• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Aiwendil

Kikar in hos er...
    Jag bor i Åkersberga och har en liten Isak på 6 veckor

(hittade hit via SanniXx)

• cirpen

Bassekatt: Sugmärke..hihi.. det var kul!

Mitt sovatips á la AW: Lägg barnet i vagnen, dra vagnen hyfsat raskt fram och tillbaka med en armlängds avstånd. Det skall var ett rätt ordentlig knyck i fram precis som om man hejdade vagnen från att rulla nerför ett stup. För mig funkar det alltid! Speciellt när hon är övertrött...

Min kicka är nu 2 månader och har på två dagar på raken nu hoppat över 1-målet på natten! Skönt så nu får man iallafall sova ngn timme eller två till!! Hoppas det håller i sig!

• Ginger6

Hej på er!

Såg ut som ni hade mysigt igår! Ett riktigt matrace Hörseltestet gick bra och J fick godkänt på bägge öronen. Kul med alla sov- och mat-tips. Tycker också det är svårt att veta om J verkligen är hungrig eller övertrött. Igår sov han nästan ingenting ihållande, bara lite slumrande då och då och myyycket gnäll och brottning med tuttarna och ingen ro. Mamma och Jonte övertrötta på kvällen!! Nu trodde jag att han var hungrig igen...en halvtimme efter rejält morgonmål men testade att lägga honom i vagnen och köra runt över trösklar...funkar!! Nu sussar han Ska kanske ge mig ut på lite shopping på söder... har INGA kläder och ska på 4 bröllop denna våren! Ska undvika att prova det tajtaste som finns....

Jättegrattis Angelicious till bröllop, va mysigt!! Och grattis Swe till amningen, måste kännas härligt! kRAM

• Hellur

God morgon!

Tack för tipsen om hur man kan få en övertrött bebis att somna.
    När han somnade vid bröstet tidigare lade jag ner honom i vagnen och drog den fram och tillbaka och ruckade på den. Funkade bra, han grymtar till och tittar upp ibland, då är jag där och drar och ruckar Får se hur det går. Han har sovit en timma nu, men nu grymtas det igen...

• Sole

Aiwendil
    välkommen hit, en himlarns trevlig tråd

Cirpen
    V hoppade också över ett-målet inatt och han fyllde 1 månad i onsdags! Inatt åt han istället kl 03 och 05 men det blir ju lite mer sammanhängande sömn iallafall!

Nu är min mamma ute på promenad med honom, har varit hos naprapaten och fått underhåll på ryggen som är stel och sne.
    Hon sa att knipövningar ska man hålla på med resten av livet för det finns de som får framfall i klimakteriet!

Måste fråga er om råd:
    Min man ska på konferens i Barcelona i mitten av maj och vi funderar om jag och V ska följa med. Mån-ons får jag och V klara oss själva på dagarna och kanske nån kväll och sen funderade vi på att stanna några dagar extra som semester.
    Andra alternativet skulle vara att vi åker ner några dagar senare men då får jag ju flyga ner med honom själv.

Skulle ni känna er tillräckligt modiga att vara hela dagarna själva med en 2-månaders i en okänd stad och okänt land?
    Jag är ju själv resvan och har inga problem om det bara skulle vara jag, men jag blir lite feg med honom... Spanien och Barcelona är ju inte heller nåt U-land .
    Kanske är jag löjlig, detta är ju om en månad och då kanske man är världens modigaste mamma, eller vad säger ni som har 2-månaders??

• Hellur

Ja där vaknades det. Ammade länge också. Nu är han bytt på och tvättad samt rena kläder. De luktar så gott då. Hela tiden i och för sig, men ibland blir det lite mycket kräklukt...

I eftermiddag kommer min mamma på fika, kanske blir en promenad också. Alltid roligt med lite sällskap, är en social person som lätt blir rastlös.

Aiwendil - Välkommen hit! Håller med föregående talare, en mycket trevlig tråd

Sole - Har ingen två månaders, bara två veckors men om jag kände mig trygg med honom när han var i Victors ålder och att det går bra när jag är ute med honom och så så skulle jag åka. Men som sagt, man vill känna att man klarar av honom ensam på ett hotell i en annan stad.

• Lillie74

Men Sole, nu får jag jättedåligt samvete när du fick gå ut och lyfta vagnen åt Hellur.....du går ju på behandling för ryggen Ang. din resa så tycker jag att man blir modigar och modigare för varje dag som går, om jag jämför med hur jag var för ett par veckor sen när Filippa var en månad är det ganska stor skillnad jämfört med idag. Det som jag skulle hänga upp mig på är att man inte hittar så bra och att man är rädd att gå bort sig men håller man sig på de stora gatorna så är väl den risken ganska liten.

Vi hoppade också över nattmålet i natt, konstigt måste ha varit nåt i luften igår på cafét

Försökte få tag på ett sånt babygym i hård plast på NK som SanniXx köpt men måste tyvärr meddela att det var slut tråkigt nog.

• Swenglish

Godmorgon! Nu har vi legat i sängne och ammat två gånger på morgonen och sovit däremellan! Tror jag kommer behöva köpa ny madrass senare, det blir så kladdigt, trots att jag har handduk under!

Sole- Jag tror faktiskt att jag skulle våga åka! Din matning funkar ju nu och det är det viktigaste! Kasnke kan ni ta med en vattenkokare så att du vet att du kan få rent vatten! Eller massor med tetror för enkelheten skull...

Frill- hoppas det går bra idag!

Aiwendil- välkommen till den absolut trevligaste tråden!

Hellur o Ginger- bra att vagn-över-tröskel-tricket funkade!

• BasseKatt
    Frill: Ja, lycka till idag och hoppas att allt går bra!

Swenglish: Tips för torr madrass - lägg ett madrasskydd under lakanet. Vi kör med IKEA's och det funkar kanon. Har lagt det tvärs över hela sängen i huvudändan så att det ska ta hand om ev. läckage från både mig och Emil

Vi hade mina föräldrar på middag igår kväll. Grillad fläskkarré och rostade rotsaker - mums! Sedan blev det lite övning i blöjbyte och flaskmatning för min mor. Det har ju hänt lite med blöjorna sedan jag var liten... Emil ska vara hos dem en kväll om 2 veckor då vi ska gå och se After Dark. Hoppas att det ska funka.

Näe, nu kallar dopinbjudningarna igen. Bäst att passa på medan plutten ligger snäll och sover hos pappa... Snart är det ju matdax igen
  • cirpen

Sole: Håller med tidigare "talare", ladda med drickfärdiga tetror för säkerhets skull om du åker. Jag tror att det skulle gå bra, om han är pigg och glad i övrigt alltså inte ett sk kolikbarn....För har han inte det nu så får han det förmodligen inte senare heller! Men du känner nog i hjärtat vad som är bäst för dig!

Jag skall vara en heldag i förhandlingar på jobbet nästa vecka. Min svärmor har erbjudit sig att vara barnvakt (Mellan 07:30-16:30)...Jättesnällt av henne verkligen! Men jag vet inte om jag törs..Jag tvivlar inte på hennes omvårdnadsegenskaper, snarare jag som är feg..Tänker att det är nya dofter i en ny miljö då kanske Anna grinar hela dagen?? Det lutar nog åt att min sambo får ta ut en pappadag. Tycker ni jag är harig?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4