• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Björklöv: Förstår om du inte är redo ännu. Stella är 4 veckor i morgon och det är först nu jag känner mig redo för såna här utflykter.

Har köpt nya nappar idag, och de verkar faktiskt funka! Hon tappar fortfarande ut dem hela tiden, men hon verkar nöjdare. Måste öva lite teknik bara.
    Ses i morgon då, ni som ska med!

• bianca2

tyvärr hr nappen inte hft lika stor framgång idag men fortfrande enormt mycket bättre än innan.

• Sole

hej hej!

idag har vi åkt buss själva och jag känner mig så stolt!
    Sen skulle jag åka hem och kom till T-centralens rulltrappor (neråt) för att åka hem och tänkte "nu eller aldrig" och klev på bara och det gick jättebra!

igår hade vi en kompis till Lasse över som absolut inte är i närheten att vara sugen på barn och då körde Viktor tricket "jag bajsar när pappa/mamma tagit av blöjan så man riktigt ser hur korven trycks ut" -tricket, skönt att han avskräckte denna människa ännu mer!

• Sofffy

God kväll tjejer!

Har inte skrivit på ett tag, vi har haft strul med vårt internet hemma i veckan, men det är nu åtgärdat.

I sista minuten så meddelar jag att jag hakar gärna på fikan vid koppartälten i hagaparken imån vid kl 12.
    Försökte gå tillbaka och leta efter listan på namn och lägga till mig men hittade den inte, den låg så långt tillbaka, ni skriver så mkt

Stort grattis Hellur till William!

Tackar lillenlillen för amningsschemat.

Vi ses i morgon!!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kramar

• SanniXx

Koppartälten.. vart 17 ligger de? Hehe, här är en som inte varit i Hagaparken på flera år .. Ska bli kul och se om jag ens hittar er

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Vivs

Emma - Ja, det är min tjej som kräks så mycket! På BVC tror de det beror på att hon har omogen magmun. Har fått gå till en barnläkare också men det verkar inte vara något annat fel. Så länge hon växer och går upp i vikt är det tydligen ingen fara. Det blir bättre om jag pumpar ur det värsta trycket innan matning. Tydligen är vissa barn "kräkbarn".. det går över först när de börjar äta tjockare kost, typ vid sex månader!

Sole - riktigt modigt av dig att både åka buss och rulltrappa!

Hoppas ni får det trevligt i morgon på träffen, ska försöka följa med nästa gång!!

• BasseKatt

Sååå har nu äntligen lyckats läsa ikapp... ;o) Här kommer lite inlägg i div debatter...

Emma3: Emil har ju också gått upp dåligt i vikt, men vuxit massor på längden. Idag var vi första gången på BVC och nu hade han gått upp 330 g sedan förra onsdagen! Hurra!!! Dagens mått var 3400 g och 54,5 cm... Även liten börjar bli stor... Nästan äldst, men fortfarande minst

Sole: Vi brukar ha några droppar olja i vattnet vi med. Sedan tvättar vi lite med Barnängens barntvål, då han kräks så mycket. Vi fick idag tipset från vår BVC-tant att även duscha med honom, så det ska vi prova.
    Och jag har ju ditt mobilnummer sedan vår lunch, så jag kan försöka komma ihåg att ringa om vi flyttar oss. Annars är det bara att ringa mig när du är på plats, så uppdaterar vi med exakt position...

Medusa2001: Vi har mest esska Mini nappar vi med. Köpte och provade latex-nappar igår, men märkte ingen större skillnad. Vårt problem är att Emil "väderkvarnen" flaxar ut nappen hela tiden på kvällen och då blir han såååå ledsen. Latex verkar inte göra nån skillnad ännu tyvärr.

Swenglish: Vi körde ju Libero Prematur till för nån vecka sedan, men nu har vi Pampers 2-4kg.
    Jag ringde på en babyBjörn Active idag på Blocket. Hon skulle bara ha 400 kr och den var kanonfin. När jag ringde tillbaka för att kolla om jag kunde komma och hämta imorgon hade hon redan sålt den till nån annan. Så j-a förbannad!!! Tycker att det var riktigt dålig stil. Om man säger att man vill ha den, så säljer man väl inte till nån annan, eller?! Får försöka hitta en ny, men de brukar inte vara så billiga tyvärr...

Murgrönan: Vi ska gå på föräldragrupp i nästa vecka. Vår BVC-tant sa att hon brukar vänta med att kalla föräldrar innan de magiska 40-dagarna (tydligen den tid man brukar behöva för att komma iordning och känna sig redo) har gått. Ska bli kul att se om man känner igen nån. Antar att Pippil8's lilleman är lite för ung för att vara kallad redan tyvärr.

Ska bli kul att ses imorgon allihop! Jag har Sole's och SanniXx' mobilnummer ifall det skulle vara nåt. Men Koppartälten finns tom utmärkta på Eniro, så det borde ju funka. Bara att hoppas att tidplanen håller för oss. Pappa ska iväg på morgonen så vi är själva. Synd att det är så svårt att samåka nuförtiden med alla vagnar och bilbarnstolar...

Nu har jag lagt upp lite fler bilder på plutten samt från senaste tvillingträffen om nån vill kika.

• SanniXx
    Är det här vi ses?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • BasseKatt
    SanniXx: Ja, typ. Enligt Eniro står det Koppartälten lite längre till höger i din bild. Men allt kanske kallas så. Vi kan ju höras per telefon om vi inte skulle få syn på varann.
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4