• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

angelicious!
    åh, vad roligt! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    KRAM
    hoppas ni som sågs hade det trevligt idag.

• bianca2

jag fick förresten oxå några leenden idag! när jag "pruttade" A under fötterna.

• Angelicious

Tack Bianca2..!! Skrattande

Vi såg oxå första leendet då Amanda var tre veckor.! Nu ler hon och skrattar mest hela tiden, ett litet busfrö. Otroligt social tjej..!!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Sole

tack för idag tjejer!

angelicious
    stort grattis!!!

• Vivs

Angelicious - Grattis!! Gud vad underbart!! Du har ju mycket att pyssla med nu då! Kul!!
    Ja, tryggare...tänkte jag också ha men mer?? Kollade på dopguiden.se, där fanns några men jag är såå dålig på psalmer, kan ju inga!
    SanniXx - vilka psalmer hade du på dopet?

• Torris

Vi har bokat dop till den9 juni och vi fick låna en cd skiva med dopsalmer som vi kan lyssna på och väja ut den vi vill ha.
    Det är ju jättebra eftersom man inte alls är så duktig på psalmer...

• Medusa2001

Åh grattis till ståndande bröllop och dop, Angelicious! Inte långt till den 2 juni :D

Hoppas det gått bra med bröstböldoperationen, låter inget vidare..man får vara lite uppmärksam m a o, trodde också att det gjorde helvetiskt ont att få en sådan infektion, men tydligen inte alla gånger.

Har haft besök av min höggravida kompis idag, hon är beräknad till den 6 maj. Hade en mysig dag med mycket fika och prat. Lily vaknade och var riktigt social och accepterade att sitta hos min kompis ett bra tag.

Igår hade vi en av de tuffaste kvällarna hittills...Lily var vaken från halvfem och blev typ störd när hon skulle sova sin korta kvällslur vid halvsju, och kvällen blev ett elände utan ände (kändes det som). Först ammanade och umgänge i vanlig ordning, men när övertröttheten satte in så började hon skrika allt mer hysteriskt. Hon var näst intill otröstlig, vilket hon inte varit någonsin fram tills igår. Var oroliga för att hon hade magont, låt så hjärtskärande när hon skrek och hade tårar i ögonen. Tror att hon skrek nästan konstant i en timme,jättejobbigt, inte så mycket för att hon skriker egentligen, utan mer för att vi upplever känslan av otillräcklighet och maktlöshet att inte kunna lindra/veta vad som är galet.

Phu, nåväl, vid tio somnade hon och sedan var natten lugn och fin i vanlig ordning, likaså har vi haft en jättefin dag idag med mycket lek och bus och många leenden. Håller tummarna för att kvällen blir fin den med.

Förresten, första månaden bajsade Lily flera gånger per dag, men senaste veckan bajsar hon en raketbajsomgång en gång per dygn istället. Någon annan bebis som ändrat bajsbeteende?
    My God, vilken fråga va?! *ler*

Ha det bra!

• Torris

Ja, kan tillägga att det är 20 psalmer på skivan..så säg till om ni behöver namn på någon psalm så kan jag hjälpa till!!

• Swenglish

Grattis Angelicious!

Tack för idag flickor! Det var hur trevligt som helst! Visst var det Herr Pippil8 som kom i slutet? Vad tyckte han om barnvagnsmaffian?

Jag skulle ju skynda mig hem för att mata, men nu har han sovit i vagnen sen vi kom hem och brösten håller på att sprängas. Bestämde mig för att försöka amma igen, hoppas det går!

Medusa- provade ni att lägga henne i vagnen och köra runt lite, över trösklar och så? Eller till opch med en promenad ute? Freddy kan också börja gråta när han är övertrött och inte fattar att han ska sova. Så jobbigt när man inte vet vad som är fel!

Nu vaknar fiskmåsen!

• SanniXx

Tack för ännu en trevlig dag!!

Hmm, hann inte skriva längre än hit, nu vaknade Ida

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4