• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • cid

lud: ja, det är ju skogshaga eller nere vid karstorpsgärdet som gäller då... inte direkt i närheten nåt av dom. Men det vid karstorp tror jag man måste vara minst 2 år på.

• Emelle

cid-
    Discot gick bra!!
    Alla ungarna hade kul och det vart inte så jobbigt

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • Odine

Jahop så gick man in i v 38 idag dårå Nu kan bebis få komma tycker jag, har tapetserat om i hallen och jag är nu förälskad i hallen, väntar bara på att få tillbaka dörren från svärfar han skulle lacka om den så den blir vit och fin igen

Sen ska spegel upp och lite hyllor och en ny matta ska köpas, ingen som har en vit telefonbänk till salu?

Skönt att ha lite sånt här att tänka på istället för att ligga och bara vänta på bebis, meh nu regnar det med jag som hade tänkt att ta en långpromenad med hunden juh... Aja.

Ha det gott alla!

• Marie med två barn

En liten fråga till er. Jag har fått i uppdrag genom jobbet att köpa "flärpar". Ni vet såna där blåsormar som barnen blåser i så de åker ut och låter. Var kan jag köpa såna i Västervik?

*Carpe Diem*
  • ShootingStar

cid: ja, har du kvar lappen kan du gärna få lägga den i Alicias fack, vore jättesnällt!
    Det är ett parhus där ute som är till salu, en femma, väldigt fin och bra pris! Vi känner att vi behöver ett rum till. men det tar verkligen emot för jag trivs riktigt bra i kvännaren och vill verkligen inte att alicia ska behöva byta dagis. Och så blir det så långt till allt därutifrån... Speciellt eftersom inte jag har något körkort än... Men men, ska ju iaf titta på det så får man spekulera vidare sen...

odine: jadu, nu är det inte långt kvar för oss med tjocka magar! 20 dagar enligt min nedräkning. Men bebis får gärna komma nästa vecka redan, inte tidigare, för tentorna ska ju bli klara först. Men på måndag nästa vecka säger jag gärna välkommen till mitt lilla pyre. Skulle passa extremt bra eftersom sambon e ledig hela nästa vecka. Men nu har jag iaf ultraljudet att se fram emot imorgon, mys mys! Skulle va skoj å ligga på bb samtidigt, kan ju bli lite långtråkigt ibland ju...
    Hur har du det med hostan förresten? Blivit något bättre?

Jag har gått å blivit dundersjuk... Ont i halsen, ont när jag andas å ner i lungorna (tror ju bebis har lite med det å göra oxå), ont i öronen och en evigt rinnande näsa... You name it, I got it... Allt kom på en gång, å till råga på det så är man höggravid oxå och totalt sönderbrända armar och axlar efter för mycket vistandes i solen igår... Ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv nu.. men det får man ju faktiskt göra tycker jag...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Majalaja

Shooting: är det parhuset på Forellvägen? Det såg fint ut, vi kikade också på det, fast bara i tidningen. Det är nog inget husköp aktuellt för oss just nu ändå tror jag.

Förresten vet du väl att förkylning ofta kommer strax innan en förlossning? Det har jag hört i alla fall....

Marie: flärpar borde väl finns lite överallt. Leksaksaffärerna samt stormarknader som Kvantum och Coop har säkert. Vet i alla fall att de har lite barnkalasgrejor på Kvantum...

• Odine

ShootingStar- Hostan är borta, men en evigt rinnande näsa får man dras med iaf Har sovit så skön dom senaste dagarna så jag har inget att klaga på just nu Men än att bebis är kvar där inne *ler*

Skulle vara kul om vi ligger där samtidigt, dvs om jag nu kommer stanna kvar, men det lär jag nog göra skulle jag tro. Ne nu får det bli frukost magen morrar som jag vet inte vad.

Hoppas din förkylning snart ger med sig vet hur jobbigt det är!

• Odine

Majalaja- Vad säger du så för nu ommer man hoppas änu mer på att den lilla kommer snart, även om jag försöker intala mig själv att jag lär gå över tiden haha
    Men svärmr tror inte jag kommer det tanka på hur låg min mage e nu, men sånt tror jag inte på *visslar oskyldigt*

• ShootingStar
    majalaja: ja, det är det på forellvägen. är ju visning imorgon så ska bli spännande att se mer hur det ser ut. Men jag har redan blivit sååå förälskad i köket (har kollat bilderna på hemnet.se) men hoppas egentligen att jag inte ska gilla det, för jag vill ju inte lämna kvännaren ju... gahh... beslutsångest...
    Förkylning innan förlossning, ja, nu när du säger det känns det faktiskt bekant. men gerjen är att jag varit förkyld flera månader, bara gått upp och ner hela tiden. Men eftersom det blivit värre nu..hmmm... ja, vem vet... kanske e nåt på gång...

Odine: Ahh, du funderar på att inte ligga kvar på bb? Jag låg 2 nätter sist och skyndade nog hem lite för fort bara jag hade så långtråkigt. men blev ju sängliggandes hemma pga av blodvärdet och komplikationer så hade ju lika gärna kunnat va kvar på bb. men får se hur det blir denna gång, det blir nog ett par dar iaf, tänker inte stressa hem denna gången iaf.
    Gick du över tiden förra gången förresten? Alicia kom ju en dag innan bf, och jag känner mig övertygad om att denna bebis kommer tidigare än så, har faktiskt inte ens tänkt tanken på att gå över tiden, så hoppas verkligen jag slipper det nu...
    Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Odine

ShootingStar-
    Jo jag gick 10 dagar över tiden med Angelina, var samma där ville hem ca 6 timmar efter förlossningen, men stannade snällt kvar för att dom ville det, denna gång får vi se hur det går, blir det en jobbig förlossning stannar jag men mår jag bra och bara känner mig less på att vara där så vill jag hem

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----