• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

hej på er!
    har haft besök i 3 omgångr o inte hunnit va ute idag. ser fram emot imorgon men vbi börjar m fika/lunch va? måste dra redan straxtefter 13.00, fler besök...
    ska bli sååå kul!
    kram

• SanniXx
    Frill: Du tar bussen från Odenplan i morgon va? Ska vi ta sällskap därifrån?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv

Jag vill oxå vara med på träffen i morgon, men jag tror det blir ett för stort projekt för mig... Mitt vanliga jag hade utan problem tagit en promenad till Hagaparken men som det är nu är en lagom promenad för mig fram och tillbaka till Råstasjön Men det kommer väl fler träffar (gärna i Hagaparken!!!)

Klara har blivit en liten skrikis (framförallt på eftermiddag/kvällen) som ibland är totalt otröstlig, till mamma och pappas stora frustration. Verkar vara kolik, så jag har börjat med kolikmassagen, får väl se om det gör nån skillnad...

• Emma3
    Frill: Ja det är jobbigt när amningsnappen åker av hela tiden.

Jag har lite ont i ena bröstvårtan men har inga synliga sår, gör inte så ont när Leo suger där men kan svida och kännas lite som det bränns när jag ammat klart. Funderar på om jag ska ringa amningsmottagningen här så det kan kolla?

Vivs: Det var din lilla som kräks mycket? Har det sagt något på bvc vad det beror på?

Ja här är det gott om bajs, Leo bajsar ofta han det är nästan alltid bajs när man byter och han kissar ofta då blöjbyten sker men har inte träffat mig ännu

Ja hoppas ni får kul imorgon, vill ju oxå träffas men det blir lite för stort projekt för oss nu, trist.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen
    Björklöv:
    Synd att du känner att det blir för jobbigt, men jag förstår dig. Det är ju inte så länge sedan Klara kom heller! Det går garanterat fler karavaner till Haga, med mig i spetsen! Vi bor ju så nära så vi kan ju gå skytteltrafik

Bianca2:
    Skrev i din gb angående träff och mitt mobilnummer finns i inboxen

Och JAA jag skämde bort mig själv med Donna Karan-solglasögon för nästan 2000!! Pilotbågar, både snygga och fantastiskt sköna på!!

kram på er
  • Lillenlillen

Idag har vi förresten varit på spädbarnsmassagekurs. Den kostar 50 kr i Råsunda och då får man kursmaterial och massageolja, himla bra köp och lillan verkade verkligen gilla det. Hon låg och "pratade" hela tiden medan alla andra var tysta eller sov. hon är som jag, munnen går i ett 

• bianca2

lillen! ska oxå fråga om massage! billigt var det oxå.
    vi ses imorgon!
    snart ska vi bada lillen...

• bianca2

lillen! inte bada dig alltså utan min lille august!

• Lillenlillen
    bianca:
    hahahahaha! humor i vardagen. jag badar gääärna, men har inget badkar och ingen tillräckligt gigantisk balja barnmassage får du automatiskt gå på om du vill när du är knuten till vår bvc, hima bra!
  • bianca2

he he, superbra! ska säga till om det på tisdag!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4