• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Zul - Lycka till på igångsättnignen i morgon! Hoppas allt går bra och du får din lill* snart.

Soffy - Vad söt hon är!
    Tycker allas bebisar är jätte söta. Vill också ha bebis nu

• Hellur

God morgon!

Här har det skrivits flitigt sedan i går em. Har varit lite att ta igen

Inget som händer här heller Vill ha verkar NU!
    Håller med Bianca, är avundsjuk på alla er MED bebisar!

Emma - Grattis!!! Riktigt söt är han.

Zul - Lycka till idag! Om du hinner läsa detta

Soffy och Sole - Vad generösa killa ni har. Låter helt fantastiskt med present. Efter att ha burit på deras barn och klämt ut det är man värd nåt fint Har påpekat era presenter för min karl

Bassekatt - Hur gick det i torsdags? Tänkte på dig. Hoppas ni mår bra trots omständighetrna.

Björklöv - Tycker du gör rätt i att röra lite på dig, kanske får det det till att sätta igång. Själv ska jag försöka ta en "lång" promenad idag, vill ha sammandragningar Börjar jag bli desperat?

Pippil8 - Nej, tänk om det hade varit kvar när du vaknat. Men det låter som det är nåt på G i alla fall. Håller tummarna för att det kommer tillbaka snart.

I vårt kompis gäng är 2007 verkligen babyboomens år. Ett par fick sitt andra barn i februari, vi ska ha ...??? ja snart, ett annat i augusti och igår fick vi veta att ett till ska ha i oktober. Riktigt roligt, tänk vad kul att de alla blir jämnåriga.

Ojoj, blev lite långt. Men var en del att ta igen.

Ha en skön lördag!

• Hellur

Pippil8 - Klaga på bara. Förstår precis hur du känner. Har dock inte haft några värkar ännu. Men är helt med i frustrationen.
    Men tycker faktigst det låter som det är nåt på G, vi bestämmer det
    Jag bokar in BB Sthlm varje dag, men nej då, min bebbe verkar trivas bra i min mage. Dock har hyreskontraktet gått ut redan
    Fast vad sägs om träff i fikarummet BB Sthlm på måndag, med våra bebbar i famnen förstås Och det gäller dig med Björklöv!

Har haft lite smärtor, som svidningar i magen, och så det vanliga krånglet med magen. Mer tryck neråt och sammandragningar. Hoppas hela tiden på att det är ett tecken.

• Hellur

Håller med Pippil8 och Bianca att ni ska prata bebisar! Självklart vill man vara med mer i gemenskapen, men vi är snart också där och då har vi fördel av att ni redan gått igenom allt och kan ge oss en massa bra råd

• Hellur

Sole - Skönt att allt gick bra på återbesöket.
    Förstår att ni gick hem från fiket när ni kom på att han snart vill ha mat. Skulle vara jätte nervös, speciellt om det inte funkar ordentligt.

Ska äta lite, sen ut på långpromenad, eller ja ni vet vad jag menar, man är ju skalman
    Hoppas det ska få den att reagera någonting...

• Hellur

Bianca - Roligt! Lycka till

Björklöv - Ja visst är det fascinerande hur besviken man är när man aldrig får ont. Man sitter och hoppas hela tiden.

Pippil8 - Nej inga direkt känningar här Har mycket sammandragningar när jag går och ibalnd när jag står, även före och efter toalettbesök. Men det har jag haft ett tag...
    Har börjat ge upp hoppet på att den ska komma snart, har siktat in mig på överburenhetskontroll på Huddinge på onsdag.

Känns så otroligt frustrerande när alla ploppar ut bebis efter bebis eller får känning efter känning medans man sitter här och känner nada. Jag har/hade ändå inte BF sist. Suck. Ja ja, nu har jag klagat av mig lite.

• Hellur

Bianca - Lycka till!!! Hoppas du får sova några timmar innan det sätter igång. Snart har du bebis

J79 - Låter spännande! Nu är det väl snart på G för dig med. Tänk om det är en riktigt punktlig bebis som kommer på dagen
    Själv har jag inte heller sett till någon slemmis. Men kollar varje gång man är på toa man vill ju så gärna.

I dag har jag varit ute på en längre promenad, gick riktigt bra faktigst, hade inte så jobbig foglossning men däremot en hel del håll. Sedan har jag städat badrummet och sovrummet samt bäddat rent och tvättat en del. Har haft en massa energi. Nu är jag dock helt slut, känns som jag kanske har ansträngt mig lite för mycket... har JÄTTE ont när jag reser mig upp och ska gå.

Jo, har ju även njutit av det underbara vädret på balkongen, har gräddat våfflor och fikat i solen Härligt!

• Hellur

God morgon! eller natt för de flesta av er...

Har missat Sole, men Soffy är fortfarande grön. Var inne och kollade på lilla Ebba i dockklänningen, så söt

Har legat och vridit och vänt mig sedan tre tiden. Har drömt att jag har värkar och sovit väldigt oroligt. Där får man för att man skrytit för alla att jag sovit så otroligt bra de sista nätterna...
    Har haft riktigt ont i vissa delar av magen några gånger i natt, trodde först att det var värkar som kom. Men har nu insett att det nog är min mage som spökar igen. Fast den blir bara värre och värre, måste ju vara ett tecken på att kroppen verkligen förbereder sig...? Har den inte förberett sig klart snart?

Pippil8 - Lycka till idag! Se undersökningen som något positivt, du får veta hur ditt barn mår och dessutom har jag hört att gyn undersökningen kan trigga igång det om du är mogen. Det hände min kompis.
    Juste present från maken förresten, inte helt fel med en inspelningsbar DVD med hårddisk. Har en sån. De är jätte bra!

• Hellur

Pippil8 - Du är redan på BB, men lycka till!!! Tänker på dig. Det kommer gå jätte bra.
    Synd att vi inte ses på BB Sthlm, får hoppas på att Björklövs bebis och vår vill ut samtidigt

Björklöv - Då var det vi kvar, vi tjatar om våra träffar men de blir aldrig av Vad sägs om senare i veckan?
    Vad skönt att det inte var något fel imorse! Skulle bli jätte rädd och orolig.

Har inte tänkt på det där med mobilnummer, men de börjar ju alla med 070, får se om vår får någons nummer när den nu väljer att titta ut.

Ang. värkarna eller vad det var jag hade i natt så kan det ha varit förvärkar. Har aldrig känt så förut och de gjorde ont. Hoppas att de var det i alla fall.

• Hellur

Bassekatt - Är så imponerad över styrka och ork. Måste vara fruktansvärt jobbigt. Låter som en fin begravning. Vad skönt att du ska få opereras så ni kan gå vidare.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4