• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Sole:

Vet att det har funnits en jättesöt mobil på DesignTorget men vet såklart inte om den finns kvar!

Jag tänkte också gå förbi Babyland på St Eriksplan idag, då kanske vi ses?

• SanniXx
    Sole: Ett tips är att inte slänga ut onödigt mycket pengar på en mobil. Jag köpte en laban för 419:-. Gillar den inte alls så mycket. Ida är lika nöjd med de små nallarna jag hängt i röda band
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

Lillen
    Tänkte ta den på Hornsgatan då den nästan ligger granne med BVC, synd!

• Swenglish

Intressant att ni pratar mobiler, precis när vi också ville införskaffa det! På amningscentrum hade de en mobil över skötbordet och han älskade den! Idag lade vi honom under ett babygym (ett jättefult i plast som vi fått) på sängen, och det var succé! Var på barnens hus i nacka igår, men de had inga mobiler, och inte heller nåt fint att hänga på vagnen. Tips?

jag har sovit hela natten idag med undantag för ett kort pumpningspass vid 5.30. Vilken lyx! Freddy låg och log massor imorse! Han lyfter jättemycket på huvudet när han ligger på mage också!

Är det bara vår bebis som sover kvar i vår säng nu? Kanske är det en dålig ide, men vi tycker det är så mysigt! Tänkte ha honom kvar där tills amningen funkar iallfall (om den nu gör det).

Hur vet man om de behöver napp? Freddy blir nöjd när han han har ätit, om han nu inte böver rapa/fisa/bajsa...

Ang vikt så väger Freddy 4750 gram till sina drygt 56 centimeter. Han vlir fyra veckor imorgon, galet vad tiden går snabbt!

Cirpen- hoppas det gick bra på ditt förberedande samtal!

• Lillenlillen

Oj oj, nu växer alltså pojkarna om Inez! Hon som är så stoooor

Swe:
    Vår lilla sover sedan 3 nätter tillbaka första nattpasset i sin vagga, sen får hon komma ner i sängen lagom till amningen vid 3-4-tiden. Man vet att de behöver napp om de äter ordentligt och går upp som de ska men ändå äter väldigt ofta (Inez åt 8 ggr/dygn). Tar de napp istället för tutte när de skriker (man får lirka ordentligt i början) så kan de ha napp till de inte inte vill ha den längre. Då är det dags för matning (om den inte har trillat ut av sig själv)... Fattade du nu?

Ang mobiler
    Vi har fått två färgsprakande mobiler men har ingen möjlighet att hänga dem ovanför skötbordet utan att borra i taket, känns lite jobbigt... I vagnen har vi små färgglada undervattensdjur som kostade typ 10 kr på IKEA, i sängen har vi en jättefin måne (speldosa) och i vagnen har vi förutom djuren en speldosa från Rockstar Baby, jättesöt nalle som hänger i en stjärna.

• Emma3

Hej!

Kikar in lite snabbt då Leo inte sover mycket alls på fm. Han sover bara korta små stunder. Men när jag går ut med vagnen kan han sova c.a 2-3 timmar.

Skönt att era små går upp, värkar bara vara Leo som inte går upp så mycket, han hade gått upp 160 g på en vecka så bvc tanten tyckte jag skulle amma ofta men jag tycker det är så jobbigt vill inte ha honom hängandes i tutten hela tiden så försöker amma varannan timme ungefär men när han sover går det ju längre. Vi får se hur mycket han väger nästa vecka.

Han brukar iallafall sova 3-5 timmar i sträck på natten, alltid något

Sannixx: Vi köpte oxå laban mobil men är inte heller som imponerad av den, sen fick jag bamse att ha på vagnen är sådan som gär tvärsöver med fyra figurer från bamse.

Ni som använder amningsnapp vart köpte ni era?

Mamma till underbara Leo 070320
  • Vivs

Swe - vi har också bebis i sängen.. min kille vägrar låta henne sova i egen säng eftersom det är sååå mysigt!! Kan väl inte skada direkt, de är ju så små än så länge..

Ang. mobiler så har jag två, en med musik som är blå och grön och en utan musik som är röd och lite gul. Den med rött i är helt klart populärast! Så, mitt tips är att välja en med mycket rött i om det finns eftersom det är en färg de ser!

Bianca - härligt att det fungerar med latexnapp!

Tack för alla tips om hur man ska ge AD-dropparna, ska prova idag!

• Vivs

Emma - Jennifer går också upp 100-200g i veckan, ligger under kurvan men följer ju ändå sin egen kurva så det är ingen fara alls enligt min BVC-syrra. Det viktiga är ju att de går upp och växer!

• Swenglish

Lillen- ok, tack, kanske ska vi prova det då! Freddy går upp massor och vill äta ofta. Är bara rädd att hamna i nappträsket där bara nappen duger och sitter som en propp i munnen hela tiden... Har Inez nappen i hela tiden? Kanske kan ni sätta upp en sån "klädhängare" som brukar finnas på balkonger i väggen och hänga mobilen på den ovanför skötbordet? Vi har samma problem, tänkte kanske sätta upp en hylla eller nåt.

Vivs- men det äääär ju så mysigt!

emma3- jag fick en på BB som jag inte har använt, det är Medelas, tror du kan köpa den på Apoteket. Ibland har de dem bakom disken för de vill sälja sina egna prylar istället.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4