• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Swe:

NEEEJ alltså absolut inte hela tiden! När hon signalerar sugreflex får hon först nappen, sen när hon blir hungrig får hon mat. Alltså bara innan hon äter om hon inte väntat väldigt länge (typ 4,5 timme) för då är det oftast mat-panik-skrik direkt Och min bvc-tant säger att vi ska ta bort nappen när hon är 3-4 månader och sugreflexen lagt sig! Sååå e re!

• Swenglish

lillen- aha, då kanske det kunde vara nåt! Fast egentligen kanske det int eär så bra för just Freddy med ännu en suggrej, han ska ju förhoppningsvis snart sluta med flaskan. Hmmm, tål att tänkas på.

• Swenglish

lillen- aha, då kanske det kunde vara nåt! Fast egentligen kanske det int eär så bra för just Freddy med ännu en suggrej, han ska ju förhoppningsvis snart sluta med flaskan. Hmmm, tål att tänkas på.

• Sole

när ni badar era bebisar, har ni i lite babyolja då?

Vi har det för Viktor är lite torr i huden, men det resulterar i att han blir alldeles fet i håret istället. tror ni man kan köpa babyschampo för håret och få bort oljan med?

• BasseKatt
    Sole: Vi har mobil med speldosa som snurrar över Emils säng och ibland tycker jag nog att han ligger och tittar på den. Men han kikar lika mycket på sina nallar som ligger i sängen. I vagnen har vi 2 Dinglisar som hänger bara. De är kanonsöta och finns även som mobil. Jag diggar Labanmobilerna jättemycket, men de är så himla dyra.

Ni som använt/använder amningsnapp - är det nån speciell sort man ska köpa?
  • Vivs

Sole - jag använder ingen olja i badet, däremot har tvättar jag ibland Jennifer med Natusans Top-to-toe-wash. Den kan man ha till kropp och hår! Har köpt på babyland..

• Lillie74

I natt var Filippa jättejobbig, låg och grymtade, gnällde och höll på i tre timmar, sen har hon sovit oroligt på morgonen, jobbigt.....säger som du Pippil8, tur att de är så söta

Emma3, vi köpte amningsnapparna på Apoteket, märket är Avent, sen har jag en Medelas också som jag fick på BB, båda är bra, ingen större skillnad.
    Filippa har samma sovmönster som Leo, hon sover kort stunder och ganska oroligt men när jag är ute med henne sover hon som en stock. Ibland går jag ut bara för att hon ska få sova ordentligt.

Vi brukar ha olja i badet och ja håret blir lite fett men det går bort efter ett tag, hon har mest flygit hår, lite kul, det växer liksom från höger till vänster istället för uppifrån och ned, stackarn, inte kul med virvlar. Hur ofta badar ni era bebisar föresten? 

Bianca, var köpte ni latexnappen?

• murgrönan

Stella blir också fet i håret efter bad, ser ju inte så trevligt ut. Vi badar Stella ca 2 ggr i veckan. Ibland gillar hon det ibland inte

VG mobiler. Jag slår ett slag för IKEA. Köpte en för 69 kr när vi var där igår, enkel med någon sorts mjukisdjur i klara färger. Succé. De hade andra också som var fina.

Jag använder amningsnapp från apoteket, märke avent. Den använder vi på natten, och det fungerar jättebra!

Idag var vi I Kista galleria. Det gick hyfsat, fast jag fick bära omkring på lillan ett tag när det blev för tråkigt att ligga i vagnen. Det är ju toppen med amningsrum som de har där!! Och i nästa alla affärer finns det hiss till övre våningsplanet så man inte behöver åka rulltrappa. Har ff inte vågat! Är jag den enda rulltrappeoskulden?

• Medusa2001

Halloj!

Murgrönan: nej, jag har inte heller åkt med vagn och bebis i rulltrappa än...letar mig fram till hissarna istället, men inom kort så...

Vi badade Lily idag, blir ungefär ett par gånger i veckan, men vi duschar henne varje dag (maken håller i henne med fasta händer och jag duschar av henne med temp.vatten och lite Barnängens). Vi använder olja i badet, håret ser lite flottigt ut första dagen, men försvinner sedan.

Jag vill också gärna ha tips på latexnapparna! Något särskilt märke, inköpsställe?

Var på BVC idag, Lily har gått upp 700gr på 13 dagar och väger 4170gr - inte konstigt att hennes viktkurva är spikrak uppåt med tanke på all mat hon sätter i sig. Hennes kvällsaptit är enorm. Sköterskan på BVC sa att mjölkproduktionen oftast är något lägre på kvällarna, samtidigt som bebisen oftast har störst aptit/hunger då (snacka om mismatch...), därav det väldigt vanliga "kvällsgnället". Senaste 4-5 nätterna vill hon äta jätteofta, blir amning ugnefär varannan timme jmf med _en_ gång per natt första två veckorna....BVC-sköterskan sa att det är vanligt att de vill äta ännu mer vid en månads ålder, men att det ofta går över efter någon vecka. Håller tummarna för det, blir jäkligt jobbigt att amma vid 00, 02, 04, 06 och sedan vid 08...att vänja vid napp (latexnapp) låter guld värt *ler*

Nu ska jag tömma resterna från mina påskägg, marsipan och choklad...krokant..mums.

Ha det bra!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4