• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Halloj, Adam premiärsover på balkongen efter en liten promenad och jag skriver ut bilder till tackkorten.

Är trött idag, fast vi sov till halv elva i "morse". Adam somnade tio, ville sen ha mat halv tolv och halv två och då varvade vi matning, täppt i näsan-gnäll, matvägran, fem minuters sovpass och matning fram till nån gång efter fyra. Stackarn han har varit snuvig i flera veckor nu.

Bra nappinfo, vi har köpt två olika och Adam gillar ena bäst, men hade ingen tanke på att det var olika material. Nu har jag kollat och mycket riktigt är det latex i den han gillar och silikon i den andra.

Vår BVC-tant närmast tvingade oss att börja med napp eftersom napp på natten stimulerar andningsreflexen och rekommenderas mot plötslig spädbarnsdöd. Att Adam inte sovit med napp en hel natt ändå är en annan sak...

Vi har också fått en Bamse-grej till vagnen (som Adam aldrig ser eftersom han alltid sover där) och sen har vi fått en jättefin mobil i form av en röd skalbagge i en spiralfjäder, men den ska klistras i taket och vi har skötbordet i badrummet. Är lite rädd att den ska lossna av fukten och ramla ner på honom. Annars gillar han mest att titta på lampor och fönster. Och sin brunvitrandiga body och sin "mjukis-Bajs". Kanske ska testa lite mer med mobiler och se om han gillar dem.

• Swenglish

Vi har Weledas baby badolja i badet, men Freddy har så lite hår (han har börjat tappa det, någon mer som börjar få en liten flintis?) så det syns inte så bra att det är flottigt. Vi har fått bada honom varje dag de senaste dagarna, efter att bajset runnit längs med heeela ryggen på honom... När har ni bytt till större storlek blöja? och har någon nåt bra tips på hur man får bort babybajsfläckar?

• Emma3

Vivs: Okej skönt att man inte är ensam, känns som det är så lite men har ju läst att det är normalt att gå upp runt 100-200g i veckan.

Ja jag har oxå köpt amningsnapp på apoteket men tycker det blir större efter ett tag men de kanske bara är inbildning

Vi badar Leo 2 ggr i veckan och ibland tvättar vi även av honom i handfatet då han har bajs överallt. Vi hade babyolja första gången vi badade och då såg håret fett ut sen har vi inte haft det utan har smörjt honom efteråt.

Idag är jag kanon trött Leo har gnällt och skrikigt hela dagen förutom när han har ätit och inte har han sovit något. När dom är så små borde de väl sova lite?

Lillie: Ja imorgon får jag nog ta och gå ut med honom i vagnen om han är som han var idag.

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

hej tjejer!
    Nappen köpte min kille på ica efter era superinlägg!
    spännande att ni pratar mobiler o speldosor för vi planerar oxå att köpa en till vagnen snart.
    har haft en underbar dag. min killes sista pappadag (av de 10 första). vi promenerade längs sjöarna här i råsunda till gröna stugan. satt i solen o fika en timme, fortsatte sedan till sundbyberg o strosade omkring. var ute sammanlagt i 4 timmar o lille august sov säkert 3,5 av dem! vaknade lagomtills vi kom hem
    hoppas ni haft en bra dag!
    kram

• Vivs

Latexnappar finns att köpa i vanliga mataffärer..Eska och Nuk är de enda märkena jag känner till, vet inte om det är någon större skillnad.

Jag badar lilltjejen en gång i veckan ungefär, sen tvättar jag henne i handfatet när hon har bajsat!

Frill - jag vill också ha en kiss- och en bajsmjukis! De är helt underbara tycker jag men min kille tycker de är fula

• Lillenlillen

Ang badolja i badet
    På BB på DS sa de att vi inte skulle ha något alls i vattnet innan hon är några månader och att huden ska bli lite torr för att den inte är van vid förhållandena utanför livmodern. Men sen gör tydligen torrheten att deras små kroppar fattar att det behövs fett dit från bröstmjölken... Sååå vi har därför inte använt nåt alls mer än vatten och vi badar lillan/duschar med genne en gång i veckan

Ang vagnfärder

Haha, min dotter är helt hopplös! Hon har inga problem med att åka i vagn länge men antingen ska hon sova (vilket hon sällan gör, hon bara TITTAR med jättestora ögon) eller så vill hon SE ut över kanten, så idag har jag först gått och lutat vagnen så hon kunde se ut (endast då var hon tyst) och sen fick jag pallra upp henne så hon halvsatt mot vagnens framkant!!

• bianca2

hej!
    måste fråga vad planerna är för fredagen?
    vet att vi ska ses kl 12.00 i hagaparken men e det lunch, promenad eller båda som gäller? jag har ju min j-la foglossning så jag e m på fika eller lunch men skippar promenad då jag sinkar alla + att jag ska ha besök vid 14.00 så jag hinner bara vara m dryga timmen.
    lillen - om du pallar att promenera TILL hagaprken hälften så snabbt som i vanliga fall tar jag gärna sällis. förutsatt att ni börjar m fika,lunch o inte prommis!

• bianca2

super! vi bestämmer tid o plats imorgon

• Swenglish

Jag tror att jag också kommer på fredag, får skjuts av min man så då hinner jag mellan pumpningarna!

Lillen, kollade i din blogg, vad söt inez är "sittandes" i vagnen! Vad är det som hänger på sidan, den röd-vita grejen? Behöver åt bra till vagnen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4