• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74

Swe, du verkar ha bra koll på vart vi ska idag, om jag åker norrifrån på södra länken, ska jag åka av vid Hammarby sjöstad då eller är det en avfart efter det? Eller någon annan som vet kanske...

• Emma3
    Bianca: Tror inte det är så farligt att ge ersättning bara någon gång om det inte verkar bli mätta. Bara man ammar och ge ersättningen som efterrätt så tror jag det funkar bra.
    Men du kan ju alltid testa att pumpa om du vill. Förut fick jag ganska mycket mjölk i uppsamlingskoppen men får inte de längre så om Leo är extra gnällig på kvällen så kommer jag ge ersättning.
    Hur mycket ersättning gav du?
    Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

typ 80, det var min kille som gav. vi läste att man kunde ge mellan 80-150. eftersom a redan ätit gjorde vi typ 80 men han åt nog inte upp allt. om det inte e ngn fara tänker jag låta killen ge vrje kväll. mysigt för honom! tror inte jag har så mycket mjölk för jag läcker inteså mycket.

• Hellur

God morgon,

Här maraton ammas det också på kvällarna. William äter konstant och blir skrikig och hysterisk. Övertrött tror jag. Är helt slut från igår. Det värsta är att man blir sur och grinig och det går ut över sambon.
    Är det bra att ge ersättning när de blir så? Tror jag har tillräckligt med mjölk, för han får jämt i sig när han ammar.

Lillie74 - Du ska inte åka av mot Hammarby sjöstad, utan avfarten efter den. Tror det står Sickla och Älta, den är när du kommer ut ur tunneln och jäms med Fredells byggvaruhus, i ryggen har du Hammarbybacken.

Tror jag kommer idag, ska försöka taima in iallafall. Får se hur det går med sovandet och ätandet här, men förhoppningsvis är han trött så han somnar in i bilen och sen i vagnen.
    Vill inte vara till problem, men kan jag ringa någon när jag kommer och få hjälp med att lasta ur barnvagnen? Får inte göra det och det känns lite i såret så borde verkligen inte göra det.

Ska inte ropa högt, men nu slocknade han med nappen. Skönt! Har hållit på sedan sex i morse med en kort sovstund på en kvart då jag han ta en snabb dusch.

• Björklöv

Verkar som om jag kommer till Sickla idag... måste ju våga mig ut nån gång (längre än till Solna centrum) Och att göra det i sällskap med er känns jättebra! Får bara hoppas att K är en snäll tjej på vägen dit

• Sole

Hellur
    hade gärna hjälpt dig med vagnen om min rygg inte krånglade så mkt idag

• Swenglish

Lillie- du fick precis rätt svar av Hellur!

hellur- du kan självklart ringa mig, men bäst att ha nån annans mobnummer i beredskap också ifall vi blir sena, så du slipper sitta i bile och vänta! Har du kvar numren sen vi var och fikade innan förlossningarna i sickla?

Björklöv- du är modig! vet precis känslan att våga sig ut! Vi ses!

bianca- synd att vi inte får se dig, mne det verkar vettigt att vila, du har verkligen haft fullt upp! Jag tror inte en pump ger dig rätt bild av hur mycket mjölk du har, eftersom bebisarna är bättre på att få ut mjölken än pumpen! Hur gav ni mjölken? Om ni gav i flaska se bara till så att han gapar stort om nappen, ska ha hela nappen ända till flaskan börjar i munnen. Skönt att han sov så gott efter lite efterrrätt! Det var ju inte så mycket erättning han åt, om han åt mindre än 80, så han får nog i sig mat från dig! Hör du att han klunkar när du ammar?

F och jag har haft sovmorgon igen, vaknade halv elva! Så jag sitter och väntar och ser om han vill ha mat, och då tänkte jag prova att amma, annars måste jag pumpa.

Nu ska jag gå och kolla min lilla älskling som ligger och ler under babygymet i sängen!

• bianca2

swe - ja, han klunkar. tror nog att han får i sig ordentligt men det kan vara skönt att ge lite ersättning efter att ha ammat varje bröst 4 ggr på raken så han somnar. sen gillade min kille det väldigt mycket.

• Swenglish

Binac- bra! Det är den stora fördelen med flaska, att andra blir delaktiga i matningen! Plus att du får avlastning!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4