• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx

Ang psalmer.. På Idas dop hade vi Tryggare kan ingen vara, Du vet väl om att du är värdefull och gud som haver (blinka lilla stjärnas melodi)

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Tack för fikat i dag tjejer. Det var mycket trevligt!
    Det måste vi göra om snart.

Grattis Angelicious! Vad roligt

William sov ju igenom hela fikat, och lagom när jag lägger ner honom för att ta av overallen så vaknar han. Kallar jag bra timing
    Nu sover han sött igen, tar väl igen den sömn han inte fick imorse... får se hur sen denna kvällen blir.
    I morgon tänkte jag börja med andra knep för att få honom att sova, han sover bara korta stunder och är trött emellan och blir övertrött. Ska försöka köra runt vagnen, den brukar vara poppis när vi är på promenad, kanske kan funka inne också?

• Lillie74

Tack för idag, det var som vanligt trevligt!
    Grattis Angelicious! Vi funderade på att göra samma sak, gifta oss i samband med dopet men har bestämt oss för att senarelägga bröllopet.
    Angående övertrötthet så har jag upptäckt ett sätt att få Filippa att somna och det är genom att, oftast ligger hon då på rygg och spottar ut nappen, men när jag lägger henne på sidan och bullar upp med handduk för att hindra att nappen trillar ut, då slocknar hon på ett par sekunder. Vet inte vad det är men på nåt sätt har hon lättare att somna då.

• Emma3

Angelicious- Grattis, dop och bröllop låter inte helt fel. Men är inte avundsjuk på allt ni måste göra Vi gifte oss i somras och det var mycket man skulle planera.

För att få Leo att sova så här på kvällen brukar jag lägga honom på en av våra stora soffkuddar och sen ligga och vagga honom, han och kudden ligger då i knät. Har funkat några gånger.

Idag har han sovit en del på em och kvällen så hoppas han inte är vaken hela natten nu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Angelicious

Tack alla..!!!

Någon som vet vad för psalmer man har vid vigsel..??

Några förslag på psalmer vid dop oxå kan behövas.. vet bara tryggare..

Var till bvc idag, lilltjejen är fyra veckor nu och väger 4500g och är 57cm lång. Stora tjejen..!! Förvånad

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Zul

Tack för trevlig fika idag!
    Blev en liten tur till affärerna oxå, provade ett par cigarettbyxor och det var verkligen överdrivet ambitiöst, passade inte alls... Butiksbiträdet tyckte det var väl optimistisk 3 veckor efter förlossningen. Jag är nog lite snurrig.

Apropå snurrig, måste varit totalt väck efter första kaotiska bilresan ensam sen hon föddes. Regn, skrik och en vagn som jag först inte lyckades fälla ihop, panik. När jag kom in på Dieselverkstan var jag så förvirrad och svettig så jag kom inte ihåg vad hon hette när sole, lillie o pippil8 frågade. Min sambo skrattade gott, men blev nog samtidigt allvarligt oroad... Oj,oj,oj.

• Sole

Zul
    förvirrade är vi allihop, inget att skämmas för !
    Jag kände inte igen min egen mamma häromdagen

• Swenglish

Zul- och jag glömde bort att jag ens HAR ett barn när jag pratade med en kompis nu ikväll...

Har ammat tre gånger idag, HURRA! Men oj vad det sprutar, stackars F fick i ögat. Vi ska faktiskt gå och lägga oss nu! Gonatt!

• SanniXx

Här har det varit amningsrace hela kvällen Ida har laddat inför natten. Nu sover hon i sin nya fina pyjamas. Tror väl ändå att hon sover för natten nu. Ska gå och sova snart jag med, men jag tänkte plocka undan lite först. Självklart fastnade man här då. Vad annars? Hehe

Jag har lagt upp några bilder från idag

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • BasseKatt

Godkväll alla vakna mammisar och pappisar!

Sitter ensam vaken nu med kvällspumpningen. Tror äntligen att den ökade amningsfrekvensen börjar ge resultat. Brösten spänner nu efter ett par timmar och vill bli tömda. och Emil suger mycket bättre nu. Hurra! Kanske finns det hopp för oss ändå Däremot verkar han fortfarande behöva en skvätt med flaska ockå innan han somnar in för kvällen. Lever nu på hoppet att jag ska hinna pumpa klart och sova en stund innan han vaknar igen...

Det är helt sjukt, men här SNÖAR det nu!!! Och det är inga små flingor heller utan stora högar som singlar ned!!! Hoppas att det hinner töa undan inna imorgon eftermiddag för då ska vi hälsa på min bror för första gången sedan tvillingarna kom. Vi har varit lite nojjiga med att träffa dem tidigare eftersom kusin Wilma år på dagis. Och sista veckorna när vi känt oss modigare har inte passat, men imorgon ska det bli av. Då får hon äntligen träffa sin "lillebror" som hon säger på dagis. Hon tyckte det var orättvist att hon inte fick förlja med på begravningen för då fick hennes mamma och pappa träffa Emil...

Å, jag måste få berätta nåt kul... Igår kväll upptäckte jag att jag hade ett konstigt litet blåmärke mitt på hakan som jag inte förstod hur jag fått. Om man slår i så hårt borde man ju komma ihåg det... Tänkte att det kanske var nån skum blodutgjutning eller så. Inte alls klädsamt. Det var kvar idag med och jag har stört mig på det varje gång jag ser mig i spegeln. Nu på kvällen kom jag på var det var - ett sugmärke! Jag hade Emil över axeln i förrgår och han var så hemskt snuttsugen. Då fick han tag i min haka och snuttade på frenetiskt. Jag tyckte att det var lite kul och lät honom hållas så vi kunde visa pappa... Riktigt bra sug i den lilla munnen med andra ord. Snacka om att den killen blir farlig i tonåren!

Angelicious:  Stort grattis till bröllopsplanerna. Vad kul!

Zul: Med risk för att verka korkad - vad är cigarettbyxor???

Vi ska ju ha dop 17 maj, så det börjar kännas lite brådis. Håller på och slavar med inbjudningarna för fullt på lediga stunder (läs nästan aldrig med andra ord ). Har dock skickat mail till folk och bett dem boka in 17 maj för dop och att mer info kommer sedan, så jag känner mig inte sååå stressad.
    Vi var på dopsamtal igår och pratade då lite om musiken. Svårt det där med psalmer och som sagt man kan ju nästan inga. Blir dock 248 (Trygga "räkan") helt säkert och sedan hittade vi en kanonfin på dopguiden som heter 832 som hade jättefin text. Vet inte riktigt hur den går, men det brukar ju inte vara så knepigt och med flera verser brukar man ju få kläm på det till slut. Får provspela den lite hemma innan. Sedan blir det ev. nån sommarpsalm också. Tror att de ligger på 199 och framåt i psalmboken (Den blomstertid, Nu grönskar det etc) och de passar ju bra när det håller på att bli sommar. Ska ta tag i dopprogrammet ordentligt när inbjudningarna är klara. Hittade en sida med teckensnitt av alla de slag och bla fina till inbjudningarna som jag kan tipsa om - dafont.com.

Näe, dax att krypa till kojs...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4