• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

HA ha...kul med sugmärket! Och Bassekatt, jag vet faktiskt inte heller vad cigarettbyxor är!!

Gud vad alla är förvirrade, det känns skönt att man inte är ensam! Jag glömmer saker hela tiden och ibland känner jag mig som en livsfara för mitt barn när vi är ute och går bland bilar och folk! Tror att sömnbrist är en stor bidragande orsak till all förvirring när man får barn..

• SanniXx

Lillie74: När du säger de så va de nog den sista jag tog (oopss), men de kommer väl in flera.. Babyland ska oxå ha ett..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Vivs

Sole - jag tycker absolut du ska våga dig iväg till Barcelona! Det är en underbar stad och du kan ju som sagt hålla dig till de större gatorna och ägna dig åt shopping på dagarna, finns säkert sjukt mycket billiga bebiskläder

• SanniXx

Här tränas det för fullt Så ser babygymmet ut.. Många fina färger! Ida skrattar när hon "råkar" slå till leksakerna

Sole: jag tycker absolut att du ska åka, bara ni har varandra så kommer det gå toppenbra.

Aiwendil: Välkommen hit!!

Bassekatt: De va ingen dålig sugförmåga där inte..

• Sole

halloj!

två timmars sömn här på em gör susen för kroppen, nu är min syster på väg hit för att gosa med V.

Lillie
    ha inte dåligt samvete för min rygg, det gick ju kanonbra ändå!

Tack för era råd, tror nog att jag ska våga mig iväg ändå till barcelona, fast vi åker nog med pappa så man slipper kånka och checka in allt själv.

Vi har en resesäng vi fått i present, men undrar om det inte bara räcker att ta med vagnen så får han sova i den? (eller i sängen med oss, men det är ju ingen av oss vana vid. han sover ju i spjälsäng hemma)

• Björklöv

Tack för trevligt fika igår. K sov i vagnen hela vägen hem, ammade när vi kom hem och fortsatte sedan att sova. Så i natt ville hon inte alls sova, till mamma och pappas stora förtret
    Dessutom har vi haft en riktigt jobbig förmiddag då INGET hjälpt mot gråten och skriken, men nu sover hon under sitt nyinköpta babygym (köpt på ica maxi för 99:- ). Jag borde passa på att sova lite oxå... först ska jag bara boka flygbiljetter!

• bianca2

hej tjejer!
    sole - åk!! Barcelona e min favvostad i europa. har varit där ca 10ggr, utan barn dock.
    både igår o idag har varit bra så jag bävar för ikväll o inatt.
    gav lite ersättnin innan vi gick o la oss igår o a sov mellan 23 - 05.30, åt en slurk, sov till 09, åt en slurk igen o sov sen till halv 12. idag har vi varit i solna o handlat presenter till ett ettårs kalas imorgon. a började ju gråta så klart men jag lyckades trösta honom utan tutte! o flera leenden har jag fått idag. köpte även en pump på apoteket, den billigaste. ngn som använt den?
    ha en härlig fredag!
    kram

• SanniXx

Åh va jag är glad!!! jag kommer i mina gamla jeans. Trodde aldrig jag skulle göra det då vågen står på samma, men jag antar att lite fett har blivit muskler efter alla promenader

• Vivs

Härligt, Sannixx! Jag längtar efter att komma i dem jag med.. har insett att mitt klädutbud är rätt tunt just nu!

• Sole

bianca
    jag har köpt den och tycker den var rätt obehaglig men jag har även hört att massa folk tycker den är jättebra!

Sannixx
    grattis till nedgången! Här kämpas det på också med bröllop i vår som man ska gå på och just nu har jag inga vettiga byxor att sätta på mig, blir mammabyxorna ett tag till.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4