• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

borde nog gå hemifrån lite tidigare idag, har inte prövat att få på regnskyddet och jag har fattat det som att Teutonias original-skydd inte är helt logiska att sätta på

• Hellur

Har era nummer kvar. Vet inte riktigt när jag kommer, beror på herren här som inte har sovit något alls idag nästan. Har är övertrött och kinkig vid bröstet.
    Gör så att jag ringer Swe och kollar vart hon är, annars Sole eftersom hon är där i tid, kanske någon annan är där som kan hjälpa. Det löser sig på något sätt.

Ses snart!

• Lillie74

Hellur, du kan ta mitt nr. men var skeiver jag det så bara du ser det och inte hela "internet"?

• Lillie74

jag kommer också med bil och åker i god tid för jag har aldrig varit i Sickla, kan jag få ditt nummer också, LillenLillen skrev sitt i min inbox då ser väl bara jag det?, jag tar gärna ditt också swe om det är ok.

• Hellur

Lillie74 - Skickar mitt nummer till din inbox, då ser bara du det.

• Ginger6

Halloj! Mysigt att ni ska ses idag, trist väder bara. Vi ska på 2dra hörseltestet idag så jag hoppar träffen.
    Bianca! Jag har också gett ersättning på natten två nätter nu. Min prins blir inte heller mätt och jag har varit vaken två timmar i stöten på natten och trugat med tuttarna och han blir inte nöjd. Inatt gav jag honom 100 kl 1 och han somnade om och sov till 06.15. Då var tuttarna fulla och han kunde snabbt bli mätt på min mjölk och somna om. Jag tycker jag känner sig som en brottsling när jag ger honom flaskan men jag försöker tränga bort det. Jag har ju tydligen inte tillräckligt för jag läcker inte heller så mycket. Hellre mätta och glada bebisar än utsvultna och arga! Tror bestämt jag fick första smajet idag...på fyra-veckorsdagen Kram på er!

• Lillie74

jag messar mitt till till dig hellur, nu åker jag, ses snart.

• Swenglish

Så- nu ska jag strax gå iväg! Men hur går man med paraply med barnvagn? Får bli regnjacka!

Ginger- lycka till med hörseltestet! Känner igen känslan av att känna sig som en brottsling! Jag grät jättemycket när jag gav flaskan för att mina sår gjorde att jag inte kunde amma. Helt sjukt egentligen, det spelar ju ingen roll, huvudsaken att våra små växer och mår bra och har glada och utsövda mammor!

• Vivs

Hej på er! Hoppas ni har/hade trevligt på träffen!
    Jag läcker inte heller speciellt mycket längre.. men maten verkar räcka ändå. Tror det kan bero på att mjölkproduktionen stabiliserats? Jag vet inte.. känns inte som jag har lika mycket mjölk längre som jag hade i början men som sagt så verkar Jennifer nöjd ändå!

Ginger - visst är det härligt att få ett riktigt leende! Man bara smälter...
    Har märkt att "klappa händerna"-sången är riktigt populär här, hon ler konstant när man sjunger den! Helt underbart!!

Nu har jag bokat kyrkan för dop, blir den 1a september.. Ni som ska ha dop - har ni funderat på psalmer?

• Angelicious

Behöver oxå ha tips på psalmer. Vi ska ha dopet den 2 juni.
    "Tryggare" brukar man väl sjunga? men mer då??

Har bestämt att vi ska gifta oss samtidigt som dopet oxå, så nu har
    man massor att göra!!  Längtar sååå.!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4