändras, menar jag...
  • Lena1976

Här var de tyst....

Har haft en skön o lugn helg...Lill tjejan håller på o få 5 nya tänder...är så svullen i munnen..har haft hög feber o lös i magen...tycker så synd om henne...hon har verkligen ont ibland.

• väduren82

löken: japp vi har fått plats till Natalie,hon ska börja i augusti ;)

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----