• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • Lime25

hejsan hoppsan,

snitt eller ej.........
    ni har alla sagt så mycket kloka ord. det jag hoppas är att alla får göra som man vill och känner sig tryggast med. Jag tillhör de snittades skara och kommer vilja ha ett snitt om/när det blir dags igen. Det jag är lite orolig för är att sjukvården inte ska lyssna på mina orationella orsaker till detta och tvinga mig att prov nåt jag inte vill. den dagen den sorgen!

Nu är det vår i luften och så himla skönt! Vill bara vara ute och fika och sitta i solen!
    J och I var ute och lekte på våran gård (nej vi har inte köpt hus, innergård) igår innan middagen och flera andra pappor och barn hade vågat sig ut i solen så det kändes superkul.
    Men vi har jättesvårt med att klä isa nu. När vi(läs J) tar henne till dagis är det 2-3C sedan när vi hämtar är det 15C. Svårt tycker jag eftersom man inte vill att de ska frysa ute första timme på morgonen innan solen kommer och det blir varmt!
    Ja ja små problem när solen skiner!

• uno

Jag ska inte hymla med att jag är väldigt positiv till snitt eftersom mitt snitt var helt utan komplikationer. Håller med dig Marvelina om att det är så otroligt mycket "farligt" när man diskuterar snitt och det låter ofta i den debatten som att föda barn vaginalt det kan alla och är gjort på en kvart där du fem minuter efteråt packar väskan och klipper gräset typ. Nu vet ju inte jag hur det är men riktigt så enkelt verkar det inte vara... Det är väldigt fokus på vad som sker efter snittet (ärr, inte lyfta, ont osv) och där tror jag nog det är dött lopp med en vanlig förlossning. Risken är ju under själva snittet men det är inte lika mycket prat om.

I mitt fall finns det inget alternativ än snitt och vi behöver inte gå på Aurora denna gång heller. BM skickar remiss till en läkare som man får lägga fram sina orsaker för och sen får du ett ja eller nej på en gång om ni inte tillsammans kommer fram till att du vill prata vidare och vill ha mer vägledning. Då hamnar du hos Aurora.

Men jag förstår att du tvekar Tempo, tror att det finns något i hormonerna som gör att man vill föda naturligt. Även här slår det till men när jag sen tänker mig in i situationen så försvinner den längtan snabbt! Min inställning till amning är likadan när jag inte är gravid eller har ammande barn, tycker det verkar helknäppt men sen så är det så självklart att jag ska amma. Hormoner....

Limpis: Tycker det låter jättebra med din bebislängtan för du kan garanterat få passa en hel massa miniknoddar här framåt september Flört Skämt å' sido så hoppas jag att ni får ordning på allt hemma och kan börja njuta av livet igen.

Har hittat till Ellos och de har faktiskt en hel del inredning som är okej, framförallt till Majken och för förvaring.

Rekommenderar även Biltema och deras billiga och roliga leksaker. Dagis har handlat massor roliga pussel, bl a ett med metspö, så nu ska vi styra kosan till Botkyrka och shoppa loss.

Någon som vet var man får tag i en verktygslåda för barn med lite snälla verktyg i. Typ hammare i plast och någon mejsel och så?

Vi sitter också fast i stl 20-21 i en del skor men i andra är det stl 22. Hon har ett par kängor som funkar i vår och så får det bli några par gympisar också. Zara har lite skoj skor som funkar när de inte ska ha dem en hel dag.

Långt som vanligt...

• Malin med Tim

Lime: När jag hämtade Tim igår var han ute och då hade han bara på sig fleecen och vindbyxorna. Bra att de inte satte på han morgon utstyrseln. Prata med dagis hur de gör, på mitt dagis frågade de om det var ok att de klädde han efter väder.

Uno: Har ocksp sett att Ellos hade lite fina saker i år, men hade gärna velat känna på kvaliten.

• snart tre

Lime: Visst är det svårt med att klä de små nu, men vi kör principen lager på lager. Brukar sätta leggings under vanliga byxor och så vindöverdragsbyxor ovanpå det om det är lite kallare och så POP-jackan med fastsatt fleece, skor, vantar och mössa. Annars tycker jag det räcker med vanliga byxor under överdragsbrallorna om det är lite varmare. De rör ju sig också mycket ute och jag har inte märkt att G fryser i den munderingen.

Biltema: Ah, det ska jag kolla upp! G är tokig i pussel så jag köper gärna något nytt sådant. Hans senaste favorit är en platsservis som han dukar upp på vardagsrumsbordet och sen springer runt och serverar oss från.

Ellos: Jag gillar den där hyllan som ser ut som ett hus, men tyvärr finns det ingen plats i Gilberts rum. Har precis möblerat om och ställt in hans nya växasäng samt ett barnbord och två barnstolar från Ikea. Men kanske får man inreda ett barnrum till snart..he, he!

Limpis: Håller också tummarna för att knutarna på hemmaplan löser sig *kram* Hur går det för er?

• Tempo

Tack för alla gulliga ord och era kloka råd, jag lovar att återkomma med mitt beslut!

Hur har ni det i sommarvärmen? Det är ju så underbart skönt att kunna lätta lite på kläderna, både för mig och Ella. Tittade in på POP idag efter jobbet och gick därifrån med en söt klänning och en liten röd keps till Ella! Tyckte det var en bra påskäggspresent. Keps är kanske inte så pratiskt men så himla gulligt!

Har just satt på ett program om lyxhemmafruar. Man kanske ska sadla om.... Men det verkar inte så himla kul alltid det heller!

Hoppas ni mår bra!

• Marvelina

Hejdå på ett tag tjejer! Nu åker vi!

marvelina - not new and definitely not improved
  • Lime25

hejsan
    solen skiner och det är VÅR! hur mysigt är inte det!
    hoppas att allt är bra med alla.
    Tänkte bara säga om någon är sugen på en liten lekparks träff på lördag fm så tänkte vi hänga i Kronobergsparken, leksällskap vore trevligt låter lilla I hälsa!
    Ha en fortsatt solig torsdag!
    Kram

• Tempo

Hoho här ekar det visst....

Lime - vi hade gärna kommit med på lekdate på lördag men vi har blivit erbjudna barnvakt hela dagen och även natten på lördag. Det ni! Vi ska shoppa lite, gå på bio, äta ute och framförallt SOVA länge på söndagen! Ska bli så skönt. Det är Johans snälla bror som erbjudit sig och då får man ju passa på.

Vad ska ni andra göra i helgen?

Svar på tråden And more löööve for all of us