-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Ingen har sagt nåt om träffen i stadsparken. Blev det nåt? Hade ni det trevligt?
Jo de blev en träff i stadsparken... Om man kan kalla de träff
Svårt att träffas när alla barn är så olika ålder då hamnar man på olika håll och en del gick hem rätt tidigt... Men Linnéa hade jättekul och ville inte gå hem så de var helt oki
Jo, det var trevligt i parken i söndags!
Men som sagt, det var svårt å hålla samman som en grupp på ett å samma ställe när barnen e i så olika åldrar. Lite tråkigt att de flesta gick hem så tidigt oxå, men det blev ju lite småkyligt... Förhoppningsvis blir det bara varmare nu och lite skönare att sitta ute!
Nu är vi just hemkomna från stan. Har varit och tittat på elden och raketerna. Alicia var så fascinerad av raketerna och berättade hela vägen hem hur det sa "pang pang" och hur varmt och skönt det var vid elden! Jättehärligt ju!
Hoppas alla haft ett trevligt valborgsfirande!
Oscar struntade totalt i elden, även att vi stod nästan längst fram.. Det var roligare att titta på alla människor.
Hemma sitter han och stirrar när vi har ljus tända. Men en stor brasa blev väl för mycket för honom.
Raketerna där emot var roligt att titta på..
Nu är det godnatt.
Är lite ledsen idag. När jag hämtade sonen i skolan så berättar han att två barn i skolan sagt till honom att han är kär i alla flickor, eftersom han leker mest med flickorna. Dessutom hade de sagt att de ska slå och sparka min son så att han dör. Så nu är min son jätteledsen och rädd och vill inte gå till skolan mer. Han säger också att han ska inte leka med flickorna mer. Så nu ska två barn göra så att min son inte törs leka med sina vänner.
Alla inblandade är 6 år. Håller de på så när de inte är äldre? Hur ska det bli sen då?
Min son säger att jag får absolut inte säga nåt till fröken i skolan. Men det måste jag ju. Fast om jag säger nåt så bryter jag ju hans förtroende. Då kanske han inte berättar nåt nästa gång. Hur skulle ni gjort?
Marie- Stackarn! Det e hemskt vad elaka barn kan vara! I grund och botten handlar det säkert om avundsjuka. Jättesvårt dilemma du hamnat i antingen måste man ju prata med fröken, eller pojkarnas föräldrar, för sånt beteende är ju INTE acceptabelt och det måst de få veta! Som sagt jättejobbigt för dej, hoppas det löser sig. Blir så upprörd när jag hör hur sånt... En stor kram till dej!!!
Hej! ja barn kan va väldigt elaka,fråga mig,blev mobbad från typ fyran till åttan ;( hoppas verkligen inte min dotter blir det,då slr jag till mot skolan och lärarna! på min tid gjordes inte så mycket!
Marie med..... Barn är bra elaka ibland! Hoppas det löser sig!
Marie...
De flesta skolor har väldigt bra rutiner för att ta hand om mobbing idag.
Vet av erfarenhet från jobbet att det är viktigt att ta tag i det med en gång.
Men förstår samtidigt ditt dilemma!
Hur går det?
Marie: Det är svårt att förstå hur barn kan vara så elaka. Men det är bara att titta på vuxenvärlden. Vet inte om barnen snappar upp från det.
Jag var också ett mobboffer när jag gick i skolan, hoppas verkligen att min son slipper.
Det är ju så svårt att veta vad man ska göra.
Men nu ska ni få höra vad som har hänt min sambos arbetskamrat!
Dom bor på markörgatan, och arbetskamratens styvdotter blev misshandlad av två jämnåriga pojkar. Dom var alla 5ÅR!!!
Detta är polisanmält!
Marie... skulle det fortgå och han verkligen blir mer mobbad så tycker jag att ni ska göra det samma och polisanmäla.
Ha det bra alla!!