-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Marie: Jag tycker absolut att du måste prata med fröken i skolan. Och du behöver ju inte bryta hans förtroende för det. Kan du inte prata med honom på ett fint och pedagogiskt sätt och få honom att förstå varför det är nödvändigt? Lycka till hur du än gör!
Ja lycka till Marie,det är bra att du bryr dig!
Hoppas alla får en trevlig helg!
Imorgon åker jag och sambon på spaweekend,kommer hem på söndag,ska bli jättemysigt att komma i väg bara han och jag men kommer ju sakna min dotter oerhört mycket!
Marie med 2 barn: Har haft liknande bekymmer i skolan med Lisa :( Men jag pratade med fröken (iof men Lisas tillstånd). Sen satt vi alla (fröken, jag, Lisa och X) och pratade igenom vad som hade hänt och det blev faktiskt bättre efter det! Så synd att det inte alltid hjälper :(
Men jag tycker att du ska göra fröknarna uppmärksamma på att nått e fel iallafall.
Min son leker ofta med tjejer och ser det lika naturligt som att leka med killkompisarna och hans kompisar verkar inte tycka att det e så värst konstigt heller (han har tur han *L*).
Jag tycker att du ska sätta ner foten nu och visa att det beteendet inte e OK!!!
Själv e jag en riktigt ruskig lejonmamma och ingen rör mina barn då får dom med mig att göra (på gott och ont :S)!
Idag när vi kom till skolan så kom X (den som varit på min son mest) fram till oss. Jag stod ca 2 meter bort. Så säger han till min son: Vilken töntig, ful keps du har. Jag kände att det var droppen. Så jag sa till honom att "från och med nu så är du snäll mot (min sons namn). Om jag hör att du är dum en enda gång till så kommer jag ringa till dina föräldrar".
Sen sa jag även till personalen. Så de har haft samtal idag med alla inblandade. Få se om det hjälper.
Marie: Hoppas att det lugnar ner sig nu då! Tycker att det låter som att det e det andra barnet som har problem av någe slag!?
Nu vill jag ha snabb hjälp! Ska stå och sälja lite grejer på torget på lördag och behöver en ställning att hänga kläder på. Någon som vet var de säljer sådana? Eller som rentav har någon att låna ut?
Majalaja! Ring centrumgården och fråga!!! 88754
ludicrous: tror du verkligen de lånar ut?
usch måste bara få gnälla lite
Nu är jag verkligen så trött på att vara gravid, kan bebisen komma nu tack? Har ont och känner mig bara allmänt fet, och vart tog smidiheten vägen egentligen?
Mig hittar ni muttrandes på altanen, har juh några rabatter som jag vill fixa, dock vill jag inte behöva stå som en bredbent kossa och göra det så jag får helt enkelt snällt vänta
Känningar har man varje dax uscha!! Snart vandrar jag upp till fölossningen och säger att jag går inte förens jag har min bebis
Annars är allt fin fint, så fint nu när alla bladen kommer och blommorna
ha det gott!
Odine: Jag förstår hur du känner dig, känner likadant jag... Vill bara att bebisen ska komma ut ut ut!!!! Mycket som behöver fixas hemma men det går helt enkelt inte, hela kroppen säger Nej!
Va uppe på förlossningen häromdagen för jag trodde det läckte fostervatten, nu va det ju inte så som tur va, men hade ju ändå gärna kommit hem med bebis istället för utan. Men fick iaf se mitt Lilla Pyre en snabbis på ultraljud och ligga och lyssna på hjärtat en stund. Bebis ligger med huvudet rörligt så jag hoppas nu att det går ner i ruckbart snart och stannar där och inte vänder på sig uppåt igen som barnmorskan sa att det kan göra för omföderskor...¨
Va på mvc igår och jag fick en tid för ett ul till! Blev så glad! Eller de ska demostrera de nya ul-maskinerna på mvc för läkare å barnmorskor å så, så de behövde frivilliga gravida till det. Självklart vill jag ju det! Så en hel timme ska jag få ligga och titta på min lilla älskling där inne! Supermysigt! Undrar om man kan se könet då, börjar bli nyfiken, men vill egentligen inte veta. Men känns ju som att om vi ska titta på ul en hel timme så borde det ju va svårt å inte se könet, så kanske lika bra att fråga som man inte går å spekulerar själv... äsch.. jag vet inte... Hur har ni andra gjort här? Har ni kollat könet på era små i magen?
va ska ni hitta på i helgen då?